Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
19 september om 01:14 een iPhone 6 plus space Grey besteld telefonisch.
Verschillende kanalen snap ik maar ook binnen een kanaal word er niet geleverd op volgorde van bestelling! Mensen blijven wakker voor een pre order om het de eerste dag binnen te hebben. Op deze manier heeft die hele pre order geen zin!
Klantenservice en de chat lopen langs elkaar heen en wisselen verschillende informatie uit. Meerdere berichten geven aan dat de mail niet leidend is. Omdat mensen die geen mail hebben ontvangen wel hun toestel al hebben.
En de informatie in de mail niet klopt als er gezegd word morgen leveren maar vandaag al op de stoep staan. Ik ben erg benieuwd of mijn toestel geleverd gaat worden want als ik van de klantenservice uit moet gaan zou dat nog wel eens erg lang kunnen gaan duren maar volgens de chat van vanmorgen krijg ik hem vandaag! Maar niemand weet iets zeker.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Nog steeds geen mail binnen over een verzending of wat doen ook. We blijven wachten! 🙂
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tegenstrijdige berichten krijg je als mensen allerlei kanalen gaan benaderen tot dat ze te horen krijgen wat ze graag willen horen. Als ze telefonisch niet het bevredigend antwoord krijgen gaan ze over naar de chat. Als die weer iets anders vertellen en je bent er ook niet te vrede mee ga maar weer bellen of op nieuw chatten tot je hoort wat je graag wil horen. Maar iedereen zeurt er over dat het de vorige keer ook zo was en de keer ervoor ook zo. Waarom blijf je dan bij Vodafone?
Heb gewoon geduld. Men weet dat dit gebeurt.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Inmiddels is een 64G SG gewoon te halen bij de Mediamarkt en Phone house. Ik snap niet zo goed waarom ik nou om 12 uur 's nachts een preorder heb moeten doen voor iets waarvan ik nu nog niet eens weet wat de status is. En dan kan men dat wel weer gezeur vinden, maar als je als organisatie mensen gaat bestoken via facebook en emails met slogans als "wil jij de eerste zijn" en een preorder opent, dan zou ik daar op zijn minst ook een goede informatievoorziening bij opzetten. Er mag wel wat uitleg komen over de verschillende kanalen, in welke je zit en op welke positie, en wat de verwachting is voor een levering (iets fijnmaziger dan 2 a 3 weken). Ik vrees alleen dat het hele kanalenverhaal en de prioriteit nogal uit de duim gezogen is. Ik ga morgen denk ik maar gebruik maken van de afkoelperiode bij kopen op afstand en op zoek naar een winkel waar ik gewoon een normaal gesprek kan hebben met een verkoper.
gerdeh

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Helemaal mee eens. Soms is het moeilijk, want wij Nederlanders hebben nu eenmaal geen geduld. Vanochtend stond PostNl voor mijn deur met naar zijn zeggen een vermogen aan iphones in zijn auto . Hoezo slechte service en uitlevering. Complimenten voor Vodafone voor de afhandelng van deze gigantische uitdaging. ik heb medelijden met al die nedewerkers, die de telefoon en de chat moesten afhandelen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi all,

Goed om te lezen dat velen van jullie inmiddels in het bezit zijn van een nieuwe iPhone!

Ik heb er vertrouwen in dat de rest snel zal volgen. Het woord geduld is inmiddels vaak gevallen, maar toch raad ik jullie aan hier een beroep op te doen. Onze collega's doen via verschillende kanalen in ieder geval hun best om iedereen zo goed mogelijk te helpen en te voorzien van het toestel.

One more thing...

Indien er fanatiekelingen zijn die hun eerste ervaring met ons en hun mede-klanten/forumleden willen delen kan dit via deze pagina.

Ik ben erg benieuwd!
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
@CopyCatz

Ben het met je eens.
Maar dit is niet voor mij een punt om te kappen met Vodafone.
Ik heb nog nooit problemen gehad en ben altijd blij met de verbinding etc.
Het is gewoon alleen raar dat het bij sommige mensen zolang duurt.
En dat het lullig is dat ik 00:01 voor mijn lappie heb zitten wachten om een iPhone te kunnen bestellen.
Had het net zo goed later kunnen doen en 'm dan wél vandaag in ontvangst te kunnen nemen.
Jammer, maar het is niet anders.

En naar de mensen toe die zeggen: "Zeur niet zo, het is maar een mobiel" enzovoort. Het gaat om het principe.
Dat de mensen die eerder hebben besteld 'm later binnen krijgen dan de mensen die later hebben besteld.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Jammer genoeg is cancellen de enige manier om iets over te brengen. Ik heb niet de illusie dat de mening van een klant tijdens een iPhone launch van belang is, het is vooral cashen nu. Bij Hi krijgen de mensen die wél weten waar ze aan toe zijn zelfs 25 euro itunes tegoed voor het wachten, en dat is niet eens een goedmakertje voor gebrekkige info.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@SwordFish

Het is niet zo dat meerder kanalen aanspreken is omdat je iets wilt horen. Op elk moment van de dag is er een ander kanaal makkelijk bereikbaar en geduld mag dan een schone zaak zijn. Maar eerlijkheid duurt het langst en belofte maakt schuld. Een beetje duidelijkheid word door duizenden klanten op prijs gesteld. Zoals je hebt gezien zijn er meerdere personen die geen bericht hebben gekregen maar wel een levering. Vodafone heeft zich hier een jaar op voor kunnen bereiden! Natuurlijk kan er wel eens iets fout gaan maar koppel het dan wel terug naar de klant ipv het antwoord geen idee u zult moeten wachten op de mail! ( op moment dat iemand aangeeft dat mails blijkbaar niet aankomen geeft aan dat er ergens iets niet goed gaat! Dat is het hele issue omtrent de leveringen dat mensen niet weten waar ze aan toe zijn! En van het kastje naar de muur worden gestuurd!)
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Net als 2 jaar geleden wil het bij mij maar niet lukken. Je bestelt hem op dag 1 in de winkel in Delft, ik sta bovenaan de lijst en toch heb ik vandaag geen iPhone (6 64GB Space Grey) mogen ontvangen. Ik snap dat het maar een mobieltje is, maar ik ben zwaar teleurgesteld over de gemaakte en niet nagekomen beloftes van de winkel in Delft.
Dat er verschillende kanalen zijn, moet mij als klant absoluut niet hoeven uit te maken. Dat is een interne constructie en daar hoor je de klant helemaal niet lastig mee te vallen. Moet ik weer lekker 6 weken wachten zoals bij de iPhone 5 Vodafone??

Mvg,

Rik
Bazz6

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb besteld op de 19e om 5 uur 's ochtends. Op de 18e vanaf 23:30 pogingen gedaan te bellen en te verlengen via de site. Volledig onmogelijk en geprobeerd tot iets na 2 uur, toen was ik er klaar mee. 's Ochtends was ik vroeg wakker en heb toen ff de Mac open geklapt om nog één poging te doen. Ging super soepel rond 5 uur in de ochtend slaapt blijkbaar iedereen. 😄

Ik heb via mail bevestiging ontvangen dat de bestelling verwerkt was op dinsdag 23e. Toen op zoek naar de orderstatus, geprobeerd te chatten, bellen en mailen, niets helpt. Iedere medewerker heeft een enthousiast, maar ander verhaal over levertijden, verwachtingen en hoop. Niets te zien in de PostNL app de PostNL site en ik kreeg vanmorgen via mail bericht dat de telefoon verzonden was, ik dacht nog één nachtje en morgen zorgen dat ik thuis ben.

Net, DINGDONG de PostNL aan de deur met een iPhone 6 128GB in Space Grey! Wat een slick ding zeg! Groot scherm, maar door de geringe dikte en het lage gewicht voelt ie niet GROOT. Heerlijk!

😄 Geduldig wachten dus, ook zonder 3S code komt alles goed! 😄

(tip voor Vodafone: houd pre-order klanten op de hoogte via SMS, dit zijn fans! Zij willen weten waar ze aan toe zijn. Door veel info naar deze bestellers te pushen voorkom je duizenden overbodige telefoontjes, chats etc.)
Just my 2cents...
Vaneijk159

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had jij van tevoren bericht over gehad? Dat je hem vandaag zou krijgen? Of kwam het onverwacht?
Vaneijk159

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@gerdeh
Had jij van tevoren bericht over gehad? Dat je hem vandaag zou krijgen? Of kwam het onverwacht?
Nicksss

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Moderator, kunnen we een update krijgen over de beschikbaarheid van de toestellen gezien de wereld er na vandaag heel anders uitziet?

Het is met name wel duidelijk geworden dat 64GB Space Gray enorm populair is en misschien willen mensen nog wel switchen van kleur als dit bijvoorbeeld weken scheelt?
gerdeh

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik had mijn abbo verlengd op 18/9 om 23.45 en kreeg daarna direct een bevestiging van mijn abbo verlenging. In eerste instantie dacht ik: waar is mijn bestelde iPhone. Daarna naar Vodafone business en orderstatus als zoekargument. Hier kon ikhet nummer van mijn orderbevestiging en e-mail adres ingeven en zag toen de door mij bestelde iPhone staan. De hele week daarna heeft de order in progress gestaan. Donderdagavond kreeg ik een e-mail, dat de bestelling verstuurd en vandaag vrijdag 26/9 geleverd zou worden. Hierbij zat geen T&T code van PostNL. Ik heb de vrijdagochtend even afgewacht en heb toen om 08.15 gebeld met Vodafone Support. Dit duurde ongeveer 20 minuten en toen had ik iemand aan de lijn, die mij mijn T&T code can PostNL gaf. Deze vervolgens ingetikt op de MijnPakket site van PostNL en toen gezien, dat de iPhone tussen 10.30 en 12.30 uur geleverd zou worden en aldus geschiedde om 11.00 uur.
pjhoomans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb online een zilveren 6+ (128 gb) besteld in de nacht van 18 op 19 september. Kom van een andere provider dus moest nummerbehoud aanvragen. Vanmiddag kreeg ik een berichtje dat het nummerbehoud bij Ben is aangevraagd en dat het wachten op hun is alvorens Vodafone de boel kan overzetten en de telefoon kan versturen. Ik vraag me af waarom het Vodafone een volle week heeft gekost om mijn nummerbehoudaanvraag naar Ben te sturen... En de telefoon alvast vooruit sturen doen ze ook niet 😞 Ik heb een maand opzegtermijn bij Ben, moet ik nu een maand wachten alvorens Vodafone mijn telefoon opstuurt? Ik hoop het toch niet zeg... 😄

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
@Nicksss ik heb op dit moment nog geen nieuwe informatie. Zodra deze in kaart is gebracht zal ik dit direct met jullie delen. Dit zal in ieder geval na het weekend zijn.
Nicksss

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alvast bedankt Serkan
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem... is jou nummerbehoud-status wel opvraagbaar op: 'vodafone.nl/statusnb.'?
Bij mij namelijk niet, er staat: '
Momenteel is er geen informatie beschikbaar over nummerbehoud. Probeer het later nog eens...' Meer mensen dit probleem?De 24e kreeg ik al de volgende mail:'De artikelen van ordernummer ONLINE-20140919-113235694-11 zijn voor jou gereserveerd. We verwerken nu eerst de nummerbehoud aanvraag en daarna bezorgen we je bestelling.' Duurt wel lang zo allemaal 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic