Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Met liefde gedaan hoor! 🙂
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Chicco_Himself ik had hem ook online besteld dus is een vreemde zaak...
gerardboomsma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje Geldt dat overzicht voor de leveringen nou ook voor orders waarvan het nummerbehoud al is goedgekeurd? Op 26 sept. heb ik een mail gekregen waarin staat: "De artikelen van ordernummer ONLINE-xxxxxxxxxxx zijn voor jou gereserveerd". Ik weet nu inmiddels dat mijn nummerbehoud is goedgekeurd, dankzij de klantenservice. Moet ik dan nog steeds van week 43 uitgaan? Dat is tegenstrijdig met wat er in de mail staat. Hier staat duidelijk in dat wanneer het wordt goedgekeurd jullie overgaan op levering van mijn gereserveerde artikel
LDH20

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb op 19 sep bij VF Bisonspoor een preoder geplaats. Voor i6+ 128gb goud. En nog niet geleverd. Als ik de sheet ziet maakt t niet uit of je n pre order plaats of als je n order plaatst op 1 october. Want de verwachting van levering is dezelfde week. Dan wordt de oudste bestelling eerst geleverd t blijft raar omdat te zien als je n.preoder heb geplaats.Voor over twee jaar weet ik iedergeval dat preorder niet sneller is en dat r verschil is tussen online, winkel en telefoom voorraad is. 😞
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@gerardboomsma

Ik heb deze mail ook gehad, volgens de klantenservice was dit een foutieve mail.
Wat staat er bij jou als je online je status checkt?
DNZ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zijn er hier nog mensen die een iPhone 6+ 16gb SG hebben besteld maar nog steeds geen bevestigingsmail hebben gehad? Ik heb inmiddels 2x een 'je product is vertraagd, je hoort meer binnen 5 dagen'-mail ontvangen..

22september online besteld.

Geeeeen geduld meer..
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Echt wat een soap dit bij dat geweldige (NOT) vodafone.. Gisterochtend bestelling geannuleerd! Krijg ik nu een mail dat nummerbehoud is aangevraagd! Hoezo lopen afdelingen langs elkaar heen! Ik wil helemaal NIETS met vodafone te maken hebben!

Ik heb nu al een iphone6 van een andere provider.. Die weten wel wat service betekend!
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zojuist contact gehad via de chat. Ik probeerde de status op te vragen via de orderpagina maar deze gaf iedere keer Id ongeldig geen bestel.

De uiterst vriendelijke medewerker van VF gaf aan dat de bestelling gewoon doorgekomen is. Vervolgens keek hij nog even na of er al een T&T bekend was. Helaas nog geen T&T.

Ik wacht nu geduldig af met de levertijd van pagina 1 in het achterhoofd.

Wat betreft het verlengen en de termijn door laten lopen tot uiteindelijke contractdatum (welke later ligt als je voor de contractdatum verlengt) dit is al jaren zo en op zich heb ik daar ook niet zo'n probleem mee. Wel jammer dat alles met datum wijziging wordt omgezet en levering pas weken later plaats vindt. Hier kan VF op zich natuurlijk weinig aan doen omdat zij ook afhankelijk zijn. Communicatie kan/mag beter.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Alle,

Voor de mensen die nu of en paar dagen terug hun abonnement hebben verlengt of nieuwe klant zijn geworden en voor de iPhone 6 of 6 Plus hebben gekozen kan er en levertijd worden verwachten van 1 tot 2 weken.
Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dus de mensen die gepreorderd hebben moeten langer wachten dan de mensen die nu hun toestel bestellen?
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Nu hopen na al die berichten over leveringen van iPhone 6 64 GB Space Grey dat er tenminste 1 naar de winkels is gegaan. Iedereen alvast veel plezier gewenst. Ik wacht in spanning op een telefoontje.
Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zouden jullie je hierop willen aanmelden voor een beter overzicht? http://www.iculture.dannyhtek.nl
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo mede iPhone wachters!

Ik volg het forum nu ook al een tijdje, maar heb nog niet de kracht gevonden om ook te reageren... Nu wel, omdat er toch weer 1 en ander heel krom gaat.

Mijn bestelling:
Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 01:45
Bevestiging: 19 sept, 02:02
Medium: Telefonisch
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: onbekend. 1 oktober sms gehad dat telefoon over 2 weken komt (week 42). Schema op forum geeft aan dat een i6 64GB SG besteld op 19 sept week 40/41 geleverd wordt

Zoals je in bovenstaande bestelling ziet, weet ik dus niets. SMS zegt OVER 2 weken, schema zegt deze of volgende week. Wat is het nou? Misschien heeft @Maartje hier antwoord op? Daarnaast zie ik mensen, waaronder@overflower , die EXACT dezelfde bestelling hebben, alleen dan op een later tijdstip besteld, maar de telefoon nu al geleverd hebben of krijgen? Heel raar. Krijg daar bij de klantenservice ook absoluut geen bevredigend antwoord op.

Ik baal erg van de klantervaring die vodafone mij hierbij meegeeft. Slechte inlichtingen, zelfs als je zelf contact zoekt. Op dit forum mogen moderators ook wel met meer daadwerkelijke uitleg komen, dan alleen maar nietszeggende posts over intern gezever en 'hoe het had moeten lopen'.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Via MijnPakket van PostNL heb ik de informatie dat ik vandaag tussen 15:30 en 18:30u dan eindelijk mijn iPhone 6 64GB Space Grey zal ontvangen.

Blij dat ik 'm nu heb, maar nog steeds van mening dat Vodafone alle klanten van informatie (had) moet(en) voorzien en ernstig tekort schiet. Ik zal dan ook wel 2 keer nadenken aan het einde van mijn contract of ik bij Vodafone blijf. Ik zie dat het ook heel anders en veel beter kan bij concurrenten.

Over een tegemoetkoming hoef je ook niet te beginnen bij Vodafone. Een korting op het abonnement voor een x aantal maanden lijkt mij heel redelijk na dit debacle.
DylanV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan het dat niemand bij Vodafone verkoop (heb alle nummers gebeld en medewerkers gesproken) op de hoogte is dat de kleur te wijzigen is?

Men weet niet eens van het forum of deze topic af en geeft aan dat het wijzigen van de kleur alleen kan als de hele bestelling/verlenging annuleert.


RD700

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@SamsungExpert

Dit gaat wel heel erg tegen het schema in wat gister is gepost op pagina 1? Ik neem aan dat je het over alle modellen hebt?
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@SamsungExpert

En hoe zit het met klanten die al twee weken geleden een PRE-order hebben geplaatst?
leon_v

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kreeg vanmorgen vroeg een e-mail dat nummerbehoud werd gestart. Ongeveer een uur later kreeg ik weer een e-mail waarin stond dat ik een afspraak kon inplannen voor aflevering. Uiteindelijk toch vrij snel na dat lange wachten.
Ben blij dat @Maartje eindelijk toch met een mooi overzichtelijk schema is gekomen, maar hopelijk kan Vodafone dat bij de volgende release meteen vanaf dag 1, zo niet vrij snel na lancering doen.
Voor de geinteresseerden:
Nieuw abonnement met nummerbehoud
Online besteld.
Besteld 19-09 om 00:15
Bevestiging 19-09 om 00:32
iPhone 6 64GB SG
Levering: 3 oktober tussen 10u en 15u

elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn bestelling:
nieuw
Tijdstip: 20 sept, 12:31
Bevestiging: 20 sept, 12:36
Medium: webshop
Product: Iphone 6+ 64GB SG

net met Vodafone gebeld over hoe het staat met de levering... ze zeiden dat volgende week pas de toestellen binnen komen (iphone 6+ 64gb sg). ze zei dat ze hem volgende week op zoude sturen... ik ben benieuwd! wat heeft pre-order nu voor nut gehad? dat we eerder aan de beurt zijn dan andere? niks van te merken... zeker niet als je hier al een aantal keer kunt lezen dat mensen die later besteld hebben hun bestelling eerder hebben...
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@svennie11

Dit is inderdaad vreemd. Ik heb precies hetzelfde als jij qua bestelling alleen had ik de bevestiging rond 9.30 op de 19e. Gister mail gehad en T&T code. Vanochtend smsje van PostNL dat mn iphone vandaag word bezorgd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic