Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Goedemorgen allemaal...

Zal het vandaag allemaal gaan gebeuren? Zou wel mooi bij mijn iPad Air 2 passen. 😉
Patje88

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Whoehoe, net bezorgd!:)
Roel1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn iPhone 6 64gb silver gister in ontvangst mogen nemen. Gaaf toestel zeg!!! Heb hem al geactiveerd maar nog niet in gebruik. Volgende week eerst ff paar daagjes gaan skien en daarna zal ik hem direct gaan gebruiken.

Heb op 8 oktober mijn ABO telefonisch verlengd en toestel dus 3 weken later geleverd gekregen. Goed gedaan Vodafone.

Greets Roel.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Mooi werk! Veel geluk ermee!! 🙂
arjan_v_h

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Goed om te horen! Veel plezier ermee! Wacht ik nog even door 😄
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Heel veel plezier met je toestel Roel!

Voor degenen die nog wachten: de nieuwste update staat weer online. Zoals jullie kunnen zien is voor een aantal modellen de leveringsweek van 44 naar 45 gegaan. Dit komt omdat we niet alle beloofde toestellen deze week ook hebben gekregen.

Pluspuntje: degene die zat te wachten op een 6 Plus 64GB zal het opgevallen zijn dat die tabel van behoorlijk lang in één klap helemaal naar "geleverd" is gegaan en dat er voor hem/haar nu dus een telefoon binnen is 🙂
clubmeter

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vorige week vrijdag 24 oktober telefonisch me abonnement verlengd met een iphone 6 64gb. En heb net een mail binnen gehad dat hij morgen geleverd wordt. Dus ik ben zeer tevreden. Ik kan alleen adviseren bestel of verleng telefonisch.
arjan_v_h

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Had je zeker de zilveren besteld,
Ik bestel natuurlijk weer de spacegray, dus kan nog even wachten 😞
Maar ja, wat zijn een paar weken, is wel te overleven
Jolle

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beetje vreemd, eergister en vandaag verteld dat mijn 64GB SG iphone 6 (besteld op 30 september) onderweg was via de chat) en nu lees ik dat de bestelling nog niet binnen is bij VF.... de status staat een week op "Order afgerond"

volgens mij gaat er iets fout....
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Gewoon blijven aandringen. Ze kijken soms gewoon in de verkeerde lijsten lijkt het wel

Ik ga weer een weekend in zonder nieuwe iPhone 😞 😞
Jolle

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk allemaal, even gal spuwen.

30 sep iphone 6 64GB SG besteld. Snel bleek dat de levertijd voorbij week 46 lag. Vodafone gebeld om te kijken of ik mijn order om kon zetten naar een 128GB model. Was niet mogelijk maar ze konden wel mijn order annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen (dit zou 5 werkdagen in beslag nemen). Dit heb ik gedaan.

Na 6 dagen contact opgenomen met VF dat mijn order nog steeds actief was. blijkt dat de annulering niet doorgezet was. Geen zin om dit nog een keer te proberen om opnieuw 5 werkdagen te moeten wachten om te kijken of ze het nu wel goed konden invoeren.

Nu staat mijn order al een week op "Order afgerond", weer gebeld, eerst het bericht "nog niet aangemeld bij TNT, voor het weekend heeft u uw telefoon in huis", daarna: "het pakket is naar u onderweg, vandaag of morgen in huis" en nu het bericht van de klantenservice "nog niet binnen, versturen waarschijnlijk volgende week, als u geluk hebt"

Ik ben het goed zat. Als ik mijn bestelling annuleer heb ik zonder telefoon al een tijdje mijn abbonoment betaald zonder bijbehorende telefoon, ik krijg keer op keer verkeerde informatie (om mijn blij te houden?) en vanuit VF geen enkele oplossing behalve: we kunnen niets voor u doen.

Als jullie een beetje klantvriendelijk waren, hadden jullie per direct alles geannuleerd bij de eerste fout, bij de tweede fout een refund voorgesteld en bij de derde fout per koerier, zonder meerkosten, een 128GB model bij mij thuis afgeleverd.

Nu wil ik zo snel mogelijk van al mijn vodafone abbo's af (twee stuks) zonder dat ik hiervoor ook maar een cent hoef uit te geven.
nesh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze hebben het voorelkaar weer een klant minder bij Vodafone.

Had me toestel op 19 sept besteld, bestelling ging fout omdat verkeerde toestel geselecteerd was gelijk contact met klantenservice gehad en mij werd verzekerd dat het aangepast zou worden en ik mijn Iphone 6 plus 64 gold zou ontvangen. Zoals iedereen hier daarna angstvallig stil van vodafone kant moest mijn bestel pagina in de gaten houden voor levering van toestel maar die bleef ongewijzigd en niemand kon iets vertellen op de chat. op 26 sept weer gechat met Vodafone en toen hadden ze een Track & Trace nr voor me dus snel naar huis en wachten op me iphone, toen ik het pakketje opende zag ik tot me verbazing een iphone 6 ipv iphone 6 plus. contact met vodafone gehad en moest hem maar terug sturen en retour formulier invullen en aangeven dat ik een iphone 6 plus wou hebben ipv iphone 6 wat ik al raar vond want dit kon nergens op dat formulier maar dacht van als hun het zeggen moet het wel goed komen.
Toestel ongeopend en nog in de seal verpakking terug gestuurd op 26 sept, volgens het track en trace nr is die op 27 sept bij de retour afdeling aangekomen. Dus die maandag 29 sept maar weer contact met vodafone gezocht maar pakket was nog niet verwerkt en ze zouden het zo snel mogelijk doen en mijn iphone 6 plus toesturen.
daarna elke dag contact gehad of het al verwerkt was en steeds een ander verhaal het was een automatisch proces,het was er druk, ze hadden er geen inzicht want het was een andere afdeling en nog leuker was er werd gemeld dat alles geanuleerd werd en ik opnieuw moest bestellen en de andere werknemers zei weer nee meneer dit klopt niet als u op het retour formulier aangegeven hebt dat u een iphone 6 plus wilt dan krijgt u dat.
3 oktober weer contact gehad toen kreeg ik te horen dat mijn terug gezonden toestel ontvangen was en verwerkt werd en alles geanuleerd dus ik mijn vodafone pagina in de gaten houden helemaal niks veranderd. 7 okt weer contact gehad me bestelling en nieuwe abbo waren geanuleerd en kon mijn bestelling opnieuw plaatsen waar ik al helemaal niet blij mee was maar had geen andere keus, Dus ik naar mijn vodafone site om verlening opnieuw aan te vragen was dit niet mogelijk omdat mijn abbo pas over 2 jaar zou aflopen dus maar weer contact zoeken met vodafone en dit zou per direct aangepast worden niet dus. 8 okt was het pas in orde gemaakt en kon ik pas verlengen omdat ik geen vertrouwen meer in klantenservice en online bestellen had door alle verschillende verhalen die ik al gehoord had van hun, dus maar naar de shop van hun gegaan en daar verlenging geregeld ze zouden me op de hoogte houden van de lever datum en me bellen als het toestel er was. Tot op heden wacht ik nog op een bericht van ze heb meerdere malen contact met klanten service gehad en bezoekje aan de shop enige wat je te horen krijgt is apple levert niet, een andere afdeling gaat over de bestelling of je krijg een link naar dit topic op gestuurd en een antwoord op waarom ik geen bericht van vodafone krijg over geschate levertijd kunnen ze niet geven enige wat gedaan kan worden is afwachten.
Vandaag naar de Vodafone shop geweest na een tijd gewacht te hebben op een medewerker die me kon helpen, de vraag gesteld wanneer kan ik mijn toestel verwachten?werd weer het hele standaard verhaal van apple verteld en dat andere providers zelfde probleem hadden en vodafone voorrang heeft bij apple dus het toch afwachten werd en ik bij andere provider nog langer gewacht moet worden maar het toestel spoedig geleverd zou worden maar wanneer kon niet gezegd worden.
ben de winkel maar uitgelopen want alle verhalen van vodafone medewerker omtrent de iphone 6 ken ik al.

Doorgelopen naar KPN daar de vraag gesteld als ik een iphone 6 plus 64 gold wil wanneer heb ik heb dan de medewerker liep naar het magazijn maar hij had ze niet liggen maar hij lag wel in hun landelijke voorraad kon hij melden en komende dinsdag kon ik er 1 tegemoed zien.
Per 1 dec ben ik verlost van vodafone en hun klantenservice en medewerkers die elkaar allemaal tegen spreken.
Nooit meer Vodafone meer voor mij.
Mensen die nog wachten Succes, met mazzel zal je je toestel in 2015 ontvangen van vodafone bagger bedrijf


dedolk

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze zijn lastig leverbaar de iPhone 16 64GB Space Gray, maar ik snap toch echt niet waarom de tabel aangeeft dat alle iPhones die op 26 september of eerder via internet besteld zijn al uitgeleverd zijn (stand 31 oktober) en dat de winkels geen idee hebben wanneer ze dit type iPhone kunnen leveren als je op 26 september besteld hebt in dezelfde winkel.
Andere distributie, inkoop, enz. zal allemaal wel. Ik bestel toch bij Vodafone?
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Even teruglezen.. Geleverd betekent niet aan de klant geleverd maar dat de telefoon bij Vodafone binnen is en dat hij in het verzend proces zit.. Helaas weet ik uit ervaring dat het dan best nog enige weken kan duren.
dedolk

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Teruggelezen: "Het betekent dat er een toestel voor je beschikbaar is in ons distributiecentrum en dat dit toestel in het bezorgproces zit."
Waar het mij om gaat is dat ik de verschillen tussen internet en winkel bestellingen niet snap.
Via internet besteld zou mijn nieuwe toestel intern bij Vodafone voor mij beschikbaar moeten zijn en in de winkels hebben ze geen idee.
Ik ben een klant van Vodafone en snap dit verschil niet en ik zou er als winkelmedewerker ook niet blij mee zijn.

winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ben ik met je eens, maar toch blijkt het een geheel gescheiden proces te zijn met eigen voorraad.

De rode draad in alles is dat de verschillende afdelingen totaal niet van elkaars voortgang op de hoogte zijn, of in ieder geval is de info niet direct zichtbaar.

Je hoeft maar 1 pagina door te lezen en je ziet niet anders dan afdelingen die langs elkaar heen werken helaas.

nesh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo juist een SMS van KPN gehad dat me iphone 6 plus verzonden is.
KPN heeft meer bereikt bij mij in 2 dagen dan Vodafone sinds de mogelijkheid er de iphone 6 te bestellen. 😄
Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kom maar op met weer een update!!

Afgelopen woensdag een sms van jullie ontvangen dat mijn iphone 6 over 2 weken zou worden geleverd.
Dus die mag ik dan ook volgende week verwachten denk ik zo...
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@nesh

Dacht je werkelijk dat het bij KPN allemaal koek en ei is? Ik weet in ieder geval wel beter, dus vergeet het maar. KPN heeft mij in ieder geval in 4 weken tijd meer ellende bezorgd dan Vodafone in 4 jaar. Neem van mij aan, of je nou door de kat of door de hond gebeten wordt, voelen doe je het in beide gevallen. Ik heb geen zin om op een forum voor de zoveelste keer mijn persoonlijke ervaring met KPN te gaan toelichten, maar ik hoop in ieder geval dat jij die ervaring niet hoeft mee te maken bij onze vrienden van de "Koninklijke". Fouten maken zijn ze in ieder geval vrij goed in (in ieder geval stukken beter dan Vodafone naar mijn mening). Fouten toegeven wordt al een heel ander verhaal, en het woordje compensatie zul je in hun woordenboek al helemaal niet vinden. Ze hebben natuurlijk ook hun goede kanten, maar de weegschaal slaat toch ruimschoots door naar de negatieve kant. En dan kun je natuurlijk wel een procedure tegen ze aanspannen omdat je nagenoeg zeker weet dat je in je recht staat, die heren hebben toch net iets betere juristen in dienst dan jij je kunt veroorloven als kleine man. Dus zeg maar dag met je handje. Als ik in ieder geval nu moest kiezen tussen KPN en meteen mijn nieuwe toestel meenemen of Vodafone en nog 3 maanden wachten op mijn nieuwe telefoon, dan maakte ik de komende 3 maanden met plezier nog gebruik van mijn oude telefoon. Maar zoals gezegd, ik heb mijn ervaring al opgedaan bij die gasten. Jij moet die van jou nog gaan opdoen, hoewel ik voor jou niet hoop dat het je overkomt. Succes. ????

Het is overigens totaal niet mijn bedoeling om hier een provider om wat voor reden dan ook de grond in te boren. Naar mijn mening schiet je hier namelijk totaal niets mee op, en oplossen doet het ook niets. De waarheid mag naar mijn mening echter wel gezegd worden. ????
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Goedemorgen allemaal,

weer een kleine update van de openingspost van dit topic. Gisteren ontvingen we nieuwe voorraden van de iPhone 6 64GB in de kleuren Silver en Space Gray. We hebben deze inmiddels gekoppeld aan de bestellingen en op dit moment beginnen de leveringen. In de tabellen op de eerste pagina vind je nu de meest actuele verwachting van de diverse levertijden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic