AstridG Beste Astrid
ik denk dat iedereen wel begrijpt dat indien er te weinig toestellen vanuit Apple komen de data opschuiven. Er zijn echter 4 grote issues waar ik (maar denk iedereen) tegenaan lopen
- Vodafone krijgt wekelijks 2x leveringen. Op dinsdag en vrijdag. Op het moment dat je collega de nieuwe levertijd doorgeeft schuift deze 3 weken op. Dus klaarblijkelijk weten jullie dan al dat de eerste 6 leverdagen de telefoon niet zal komen
- de datum van mensen die voor 22-11 besteld hebben (zelfs zeer ver ervoor) krijgen dezelfde indicatieve leverdatum als de mensen die gister besteld hebben....... das raar. Zeker als je in volgorde van bestelling de zaken aan gaat leveren.
- als de langst wachtenden vragen waar ze dan op de lijst staan. Stel er zijn er nog 10000 voor me. Dat kan binnen Vodafone niemand zeggen...... das ook raar
- iedereen krijgt bij bestelling een email voor de status. Vodafone zegt per sms en of mail de persoon op de hoogte te houden. NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND heeft deze info per. Mail of sms gekregen. Kortom zeg wat je doet en doe wat je zegt. Ik ben niet geïnteresseerd in een algemene levertijd. Ik hoef niet te weten wanneer pietje uit Maastricht de telefoon zal ontvangen maar wanneer IK hem krijg. (En pietje wil mijn levertijd niet weten)
kortom. Communiceer nou eens wie wanneer wat krijgt of hoeveel personen degene voor zich heeft. Dan kan de persoon zelf een afweging maken. Tot slot, enig gebaar / compensatie is hier wel op zijn plaats vanuit vodafone. Vodafone op haar beurt verhaalt het maar op Apple. Dat is jullie leverancier daar ga ik niet tussen zitten. Ik ken heel wat van jullie inkopers uit diverse comodity categorieën persoonlijk. Deze zijn meer dan capabel op Apple te dwingen het aantal telefoons wat er geleverd zal worden t laten opgeven. Indien dat fout gaat hangt daar simpelweg een boete clausule aan. Dan kun je je klanten adequaat en accuraat informeren. Laat Apple dan maar voor de compensatie opdraaien (extra laadsnoer, EarPods etc. Hoeft niet eens geld te zijn. )Het is het gebaar van genoegdoening voor trouwe klanten
hoop dat dit wat duidelijkheid schept