Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Wesselbakket

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net een mail gekregen waarin staat dat mijn levering is vertraagd. Er staat ook in dat ik pas over vijf dagen meer informatie over de levering krijg..
Denise07

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is flink balen, wat had je besteld, hoe en hoelaat enzo?!
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Die kreeg ik ook net, had um trouwens al eerder gehad, toen werd er in de mail ook gesproken over m'n nummerbehoud. Ik zie dit echter als een volledig geautomatiseerde mail trouwens.

Online besteld 19-09-2014 00:12(bevestiging 00:33) Nieuwe Abbo / nummerbehoud iPhone 6 Plus 64Gb Silver

Beste Dhr X XXX,

Het door jou bestelde artikel in ordernummer ONLINE-20140919-001900XXX-XX is helaas nog steeds niet voorradig.

Zodra het bestelde artikel op voorraad is, nemen we contact met je op voor het maken van een afspraak. We verwachten dat we je binnen 5 dagen kunnen meer kunnen vertellen over de levering.

Met vriendelijke groet,

Vodafone
Thijz85

Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Vorige week om kwart voor 12 (hij stond al tussen mijn verlengingen) iPhone 6 grey 64 gig besteld. Had om 5 voor 12 ook al netjes een bevestiging. Grote kans dat ik dus bij eerste levering zit, maar nog geen enkel mailtje of smsje daarover ontvangen. Bij m'n order lookup is de bevestiging dan ook de laatste update. Dat zal dan wel normaal zijn.

Inderdaad benieuwd of iemand al een Track & Trace code heeft, maar volgens mij zullen ze daar vandaag mee gaan beginnen.
kmarij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem ook gehad. Ik voorzie nog niet echt veel vertraging, aangezien het een geautomatiseerde email is. Standaard, waarschijnlijk.
Wesselbakket

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hem op maandagavond besteld, een 64gb in spacegray.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Net contact gehad via de chat. Aan mijn order hangt een "verzendlabel". Er kon echter geen toezegging worden gedaan over de daadwerkelijke leverdatum.
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb nog geen mail over vertraging binnen gekregen.
Gerdas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar vind ik/ krijg ik te horen wanneer ze worden uitgeleverd? Ik moet hiervoor vrijnemen . Is dit morgen al? Hoe laat?,..
TB

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik vind het maar een rommel bij Vodafone.

Allereerst kondigen ze mooi een iphone 6 aan. Dan ga je daarvoor achter je pc zitten om deze te bestellen. En ik had om 00;01 psies besteld. Dan hoor je niet dagen niets. Vervolgens lees je in de krant dat de mensen die telefonisch besteld hebben ze vannacht krijgen. Als je ze dan belt om te vragen wanneer je uberhaupt iets meer te horen gaat krijgen dan is het antwoord. We krijgen vrijdag toestellen binnen en dan hoor je meer.

M.a.w. als je dit allemaal logistiek niet goed in kan regelen start dan niet zo een actie.

Elke medewerker bij vodafone zegt weer wat anders.

Ik ben iig niet van plan om voor iets te gaan betalen zolang ik het nog niet geleverd heb gekregen.


Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
bliep.
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Net ook even een belletje gedaan, en ik kreeg te horen dat ik een van de gelukkigen was waarbij er een telefoon gekoppeld is aan mijn ordernummer, en dat ik mijn telefoon vrijdagnacht, zaterdag of uiterlijk maandag zal ontvangen.
AJ1304

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg telkens wat anders te horen.
Gisteren was mijn ordernummer nog gekoppeld aan een telefoon en vandaag 'plotseling' niet meer.
Weet niet wat ik wel of niet moet geloven. Vervelende is dat mijn Iphone zo goed als uit elkaar valt en ik bang ben dat hij het weekend niet gaat redden.

Werd mij wel net verteld dat er rond 15.00uur een bericht op het forum komt over de levering.
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Zojuist op de Vodafone chat:

Welkom bij de Vodafone Chat. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.

Mod-Edit Serkan: Het is niet de bedoeling om chatconversaties met (namen van) collega's in dit topic te plaatsen.

Patrick: ik was er snel bij dus let's hope so
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zojuist ook de klantenservice/bestellijn van Vodafone Friends&Family gebeld. Wederom bedroevend weinig informatie:

"We krijgen de toestellen morgen binnen en kunnen dan zien of u bij de eerste levering zit."


Online via orderstatus krijg ik een foutmelding.


Abonnement is wel vrijdag al omgezet (natuurlijk want de prijs gaat omhoog), maar over de levering van de iPhone 6 64GB Space Grey heb ik nog helemaal niets vernomen. Daar moet je zelf maar achteraan gaan...
Sandokanz

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb zojuist gebeld. Zelfde verhaal. Komen pas morgen binnen ( volgens de aardige mevrouw).
Op volgorde van binnenkomst en bestelling worden de telefoons gekoppeld aan de telefoonnummers. Dan pas wordt ook de status op internet aangepast.

Wachten dus.

IK WIL HEM NU. ( zegt het kind in mij)

Wel wil ik via deze weg Vodafoneklantenservice prijzen voor geduldigheid en toch aandig blijven na het 1000ste telefoontje waar de Iphone blijft.
Denise07

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zojuist door de winkel gebeld.. Mijn toestel ligt klaar voor mij! *jeeeej* ik ben blij..
Overigens vertelde de klantenservice via de chat dat ze pas morgen meer zouden weten in de winkel over de toestellen. Dus dubbele informatie overal.. toch maar afwachten tot je wat hoort!
AJ1304

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Denise07

Wanneer heb je de telefoon besteld dan?
Denise07

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi AJ1304,

Donderdag 11 september al als pre-order in de winkel zelf.
Vorige week vrijdag belde ze om m'n abonnement te bevestigen dus toen nog even langs geweest.
En dus net gebeld dat hij binnen was en hoelaat ik hem morgen op wilde komen halen.
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Net gebeld met de klantenservice en volgens de medewerker zit mijn IPhone 6Plus 16 GB grey bij de eerste bestellingen en zal dus vrijdag/zaterdag of maandag worden afgeleverd.
Ik heb telefonisch mijn contract verlengt op vrijdag om 01:23 uur. Het blijft dus spannend…….
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic