Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Paatskie

Laten we t zo zeggen: ik zit redelijk dicht bij het vuur en dat is wat mij gezegd is.

Ik ben in ieder geval, als ik t zo lees, beter geïnformeerd dan de meeste moderators in dienst van vodafone.... wie had dat kunnen denken haha
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Sander1305 raar dat jij dan nog beter geinformeerd bent, maar daar ben ik (en denk vele andere) wel blij mee want jij reageert in ieder geval wel hier 😉

Als je nog meer updates meekrijgt horen wij het graag en bedankt alvast voor de updates tot nu toe 😄
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Sander1305Was jij nou degene die een paar weken geleden al zei dat je via jouw business contact had gehoord dat alle backorders die week werden uitgeleverd? Volgens mij zit er helemaal niemand meer dicht bij het vuur bij Vodafone, het vuur is juist behoorlijk gedoofd geloof ik.
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
CopyCatz

Nee dat was ik niet. Ik was degene die in november al zei dat t uitgesteld zou worden. De business contact was iemand die een zakelijk abbo had. Weet zn naam echter niet meer
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Ik heb net Mohammed via de Vodafone chat gesproken en die gaf dit aan:

Mohammed: at 10:29:11Over de levering van de iPhone dat is bekend dat de voorraad beperkt is en kan duren tot 12/11.Mohammed: at 10:29:2112/12* Ik haal hier dus uit dat ze 12/12 dus toch echt genoeg voorraad hebben want het kan maar tot 12/12 duren dat er een beperkt voorraad is 😄
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Reem0nN

Nope. Dat is niet wat ze bedoelen.

het wil alleen zeggen dat er iemand achter de chat zit die keurig het protocol afwerkt maar eigenlijk helemaal geen informatie heeft. De pdf zeggen 12-12 tot dat dat verandert zeggen de operators dat dat de levertijd is. Krijgen we een update naar 18-12 dan is dat de levertijd en zo verder.

Het is een call Center afhandeling waar niemand meer weet dan hetgeen de teamleider aangeeft. Zo worden klanten lekker bezig gehouden.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Sander1305

Ik vind dat niet bepaald keurig het protocol afwerken?
Ik zie dit meer als afwimpeling en gebrekkig informatie vrijgeven die we allang weten maar nogmaals niemand van ons is mee geholpen?
Hij geeft duidelijk aan dat het KAN duren tot 12/12 toch?

Lijkt mij niet dat een Vodafone medewerker ook precies naar dezelfde PDF kijkt als wij doen toch?
Vind het ook wel misleidend informatie voor nieuwe klanten die een bestelling willen plaatsen dat ze zien NA 30 November besteld is 12/12 in huis.



Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Reem0nN

Met keurig het protocol afwerken bedoel ik
sta de klant te woord
geef de informatie die beschikbaar is (de pdf want dat is alles wat ze weten)
vraag of je de klant geholpen hebt
indien telefonisch contact wijs op de sms die de klant kan krijgen om vodafone en medewerker te beoordelen
etc

dat bedoel ik met protocol. Feit is dat je niets met de informatie kunt, en dat het inderdaad een afwimpeling is. Vandaag komen er weer toestellen binnen maar niemand weet of dat er genoeg zijn dus blijven ze 12-12 aanhouden als hun "waarheid". Morgen weten we zeker hoeveel er binnen zijn en dan kunnen ze weer een update geven

als er niet een hele hoop toestellen vandaag en vrijdag gaan binnenkomen zal 12-12 nooit gehaald worden. Aangezien ze leveren op FIFO basis en ze nu bij de eerste week oktoberzijn, lijkt het mij dat we pas in 2017 gaan ontvangen want met de kerst stopt t gewoon...... maar dat is mijn doom scenario
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
_Thomas_is momenteel nu online.
Misschien kan die ons even op dit forum meer informatie geven?

AstridGis ook 8 uur geleden nog online geweest?

Waarom is het zo stil van jullie kant in dit topic Vodafone?
freddyondersta1

Stamgast
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
En nog steeds bij mij de tekst dat mijn bestelling is ontvangen en ik op de hoogte zal worden gehouden middels mail of sms.

Deze week mijn iPhone 7 Plus 128GB Black?
Gaat 'm niet worden verwacht ik...

Vodafone? Kom eens met een reactie? Of zijn klanten niet zoveel meer waard? Zeg dat dan, dan stappen er massaal heel veel over.
Siri1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hieronder staan 2 pdf-bijlagen met de levertijden voor bestellingen VOOR en NA 30 november, maar de NA-bijlage is verkeerd, er staat dus 2 x de VOOR-bijlage. Kun je de juiste pdf erin zetten? Alvast bedankt!
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Siri1

Uuh, snap je verwarring, maar volgens Vodafone is dit wel de juiste bijlage voor zowel voor en na 30 november.. 😄
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Al meer info want word door verwezen hier heen voor meer info. Maar na 10 pagina's te hebben gelezen wat gaat over het zelfde probleem, ben ik er wel klaar mee 😛 DUS VERTEL !
tenequodbene

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou heb ik net contact gehad met het support center van Vodafone.
Er is mij bevestigd met garantie dat deze week mijn Iphone 7+ 256 zou geleverd worden en daags nadien bij me op de stoep zou liggen. Nog net voor ik voor enkele maanden naar het buitenland ga.
Hoop dat de gekken in vreugde leven zeker?
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hoelang geleden heb je besteld dan ?
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 872Likes
Volgens mij staan hier alleen negatieve berichten op dit forum. Logisch als je weken moet wachten op je bestelling. Zou ik ook hebben.
Maar dat is niet altijd zo hoor. Ik heb 9 september om 9.05 mijn abo verlengd en een iPhone 7 plus jet Black 256 Gb besteld. Op donderdag 22 september (5 dagen na leverdatum)binnen. Dus het kan wel.
Voor alle wachtenden, het toestel is het wachten zeker waard. Hopelijk volgende keer beter.
Groeten van een tevreden klant. Jaja. Die zijn er ook. Alleen die hoor je niet.
Succes allen en toch fijne feestdagen.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Dus zo als ik begrijp uit die PDF moet ik hem volgende week krijgen. 12-12 ? dus rond die week ?
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik ga dadelijk ook maar eens bellen. Kijken of ze mij ook kunnen garanderen dat hij voor de 12e wordt geleverd. Meteen het gesprek opnemen ter bevestiging...ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen
jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is dus ook mijn "issue" met dit hele bestel verhaal.... Je besteld en krijg te horen dat je op de hoogte wordt gehouden via mail of sms.

0 mailtjes en smsjes verder weet ik alleen dat ik zeker 2 maanden moet wachten omdat ik toevallig hier op dit forum kijk. De klant moet zelf overal achteraan gaan. Denk dat dat ook vooral de grootste frustratie bij iedereen is. Buiten het elke week maar weer uitstellen van een weekje...
😄
nielsss

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net contact gehad met de klantenservice van vodafone. ( 0800-0560. Dit is de status order afdeling. )
Hier wordt voor als nog gewoon gecommuniceerd 12-12 is een verwachte datum, waar geen zekerheid voor te geven is. Dus of alle orders en wachtende bestellingen beantwoord gaan worden is nog maar de vraag.

Het personeel wat hier achter de telefoon zit heeft ook verder geen inzicht, alleen dat een order in backorder staat.

Overgens besteld op 31-10-2016

Eerste verwachtings datum : 18 november 2016
2e verwachting: 28 november 2016
3e verwachting: 5 december 2016
4e verwachting: 12 december 2016

Vodafone ga door door!






E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic