Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
In hoe verre kan een abonement ingaan als de daarbij horende telefoon(nog) niet geleverd is.
Met andere woorden niet alle bestanddelen van de levering is vervuld en mogen wij er dan ook vanuit gaan dat het contract pas ingaat als je het bijpassende toestel heb gekregen. Of koop je een abonnement en is het toestel niet belangrijk in deze?? Ben wel benieuwd in hoe verre dit stand houd??
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb vorige week maandag besteld, kreeg dinsdag einde middag pas bevestiging, maar mijn nieuwe abo is wel met terugwerkende kracht maandag al ingegaan.. Van de iPhone nog helemaal niets vernomen; geen e-mail, geen sms vandaag. Dus inderdaad ze hebben nog maar de helft van mijn bestelling geleverd, blijkbaar kan dat gewoon. Ik had ook graag gezien dat mijn verlenging pas was ingegaan wanneer ik mijn nieuwe toestel in handen had of hooguit een dag ervoor.
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Al de hele dag geen reactie van VF?
Hebben ze een personeelsfeestje om de lancering van de iphone 6 te vieren????
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook nog geen sms of mail ontvangen.

Bestelling 21 september geplaatst via internet (f en f).
Telefoon iphone 6 64gb sg. Het betreft een verlenging.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Arsance
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19-09-2014 00:01
Bevestiging datum en tijdstip: 19-09-2014 00:06
Medium: Online
Type iPhone 6 Plus 64gb Space Gray
Levering: Uiterst a.s. donderdag (volgens Esther van de online chat)
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nog even mijn duit in het zakje, oftewel mijn bestelling:

Nieuw Contract (intern nummerbehoud, omzetting vanaf Vodafone Prepaid)
Orderdatum en tijdstip: 19/9 00:50 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 19/9 00:51 uur
Medium: F&F (webshop)
Type iPhone: iPhone 6 64GB SG
Levering: onbekend

Vooralsnog niet geen mail/sms ontvangen waarin meer duidelijkheid verschaft zou worden.
charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
charlotte2912
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 23-09-2014 omstreeks 15.00 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 23-09-2014 19.01 uur
Medium: Online (chat)
Type iPhone 6 64gb Gold
Levering: 30 september tussen 9.30 en 11.30
Triez72

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Raar vind ik dit,

Verlenging
Orderdatum en tijdstip : 22-09-2014 om 10.59
Bevestiging en datum: 22-09-2014 om 11.03
Medium: Telefonisch
Type: iPhone 6 64 Gb zilver

Deze is eerder besteld, hij is op voorraad en ik krijg alleen te horen binnen 10 werkdagen.
Heb nog helemaal niets ontvangen.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Hieronder een chat met een van de medewerkers.

Mod-Edit Serkan i.v.m. het volledig posten van een chatgesprek.
Joshuaphilippo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee,

Dat begrijp ik zeker, het probleem is echter dat de medewerker zegt dat het maandag wordt, ik hiervoor thuis blijf maar de info niet klopt. Daarbij heb ik mee gedaan aan die nachtelijke bel actie.
Voor deze mensen is er 1 apart gehouden en ik weet toevallig dat dit ging om minder dan 300 aanmeldingen en ik neem aan dat Apple wel 300 telefoons geleverd heeft.

Kortom, een hoop kleine incidenten bij elkaar!

Groet,
Joshua
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik vind het allemaal wel even prima, VF geeft 0 info en dat gaat niet veranderen ook. Kan wel elke keer de KS blijven benaderen maar er komt niks uit. Als ik eind volgende week nog niks weet stap ik over naar een andere aanbieder. Ze komen er vast wel overheen
N11

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Eerder had ik al aangegeven hier in dit forum dat ik spijt heb dat ik toch weer voor Vodafone gekozen heb..

Jullie waren op TV voor de belachelijk hoge rekeningen die jullie steeds maakte, waar ook ik last van had, maar wat ik helemaal ramp vind nu even is dat jullie er 3 tot 4 weken over doen om een telefoon te leveren die KPN gewoon binnen 2 a 4 dagen kan bezorgen.. ( ja als consument vergelijk je gewoon veel en ja ik weet ook dat elke provider anders is ) maar dat absurd grote verschil betekend toch echt dat er iets bij jullie niet goed gaat.

En ja ik weet ook dat het allemaal o zo moeilijk is zoveel iPhones te leveren in 1x, maar als andere providers dat kunnen, kunnen jullie dat toch ook neem ik aan?

Ik wacht deze week nog even af.. Krijg ik niks dan annuleer ik m'n zogenaamde "Pre-order" als die überhaupt wel bestaat, want heb nog steeds geen ene bericht van jullie mogen ontvangen van zowel geplaatste bestelling als leveringsdatum of iets wat er mee te maken heeft ( heel jammer )

( Ik weet niet, maar jullie verdienen zat geld, dus extra kracht in zetten in zulke periodes van lanceringen, om jullie klanten te informeren mag best wel, want ik lees wel erg veel van "ontevreden" klanten hier)

Groetjes.
Metaframe

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is voor mij ook de laatste keer dat ik verleng bij VF. Daarnaast haal ik alles weg bij ze. Glasvezel alles in 1 ben ik al aan het bekijken welke concurrent betere diensten levert (ook hier schort nog heel veel aan namelijk). Daarnaast 3 mobiele abonnementen, ook die gaan ze kwijtraken. Eigenlijk is het keer op keer het zelfde verhaaltje bij VF, half bakken werk. Ondanks dat ze goed te bereiken zijn is er altijd wel een obstakel dat roet in het eten gooit. /me is er klaar mee.
N11

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Go bitches! ????

Haha
jefke24

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verlenging
Orderdatum en tijdstip : 19-09-2014 13:45
Bevestiging en datum: 20-09-2014 11:15
Medium: internet
Type: iPhone 6+ 16gb space grey

het vage is ik wacht al 10 dagen, ok daar kan ik mee leven maar elke keer via de chat krijg ik een andere medewerker, de 1 zegt we wachten op je aanvraag voor nummerbehoud (is gewoon een verlenging dus zou niet weten waarom) de ander zegt ik zie de order maar er is nog geen tel aan je order gekoppeld.

net nog even de chat geopend en nu is er eindelijk duidelijkheid de levertijden op dit forum geld voor klanten die de tel later heeft besteld dan de meeste hier, als er een nieuwe voorraad is, dan komt de iphone mijn kant uit.

ik wacht nog ff af en zie de iphone wel verschijnen
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik heb nog nooit een abbo gehad bij Vodafone, maar de manier waarop men omgaat met hun klanten is niet netjes.
Ik heb wel al €294 betaald aan Vodafone, maar meer dan een orderbevestiging heb ik niet gekregen.
Het is toch niet moielijk om een standaard-mail te versturen mbt de gang van zaken? Al zet men er in dat men zelf niet weet hoeveel iPhones er per keer geleverd zullen worden door Apple. Maar helemaal niets laten horen...... :@
En die melding van nummerbehoud.... gewoon een benaming, verder niks. Zodra men de gsm binnen heeft welke jij besteld hebt wordt eea (in mijn geval een nieuw nr) pas afgehandeld en krijg je een mail voor levering.
Zover mij bekend komt er morgen weer een levering, nu maar hopen dat die van mij en die van jullie er bij zit en we eindelijk onze iPhone krijgen !
Wesselbakket

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij heeft het niet zo'n zin om elke keer via de chat te vragen wanneer de iPhone geleverd wordt. Vodafone is namelijk afhankelijk van de levering van Apple omdat de iPhones van de eerste levering op zijn. Zolang die levering er nog niet is kan Vodafone alleen voorspelling doen. Vodafone weet zelf ook niet wanneer ze de iPhones binnen zullen krijgen dus Vodafone verwijten van gebrek aan communicatie is onterecht. Dus heb maar gewoon geduld en op het moment dat Vodafone meer informatie in handen heeft over de levering weet ik zeker dat ze dat zullen communiceren met de klanten.
Metaframe

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Leuk wat je nu zegt, echter verzekerde de KS telefonisch bij de order dat mijn toestel direct leverbaar was. Mijn order is ook al gekoppeld aan een telefoon wist de chat me een tijdje geleden te melden... Nou eh... waar issie dan?
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ja hoor. Alles zou EINDELIJK in orde zijn volgens vodafone afgelopen zaterdag.
Ik had het kunnen weten!
De persoon die mij het contract verlengde met Iphone 6 had deze aanvraag naar zichzelf verzonden....duhhh
Dan denk je, als je maandags erna contact met vodafone zoekt en verneemt dat dit gebeurd is, dat ze deze fout met spoed herstellen.

NEE HOOR, NIETS IS MINDER WAAR...WE MOETEN DE ORDER OPNIEUW HANDMATIG INVOEREN.
HET LIGT NU BIJ ADMIN. men kan niets beloven wat betreft leveringen.
Ja sorry meneer, we kunnen geen urgentie afgeven aan de betreffende afdeling.

Excuses dus voor mijn eerdere posts waarin ik positief was over Vodafone.
VODAFONE GET YOUR **bleep** TOGETHER....op den duur zijn ook de vaste klanten het ZAT.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Flieger:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19 september 01:58u
Bevestiging datum en tijdstip: 19 september 02:05u
Medium: Online F&F
Type iPhone: iPhone 6 64GB Space Grey
Levering: onbekend

Chicco_Himself:
Nieuw Contract
Orderdatum en tijdstip: 19/9 01:00 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 19/9 01:04 uur
Medium: f&f
Type iPhone: iPhone 6 Plus 64GB Goud
Levering: onbekend

ReneH:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19 sept, 02:10
Bevestiging datum en tijdstip: 19 sept, 02:15
Medium: Online
Type iPhone: 6 64gb SG
Levering: onbekend

AJ1304:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19 september - 01:15
Bevestiging datum en tijdstip: 22 september - Via chat opgevraagd (zou het automatisch binnen 24 uur ontvangen??
Medium: Telefonisch
Type iPhone: Iphone 6 Gold 16 GB
Levering: 26 september - 18:18

DarkPino:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19-09 omstreeks 00:50
Bevestiging datum en tijdstip: 19-09 12:48
Medium: Telefonisch
Type iPhone: iPhone 6 Plus 16 GB SG
Levering: onbekend

CopyCatz:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19 sept, 00:32:16
Bevestiging datum en tijdstip: 19 sept, 02:26
Medium: Online
Type iPhone: 6 64gb SG
Levering: onbekend

esab:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 22-09-2014 13:35:40
Bevestiging datum en tijdstip: 23-09-2014 14:33
Medium: Online
Type iPhone: 6 64gb Silver
Levering: onbekend

erikl86
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19-09 omstreeks 00:15
Bevestiging datum en tijdstip: 19-09 0:35
Medium: Telefonisch
Type iPhone: iPhone 6 Plus 16 GB SG
Levering: ??

Arsance
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19-09-2014 00:01
Bevestiging datum en tijdstip: 19-09-2014 00:06
Medium: Online
Type iPhone 6 Plus 64gb Space Gray
Levering: Uiterst a.s. donderdag (volgens Esther van de online chat)

mr-de-uil
Nieuw Contract (intern nummerbehoud, omzetting vanaf Vodafone Prepaid)
Orderdatum en tijdstip: 19/9 00:50 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 19/9 00:51 uur
Medium: F&F (webshop)
Type iPhone: iPhone 6 64GB SG
Levering: onbekend

charlotte2912
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 23-09-2014 omstreeks 15.00 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 23-09-2014 19.01 uur
Medium: Online (chat)
Type iPhone 6 64gb Gold
Levering: 30 september tussen 9.30 en 11.30

Triez72
Verlenging
Orderdatum en tijdstip : 22-09-2014 om 10.59
Bevestiging en datum: 22-09-2014 om 11.03
Medium: Telefonisch
Type: iPhone 6 64 Gb zilver
Levering: 'binnen 10 werkdagen'

jefke24
Verlenging
Orderdatum en tijdstip : 19-09-2014 13:45
Bevestiging en datum: 20-09-2014 11:15
Medium: internet
Type: iPhone 6+ 16gb space grey
Levering: ???
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic