Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
paulinio123
Nee geen enkele compensatie, geen euro, geen cent, geen bloemen, geen medeleven...... *zucht*
Sander1305

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
AstridG

Beste Astrid

ik denk dat iedereen wel begrijpt dat indien er te weinig toestellen vanuit Apple komen de data opschuiven. Er zijn echter 4 grote issues waar ik (maar denk iedereen) tegenaan lopen

- Vodafone krijgt wekelijks 2x leveringen. Op dinsdag en vrijdag. Op het moment dat je collega de nieuwe levertijd doorgeeft schuift deze 3 weken op. Dus klaarblijkelijk weten jullie dan al dat de eerste 6 leverdagen de telefoon niet zal komen

- de datum van mensen die voor 22-11 besteld hebben (zelfs zeer ver ervoor) krijgen dezelfde indicatieve leverdatum als de mensen die gister besteld hebben....... das raar. Zeker als je in volgorde van bestelling de zaken aan gaat leveren.

- als de langst wachtenden vragen waar ze dan op de lijst staan. Stel er zijn er nog 10000 voor me. Dat kan binnen Vodafone niemand zeggen...... das ook raar

- iedereen krijgt bij bestelling een email voor de status. Vodafone zegt per sms en of mail de persoon op de hoogte te houden. NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND heeft deze info per. Mail of sms gekregen. Kortom zeg wat je doet en doe wat je zegt. Ik ben niet geïnteresseerd in een algemene levertijd. Ik hoef niet te weten wanneer pietje uit Maastricht de telefoon zal ontvangen maar wanneer IK hem krijg. (En pietje wil mijn levertijd niet weten)

kortom. Communiceer nou eens wie wanneer wat krijgt of hoeveel personen degene voor zich heeft. Dan kan de persoon zelf een afweging maken. Tot slot, enig gebaar / compensatie is hier wel op zijn plaats vanuit vodafone. Vodafone op haar beurt verhaalt het maar op Apple. Dat is jullie leverancier daar ga ik niet tussen zitten. Ik ken heel wat van jullie inkopers uit diverse comodity categorieën persoonlijk. Deze zijn meer dan capabel op Apple te dwingen het aantal telefoons wat er geleverd zal worden t laten opgeven. Indien dat fout gaat hangt daar simpelweg een boete clausule aan. Dan kun je je klanten adequaat en accuraat informeren. Laat Apple dan maar voor de compensatie opdraaien (extra laadsnoer, EarPods etc. Hoeft niet eens geld te zijn. )Het is het gebaar van genoegdoening voor trouwe klanten

hoop dat dit wat duidelijkheid schept
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sander1305 Amen 😄
Rodney030

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander1305 he hè eindelijk iemand die er verstand van heeft! Ik ben helemaal met je eens!!
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Sander1305 schreef:
@AstridG

Dan kun je je klanten adequaat en accuraat informeren. Laat Apple dan maar voor de compensatie opdraaien (extra laadsnoer, EarPods etc. Hoeft niet eens geld te zijn. )Het is het gebaar van genoegdoening voor trouwe klanten


Nu worden trouwe klanten sowieso afgeschept met maar ''2 euro korting op je abbonement bij een verlenging'' 3/4 jaar geleden was het wel anders waar iedereen een bepaalde klantenkorting had
Fakeiphone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mensen stop je contract en ga even langs bij Apple store dan krijg je hem gelijk mee met abbo van Vodafone of Kpn
cihank

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abonement op 5 november verlengd (telefonisch).
De iphone zou 18 november verstuurd worden. Later werd dit 5december nu hoor ik 12 december. Als de levering weer wordt verschoven stap ik over naar kpn.
Silverado

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag maar weer eens de klanten service gebeld.
De reden hiervan is en was dat ik deze week 3 mailtjes binnen kreeg van Vodafone met de vraag of ik mijn abonnement wilde verlengen. Gebeld met Vodafone en uitgelegd dat ik al op 9 sept het abonnement had verlengd maar dat hij vastgelopen was en op 14 november het abonnement opnieuw moest verlengen.
Ik vind dat men bij Vodafone erg slecht met klanten omgaan. Ben al vanaf 2000 klant bij hun met 3 abonnementen en door een interne fout moest ik de bestelling opnieuw plaatsen met die verstande dat ik weer achteraan de rij kon aansluiten.
Bij een hoop andere providers liggen de toestellen gewoon op voorraad waarom niet bij Vodafone.
Nu maar hopen dat ze hun belofte na kunnen komen dat het toestel voor 5 dec wordt geleverd maar ja in 2016 of 5 dec 2017.

jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is weer maadag (geweest), ik ben benieuwd of de levering weer een weekje uitsteld is.
Als iedereen nou z'n bestelling annuleert, dan heb ik mijne sneller binnen 😛
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik begrijp dat mijn uitleg vrij algemeen was. Helaas kan ik jullie niet allemaal persoonlijk vertellen wanneer het toestel komt. Ik zou niets liever doen.
Jullie feedback gaat niet verloren. Ik neem jullie reacties serieus en ben ermee aan de slag gegaan. Achter de schermen wordt er hard aan gewerkt om de communicatie per persoon te verduidelijken. Zodra ik meer weet deel ik dat met jullie.

jeroen123 er is inderdaad weer een week voorbij. Ik ga achter de update aan.
MrRayko

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de wekelijkse update! ????
jeroen123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
welke update 😄
Paatskie

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Waarom is het trouwens zo dat de verwachte levertijd van een iPhone besteld VOOR 22 nov hetzelfde is als een iPhone besteld NA 22 nov? (iPhone 7 plus 128gb). Dacht dat het op volgorde van bestellen ging. Behalve als jullie verwachten in 1 keer duizenden iPhone's binnen te krijgen en hiermee al jullie klanten meteen te kunnen voorzien, slaan de pdf'jes op de eerste pagina dus helemaal nergens op...
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Onderwerp titel is aangepast naar update vanaf 30 November maar de bijlages nog niet?
Bergjee

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Paatskie Waarschijnlijk omdat dat de datum van updaten is. Mensen die zeg maar na vandaag (30 nov bij de nieuwe update) bestellen moeten dan het andere PDF'je hebben. Een paar berichten hiervoor is gezegd dat telefoons geleverd worden op FIFO-basis, dus inderdaad op volgorde.

Nu zijn er geen bijlagen bij de update vandaag, maar ik ben bang dat ik ze ook niet wil zien 😄
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb een update van de levertijden in het topic geplaatst. Je vindt deze in de bijlage van het topic of in de bijlage van deze post.
arjanvdwal

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo allemaal,

Vorige week dinsdag heb ik mijn iphone 7 32GB zwart besteld. Een dag later was hij binnen. Dit was wel zakelijk. Geen idee of zoiets verschil uit maakt.

3 jaar geleden heb ik net als jullie gezever had over de levering van mijn iphone 5s.
Veel succes ermee 😉

Gr,
arjan
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
arjanvdwal schreef:
Hallo allemaal,

Vorige week dinsdag heb ik mijn iphone 7 32GB zwart besteld. Een dag later was hij binnen. Dit was wel zakelijk. Geen idee of zoiets verschil uit maakt.

3 jaar geleden heb ik net als jullie gezever had over de levering van mijn iphone 5s.
Veel succes ermee 😉

Gr,
arjan

Dan spreek je over de normale Iphone 7 die al geruime tijd op voorraad is,, het gaat hier voornamelijk om de Plus, die erg gewild is, niet alleen bij Vodafone maar ook bij andere (web)winkels
jaylee

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Pff ik dacht dat mijn iphone 7 WELLICHT een sinterklaas cadeautje ging worden.
Maar als het zo doorgaat ziet het er naar uit dat het (als het niet nog langer duurt) mogelijk een kerstcadeautje wordt....

DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En wederom een week verschoven. Stiekem weet je het al, maar toch verheug je je als er staat "voor 05-12".
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic