Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Het wordt eens tijd dat Vodafone de zaakjes op orde krijgt. Ik ben al heel wat jaren klant en ben over het algemeen tevreden dus heb nooit contactmomenten met Vodafone(klantenservice). Alleen bij het verlengen van mijn abonnement en de aanschaf van een toestel doe ik een beroep op de service. Dat is 1 keer in de 2 jaar! Mijns inziens is een bedrijf als Vodafone het verlenen van service verplicht aan (trouwe) klanten.

Ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Als er groots wordt aangekondigd dat er een nachtelijke pre-order is en dat de bestelde toestellen een week later op 26 september geleverd zullen worden dan moet dat na te komen zijn. Dan moet er die nacht voldoende mankracht en servercapaciteit zijn om de te verwachten toestroom aan te kunnen. Daarna hoor je de klanten die de moeite hebben genomen om 's nachts tot wel 2:00u vol te houden te informeren over de status van de bestelling. Het abonnement waar geld aan wordt verdiend is in veel gevallen zo gepiept en razendsnel omgezet, maar voor de meeste klanten is nu juist het toestel belangrijker dan dat abonnement. Waar blijft dat toestel? De informatievoorziening is wederom erbarmelijk. Bij de iPhone 4, iPhone 5 en nu weer bij de iPhone 6 heb ik dat ervaren. Zoals gezegd ben ik tevreden over het netwerk, maar dit contactmoment wordt keer op keer verknald. Een gemiste kans.

Het zou Vodafone sieren hier eens inhoudelijk op te reageren in plaats van dooddoeners als 'hou vol', 'je hoort het vanzelf' of 'wij weten ook niet meer'. Een tegemoetkoming voor deze grote teleurstelling zou op z'n plaats zijn.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
@GiovanniG, helaas nog niet. Ik wacht nog even totdat 'de drukte' voorbij is. Maar de iPhone 6 64 GB Space Grey staat op de planning. Vind de Gold en Silver wel mooi, maar zie je helaas weinig van met een case eromheen.

'Verstuurd vanaf een iPhone 5s 32 GB Gold ;-)'
Rhardeveld

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou de chat doet helemaal niks
Er is een medewerker wil wat tikken en weg
Al een uur niemand te pakken via de chat
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@flieger Heb je al je pakketstatus gecheckt op https://mijnpakket.postnl.nl , ff registreren en je weet genoeg
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Jawel! Net via de chat een Track and Trace code gekregen. Morgen wordt tussen 13.30 uur en 15.30 uur mijn Iphone 6 plus 64GB Silver op mijn huisadres bezorgt.

Het duurde even voor ik contact had via de chat... maar de aanhouder wint. Dat wordt morgen thuis werken.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
GiovanniG schreef:
Heb je al je pakketstatus gecheckt op https://mijnpakket.postnl.nl , ff registreren en je weet genoeg
Ik heb op 19 september om 02:00u besteld via Vodafone Friends&Family. Geen orderstatus online te checken, de normale klantenservice kan niets nagaan en MijnPakket van PostNL geeft geen resultaat.

Het lijkt erop dat ik naast de pot pies. Wederom... Ondanks de toezeggingen die nacht dat ik op 26 september mijn iPhone 6 zou ontvangen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
@flieger, bedankt voor je feedback. Ik zal ervoor zorgen dat dit bij de juiste personen terecht komt ter verbetering van bestaande/toekomstige processen en om issues in de toekomst te voorkomen.
hjk76

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals iedereen vol spanning aan het wachten. Afgelopen vrijdag om 03.30 bestaande abo verlengd met een iPhone 6 plus 64Gb. Benieuwd of ik morgen thuis moest blijven voor een levering net even via de chat de status opgevraagd en netjes een 3S code gekregen die mij verteld dat hij morgen tussen 9.00 en 14.00 word afgeleverd.

Heb wel even in de wacht gestaan in de chat maar dat was een kwartiertje ofzo dus geen dramatisch lange tijden. En toen de medewerkster beschikbaar was kreeg ik snel antwoord op mijn vraag..

Kwekkie

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik krijg morgen mn iPhone binnen. Heb net mn 3s code gecontroleerd (op de chat gevraagt). Had op do op vr nacht besteld om 1:48uur iPhone 6+ 64gb SG.

Succes nog iedereen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Voor de mensen die problemen hebben met de chat en via een iPad/iPhone + iOS 8 verbonden zijn; er zijn momenteel problemen met de Wi-Fi verbinding waardoor je problemen kunt ondervinden. Probeer het eens met je mobiele verbinding. Overigens staat iOS 8.0.2 inmiddels op de planning voor de komende dagen om bepaalde issues op te lossen. (iOS 8.0.1 zou ik even overslaan)
KMRC

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lijkt erop dat iedereen via de chat cd 3s code krijgt en helemaal niet via de mail 🙂
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ik kreeg geen t&t via de chat... de 19e om 00:30 een 64 gig SG besteld via verlenging maar die ga ik morgen dus niet meer krijgen. De SG is blijkbaar iets te populair maar dat ze binnen een half uur uitverkocht waren?
hster

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Geen email gehad. geen sms. via chat kom ik er niet doorheen.
eerder op de dag wist een vriendelijke dame van de klantenservice me te melden dat de toestellen sowieso morgen niet eens binnen zijn bij vodafone zelf (onzin dus).
online order staat op fulfillment
mijn pakket geeft aan "geen orders onderweg"

kan ik er van uit gaan dat ik geen iphone krijg morgen??

online abo verlengd met silver iphone 6 16 gb
BoGeurts

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net een mail gehad met daarin de Bevestiging van Levering.. hij wordt morgen bezorgd! Maandag middag een Iphone 6 64 GB Gold besteld. Op mijnpakket stond nog niks. Dus ik ben benieuwd.

Succes nog voor iedereen. Denk dat het door de drukte best zo kan zijn dat de bevestiging van leverings' mails vanavond binnen kunnen druppelen!
gerdeh

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik vrees voor je van niet. Tenzij je vanavond nog een email krijgt.
Jaap1981

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik krijg zojuist het bericht van Vodafone dat het pakket morgen komt. Dus...... Geduld ( wat ik ook niet heb ) is een schone zaak ????????????????????
hster

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Jaap1981: per mail?
Jaap1981

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Jazeker per email
rick0899

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou graag willen weten of ik morgen thuis moet blijven voor mijn iphone.
Al 2 x gebelt en ze zeiden dat ik de iphone vrijdag zou krijgen
Heb geen email of t&t nummer gekregen
Heb de iphone 6 Space Gray 16GB vrijdag 19 september om 07:51 besteld (Friends and Family).


Zou er graag antwoord op willen hebben van een van de moderators.
rowievdv

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wacht nog steeds op een mail ook al heb ik de 3s code wel al . iemand idee hoe lang dit nog ga duren voordat die 3s code werkt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic