Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
TakkuNL

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En dit is dus precies het probleem, de informatie vanuit de klantenservice is zo onduidelijk.. De ene zegt dat er morgen geen leveringen plaats vinden, een ander zegt dat ze morgen wel ontvangen kunnen worden. Gisteren kreeg ik aan de telefoon te horen dat ik een SMS krijg wanneer de T&T code beschikbaar is, nu lees ik hier weer dat dit alleen via de mail gedaan wordt. Er is zoveel tegenstrijdige informatie, niemand weet meer hoe het echt zit en waar men aan toe is!
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Bende van ellende kun je het wel noemen. Gek dat elke medewerker wat anders zegt dit forum heeft dus ook geen nut meer. Ik blijf positief dat ik de iPhone morgen binnen krijg. Enigste wat iedereen kan doen is afwachten. Vodafone geeft toch geen gehoor op onze vragen en als ze gehoor geven is het telkens een ander verhaal. Jammer is dit. Nooit problemen gehad met Vodafone, helaas nu een duimpje omlaag. 😞
rowievdv

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IK heb gechat met vodafone. eerst wisten ze van niks wanneer de iphone binnenkwamen. maar opeens wel en waren er vandaag al iphone 6's binnen gekomen. De vrouw zei dat mijn order nummer is gekoppeld aan een iphone dus zit een kleine kans dat ik hem morgen krijg anders zaterdag. dat kon ze me niet zeggen. Maar het ligt nu aan post nl hoe snel hun zijn. En als ze vanaf post nl naar jou worden verzonden dan krijg je pas je email dus dat kan ook nog vanavond zijn. dit werd mij verteld. Ik zit sowieso bij de eerste lichting
bvwieringen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is inderdaad heel vreemd dat de vodafone chat verschillende antwoorden geeft.
Maar 1 ding is zeker. Duidelijke antwoorden geven ze niet.
Niemand weet na een gesprek met de chat waar ze aan toe zijn.
TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Maar wel mijn abbonement per 19 september al omzetten.

En wel 94,99 rekenen voor een telefoon. Maar de klanten niet een eenduidig antwoord kunnen geven.

Als ik dit had geweten had ik m morgen lekker los gehaald bij Apple zelf.


KMRC

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De gebrekkige onvolledige communicatie en het mij niet willen doorverwijzen of de verbinding verbreken, was voor mij de reden om mijn verlengingen per direct te annuleren. Wat een service richting zakelijke klanten die elke maand een pak geld over maken.
TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ga denk ik een klacht indienen.

Dan krijg ik misschien wel een duidelijk antwoord.

😄
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Onze collega's doen hun best om iedereen zo goed en volledig mogelijk te informeren. We waarderen jullie feedback en zullen proberen tegenstrijdige informatie hierover te voorkomen. Alvast bedankt voor het begrip.

Nog even ter info:
Ik heb zojuist een update geplaatst in de openingspost m.b.t. bestellingen in combinatie met nummerbehoud. Houd rekening met het volgende:

Nummerbehoud:

Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.
dilo026

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap niet waarom ik wel meer duidelijkheid heb en de meeste niet.nogmaals ik heb 21ste 2 iphones 16gb gold besteld en die worden zaterdag geleverd heb daar over een email gekregen om een afspraak in te planen..dus vind het erg jammer voor de meeste die niet de juiste informatie krijgen waar zij recht op hebben
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Serkan,

In alle hectiek begrijpelijk dat niet alle informatie via de verschillende kanalen bekend is. Fijn dat jullie via deze wijze trachten duidelijkheid te geven.

Je noemt de mogelijk vertraging rondom nummerbehoud in de laatste update. Hoe geldt dit bij 'nummerbehoud' van Vodafone Prepaid naar een abonnement? Dit zou, naar ik aanneem, weinig vertraging op moeten leveren omdat alle info al dezelfde systemen aanwezig is.

Groet,
Michael
TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Serkan,

waarom heeft de ene klant dan al wel bericht en de andere klant niet.
Sterker nog jullie gaan vannacht 100 toestellen bezorgen.

ik vind het maar een raar verhaal.

En dat niet alle informatie bij alle kanalen bekend is dat is meer een intern probleem voor Vodafone en niet een probleem van de klant. En ja dat ben ik al 14 jaar bij jullie.


Ik heb iets om 23:59 online besteld die donderdag op vrijdag. Ik had toch wel gehoopt bij de eerste partij te zitten die ook al een mail zou krijgen.



TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Moet je nagaan en dan heb ik al de 19e besteld. Online. Wat een chaos bij Vodafone.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @mr-de-uil,

Allereerst bedankt voor het begrip.

Terechte vervolgvraag m.b.t. nummerbehoud. Ook in dit geval geldt dat een nummerbehoud aanvraag eerst goedgekeurd dient te worden alvorens er wordt geleverd. Echter, aangezien het al een Vodafone aansluiting is en we in dit geval niet afhankelijk zijn van een andere provider/gegevensuitwisseling/opzegtermijn etc. zal een dergelijke aanvraag sneller verlopen.
koningjordy

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Nummerbehoud? dit geldt toch niet bij een verlening waarvan vorige week het abo al is omgezet. lijkt me...
TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Koningjordy,

Dat lijkt me niet. Anders annuleer ik de verlenging alsnog. Ik behoud mijn zelfde nummer dus het is puur een verlenging. Ik neem aan dat je dat bedoeld.


mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Serkan Dank voor de aanvullende info!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
TB schreef:
Serkan,

waarom heeft de ene klant dan al wel bericht en de andere klant niet.
Sterker nog jullie gaan vannacht 100 toestellen bezorgen.

ik vind het maar een raar verhaal.

En dat niet alle informatie bij alle kanalen bekend is dat is meer een intern probleem voor Vodafone en niet een probleem van de klant. En ja dat ben ik al 14 jaar bij jullie.


Ik heb iets om 23:59 online besteld die donderdag op vrijdag. Ik had toch wel gehoopt bij de eerste partij te zitten die ook al een mail zou krijgen.



Ik kan me goed voorstellen dat dit voor verwarring zorgt. Maar laten we even de realiteit bekijken: We zijn nog helemaal niet begonnen met leveren dus in dat opzicht is het nu nog koffiedik kijken. Zoals eerder aangegeven leveren we op volgorde van bestelling. Dus ondanks dat je nog geen bericht hebt ontvangen kun je er in principe van uitgaan dat je het toestel de komende dagen zult ontvangen. (Houd even een slag om de arm, maar ik ga even van uit van de huidige informatie en verwachtingen.)
Dave225

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net te horen gekregen dat ik mijn telefoon tussen 14-16 morgen binnen krijg (6 space gray 16g), heb hier zelf ook nog geen bevestiging van per mail gehad maar de medewerker kon in het systeem bij post nl kijken.
Dus ook al heb je nog bericht in je mail gehad hij kan er morgen dus alsnog aankomen!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Goed om te horen @Dave225! Thanks voor de update.
TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
we wachten het dan even rustig af wanneer er geleverd gaat worden.

het is bij mij meer dat ik mijn iphone 5 verkocht heb en deze pas kan leveren aan de koper als ik de iphone 6 heb 🙂


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic