Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Sandokanz

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist eens bij ons op het werk rondgevraagd wat hun ervaringen zijn bij andere providers.

Het grootste deel heeft, helaas voor hun, alleen maar slecht ervaringen opgedaan bij hun provider. Let op. Ze bedoelen dat de verwachtingen niet zijn uitgekomen.

Zoals al eerder gemeld in het forum ben ik tevreden. Mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Ook ben ik, ondanks als een klein kind me heb aangesteld, altijd netjes en correct tewoord gestaan. Lof aan Vodafone.

Voordat je gaat klagen, Denk eerst een goed na wat er is beloofd en wat niet


charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisterenavond contact gehad via de chat omdat mijn toestel (iphone 6 64 gb gold) wel direct leverbaar is op de webshop maar er nog geen toestel aan mijn order was toegekend. De medewerker heeft er meteen een toegekend aan mijn order en vertelde mij dat deze vandaag naar Post NL zou gaan (dit is zo, en is inmiddels bevestigd via de chat vanmorgen) en waarschijnlijk morgen geleverd zou worden. Nog geen track & trace code ontvangen maar die kan nog komen. Misschien kunnen de mensen die nog niks gehoord hebben ook even op de website de leverdatum etc. nakijken en dan contact zoeken met Vodafone! Ik heb mijn abonnement via de chat verlengd op dinsdag 23 september.

Toevoeging: ik had in eerste instantie vrijdag de 19e besteld rond 12.00 uur 's middags. Toen is het verkeerde abonnement afgesloten (Red Essential ipv Red), dit zou aangepast worden maar toen ik dinsdag vroeg hoe het daarmee stond werd mij verteld dat er geen order gemaakt was, ik had ook geen orderbevestiging ontvangen. Uiteindelijk is de order dus dinsdag geplaats maar misschien is dat de reden dat ik mijn toestel eerder ontvang dan mensen die vrijdag besteld hebben?
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zojuist met de klantenservice gebeld. De levertijd van de iPhone 6 64GB Space Grey is 2 tot 3 weken vanaf 26 september. Zodra ik 'm geleverd krijg, ontvang ik bericht.

Dus Vodafone laat vanaf 26 september 2 tot 3 weken lang niets van zich horen en dan ineens: oja, hier is uw iPhone die u 2 tot 3 weken geleden om 2:00u 's nachts hebt besteld??
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Maar dat is de status als je NU besteld toch?
phai

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
no
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
DarkPino schreef:
Maar dat is de status als je NU besteld toch?
Nee, er werd expliciet bij gezegd dat het vanaf 26 september geldt.
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de openings thread zijn de nieuwe levertijden geplaatst. De iPhone 64gb SG staat nu op een levertijd van 3-4 week. Geld dit voor bestellingen die vanaf vandaag geplaatst worden of geld dit ook voor bestellingen die vanaf de 19e geplaatst zijn ?
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
De voorraden status is geupdated. Lekker duidelijk is dat zo, ik moet op mijn iPhone 6 Plus 16 gb SG 1-2 weken wachten. Ja vanaf wanneer? Vanaf bestel datum of vanaf vandaag of weten jullie dat ook niet.
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ik vind het maar vreemd dat er zo onduidelijk gecommuniceerd wordt. De 19e om 08:51 had ik een bevestiging. Niemand kan tot op heden zeggen hoe lang het nog duurt. Online kan ik niets checken en via chat en telefoon kunnen ze niets zeggen.

Nu is de openingspost aangepast met verwachte levertijden. "Onderstaand is de voorraadstatus voor nieuwe bestellingen die op dit moment, 29 september 's middags, geplaatst worden. De beschikbaarheid kan in de tussentijd veranderen. iPhone 6 64GB Space Gray 3-4 weken"

Dit betreft dus voor nieuwe bestellingen, waarom geen openheid in de huidige orders?
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dear all, did anyone get a personal status update yet by SMS or email? This is what we supposed to get I think!? Hopefully I understood this correctly? Thanks a lot!
phai

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Why last week was 1-2 weeks for iphone6 ​​plus 64G and today it Becomes 2-3 week? Should not it be shorter rather than longer ???? I was thinking that I 'can get my phone on 26 Sep by ordering on website. Now I just want to cancel the order and buy one from the apple store !!
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vorige week maandag iPhone 6 64GB Silver besteld met verlenging, staat zowel in het openingsbericht als in de webshop op vooraad maar heb nog helemaal niets vernomen. Net gechat met een medewerker maar die kan niks voor me doen, ook geen toestel aan mijn order koppelen (vreemd dat de een dat blijkbaar wel kan en de ander niet). Ik moet maar afwachten zei ze. Vreemd dat als mijn buurman hem nu in de webshop koopt hij m wel deze week heeft en ik voor onbekende tijd moet wachten.

De vreemde gang van zaken bij Vodafone is sinds ik vorig jaar klant ben geworden niet veranderd, helaas is de nog ergere manier van communiceren met klanten ook niet veranderd. Mensen op de hoogte houden, ook al is de info die je op dat moment te melden hebt op dat moment niet wat ze hopen te horen, is in mijn ogen nog altijd beter dan mensen in onwetendheid laten en daarmee zul je ook meer worden gewaardeerd.
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@BayArea no, i will let you know when i got an sms.
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@phai The 64gb plus SG is still available if you check the website. It gives you the green light with instant avaiability. Very strange indeed.
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het overigens erg vreemd dat het toestel van mijn keuze, iPhone 6 64GB silver, vanaf het begin op voorraad is geweest, (zoals nu ook weer in de vernieuwde tabel als in de webshop te zien is) maar er nog geen toestel aan mijn order is gekoppeld en ze ook niet weten wanneer dat gaat gebeuren. Laten ze die voorraad dan liggen voor mensen die nu bestellen? Want als je nu besteld en er staat dat ie op voorraad is, is het vreemd als je na bestellen te horen krijgt dat je toch 3 weken moet wachten, nietwaar?
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Wat een leuke discussie. Ik kan zoals eerder al aangegeven nog steeds mijn status niet opzoeken op https://business.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp door een nog niet opgeloste technische fout. Tuurlijk dat is frustrerend. Ook werkt de chat niet. Dat geeft onrust...

En de oplossing is zo makkelijk... Verwachtingsmanagement... Op dit moment wordt aangegeven dat de iPhone 6 64GB Gold beschikbaar is, maar degene die besteld hebben krijgen totaal geen zicht op levertijd, dan krijg je dat over je heen als provider, dat geeft veel onnodig extra werk. Vodafone had beter aan kunnen geven dat er een levertijd zit op alle toestellen en eerlijk inzicht geven over de levertijd (SMS, mail of werkende website [status opzoeken]).

Kortom: Communiceren 🙂


diotav

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar de voorraad. KPN heeft namelijk 1042 stuks iPhone 6 64GB Space Gray op voorraad... http://mobiel.kpn.com/bestellen/iphone-6-64gb-zwart
Tivisola

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist contact gehad via de chat. Vrijdag was de 6+ 64gb SG op voorraad. Nu niet meer. Ze wisten mij te vertellen als je nog geen verzend bericht hebt ontvangen dan heb je pech. Gewoon wachten...

Maar van de voorraad systeem klopt dus niets.
charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@vanderm wacht je ook op de iphone 6 64gb gold? Ik ook, heb je mijn eerdere reactie gelezen over dat er een toestel gekoppeld na een chatgesprek? misschien kun je dit ook proberen!
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@charlotte2912 Dat heb ik daarstraks ook geprobeerd, maar ik kreeg via chat te horen dat ze dat niet kon doen. Je hebt dus geluk gehad denk ik met jouw chat medewerker. Of ik pech 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic