wesleytjhu

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klachten afhandeling

Beste Vodafone,

Ik heb geen flauw idee wie mijn klachten behandeld maar Cases sluiten, wanneer er nog een reactie / vraag staat kan gewoon niet. Ik ben jaren lang klant bij jullie geweest, maar zit er nu zwaar over na te denken voor in de toekomst. Jullie behandelen me als een stuk vuild, wanneer het over klachten gaat dat kan je toch als bedrijf niet maken?

Jullie zijn mijn contract overeenkomst kwijtgeraakt en geven nu hier over mij de verantwoordelijkheid over. Wat gebeurd er allemaal bij jullie?

Verdere beloftes die aan jullie telefonisch gemaakt worden, worden niet nagekomen. Het word tijd, wanneer ik een medewerker aan de telefoon heb om gewoon de gesprekken op te nemen.
12 Reacties 12
wesleytjhu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Toch er nog op terug. Waarom moet ik maandelijks betalen als jullie het contract overeenkomst niet eens meer hebben? Dan kunnen we hier ook maar beter mee stoppen, of niet? Want het staat toch niet meer vastgelegd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Het vervelende is dat mede klanten je hier op de Community niet kunnen helpen en mijn advies is om toch contact op te nemen met de klantenservice via My Vodafone (chat button). Daar kunnen ze je helpen met het antwoord op je vraag. Eventueel kan je via Twitter en/of Facebook een chat beginnen met je vraag.

Snap dat het niet netjes is van Vodafone om te melden dat ze je contact niet hebben. Beetje vreemd natuurlijk, zeker omdat je klant bent en omdat je moet betalen. Dus er moet ergens een contract van je zijn, lijkt me. Mede klanten kunnen dit niet inzien dus toch advies om te bellen/chatten met klantenservice.

Eventueel zou je je klacht nog online kunnen indienen op de klachten pagina. Misschien dat ze je daar kunnen helpen, het duurt wel ongeveer 10 dagen voor je antwoord krijgt. Succes in ieder geval!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reactie meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
wesleytjhu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag weer een nieuwe case aangemaakt, omdat personeel bij de klantenservice deze continue blijft sluiten! Nogmaals aan de telefoon gezeten dus met een mederwerker. Zou een een nieuwe Case aanmaken, maar staat nog niks op mijn profiel. Wat voor vage mensen zitten daar in dienst?

Wel besproken over het mailtje die gestuurd is nadat de case per direct weer gesloten was en hier gewoon valse informatie in staat. Op mijn rekening afschriften word dus duidelijk NIET aangegeven dat ik betaal voor een verzekering en ook is het nog geen 2 JAAR geleden dat ik het contract opnieuw heb afgelosten. Wat dus wel in jullie bericht staat.

Fijn dat jullie een 15 jarige klant zo behandelen, wanneer er een keer iets fout gaat! Top werk Vodafone.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oei, dat klinkt niet helemaal goed. Merk wel vaker op dat Vodafone cases sluiten zonder dat er een reden voor is of dat ze denken dat het is opgelost. Beetje jammer en merk op dat dit niet positief is voor de klanten. Misschien een punt voor Marc- om dit op te pakken.

Eigenlijk hoop ik dat Marc- er nog even naar wil kijken en misschien iets kan doen voor je. Anders zou ik toch gewoon even een winkel binnen lopen. Dan heb je face to face contact en kan je dit makkelijker bespreken. Zoals je zegt, 15 jaar klant en dan zo omgaan is niet echt fijn. Hoop toch dat Vodafone er iets mee doet!
wesleytjhu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Weer klantenservice gebeld. Allereerst een man aan de telefoon gehad die zou wat dingen gaan uitzoeken en zag dat er geen actieve of ooit actieve garantie te zien was op mijn facturen. Zou in overleg gaan met financiele adminsitratie. Zet mij in de wacht en na 5 minuten automatisch opgehangen.

Daarna wat starte als een vriendelijke vrouw aan de telefoon gehad. Liet mij niet eens uit praten. Na enkele keren van het verheven mijn stem een aantal hoorbare zuchten vanuit de klantenservice. Uiteindelijk kon ik mijn hele verhaal voorleggen zonder onderbroken te worden.

Hierbij werd ik daarna duidelijk op mijn plek gezet, omdat het mijn eigen schuld is dat ik eerder contact heb moeten opnemen met Vodafone over mijn huidige klacht. Helaas snapte zij niet dat ik hier tot aan vorige week niks van af wist, omdat er niks op mijn Vodafone rekeningen terug te zien is voor een verzekering. Uiteindelijk zei ze dat het in de "abbonomentskosten zit inbegrepen" en dit dus telefonisch tijdens de contract verlenging duidelijk aan mij is gevraagd en dat ik hier akkoord voor heb gegeven (Wat dus niet is).

Natuurlijk vraag ik naar het telefoongesprek, maar deze is na minder dan 2 jaar natuurlijk foetsie en verdwenen.

Gelukkig dit keer wel beide gesprekken geheel opgenomen en ik zal ze graag toesturen!

Ik heb het gevoel dat ik hier binnen het forum meer wordt geholpen dan door de telefonische klantenservice. Het is net of zij elke dag geen zin hebben om te werken, alleen omdat het moet.

Mijn contract loopte volgens haar trouwens af over 2 dagen, waarom loopt het dan op de website door tot en met 8 december 2018? Hier gaat dan ook weer iets fout.

Op dit moment kan ik niet wachten om bij Vodafone weg te gaan als je zo wordt behandeld na 15 jaar. Hadden jullie maar gekozen voor resitutie van het maandelijkse bedrag. Was veel voordeliger geweest dan al deze gesprekken en werk uren van beide partijen.

Oh wacht! Ik had de ideale deal voor jullie, maar hier wordt ik volkomen op genegeerd. Bij een nieuw toestel geen extra kosten zoals; toestel & aansluitkosten.

(Totale garantie bedrag over 2 jaar is € 252,- . Het toestel waar ik voor zou gaan had een eenmalig bedrag van € 126,69 het overblijvende bedrag mochten jullie houden. Neem aan dat dit een win - win situatie is.)
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jeetje zeg, wat een verhaal weer. Echt heel lastig als de mensen van de klantenservice je niet willen aanhoren en/of zo behandelen. Daar zou ik ook zeker niet blij van worden. Misschien dat een Moderator van Vodafone hier nog iets aan kan doen, al denk ik dat die ook met handen en voeten gebonden zijn, maar je weet het maar nooit. Al heb ik deze vraag al eerder aangegeven hier maar zie jammer genoeg geen Moderator, alleen om het af te sluiten als er geen reactie komt.

Goed dat je beide gesprekken hebt opgenomen en bewaar deze. Ik vraag me toch af of ze wel de juiste persoon voor zich hebben want jij zegt dat je abonnement loopt tot december en ze zeggen je dat je over 2 dagen al kan stoppen. Als je al 15 jaar klant bent dan wil je liever blijven, zeker als je ervaringen positief zijn. Maar op deze manier kan ik me ook goed voorstellen dat je er even anders over denkt. Mijn ervaring is dat je via My Vodafone, de chat button, veel beter en vriendelijker contact hebt. Uiteraard weet ik niet of dit dezelfde afdeling is, maar toch heb ik daar wat meer vertrouwen in. Je zou het nog even kunnen proberen via Twitter en/of Facebook, via een prive berichtje?

Het grappige is dat ik niet eens werk bij Vodafone, geen abonnement hebt bij Vodafone en toch voor je baal. Ik zou er maar eens over gaan nadenken hoe je verder wil. Het zou natuurlijk wel erg jammer zijn dat Vodafone niet wil luisteren en/of mee kan/wil denken met een klant die al 15 jaar fijn gebruik maakt van het netwerk. Dit soort mensen moet je koesteren in deze tijden. Ik kan je op dit moment alleen nog maar sterkte wensen en hoop toch dat je een waardig antwoord krijgt en op een normale manier. Maar kan ik niet doen voor je, sorry, ben ook maar een Community bezoeker (ben Ziggo klant) 😞
wesleytjhu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag voor het eerst terug gebeld door de klantenservice na dat ik overal waar kan klachten heb ingediend. Ook sinds vorige week weer eens een vriendelijke medewerker aan de telefoon gehad die mij het een en ander hebt kunnen uitleggen.

Samen met hem verschillende mogelijkheden besproken wat mogelijk is, helaas kan hij niks meer doen aan het contract overeenkomst, omdat volgends hem hoogstwaarschijnlijk nooit is opgenomen. Hierna gevraagd naar mijn contract duur en of het mogelijk was om eventueel de aankomende telefoon kosten te laten vallen voor een nieuw abbonement, maar dit was voor hem niet mogelijk om te doen en heeft mij doorverbonden.

Eenmaal door verbonden heb ik gesproken met Elvin die op (1201 - 3 - 1) zit over eventuele contract overdrage of iets dergelijks. Uiteindelijk samen met hem tot een overeenkomst gekomen om het huidige toestel af te kopen en op sim-only door te gaan. Hij heeft mij verteld om het op deze manier te doen en wanneer dit geregeld is om terug te bellen. Wanneer ik terug bel nadat het toestel is afgekocht kan hij eventueel aansluitkosten en eenmalige toestel betaling laten vervallen. Ook nog eens samen met hem over het huidge probleem gekeken over het toestel verzekering die ik niet heb afgesloten. Volgends hem zou dit in mijn orderbevestiging staan van Vodafone. Nu kon ik dat specifieke mailtje niet terug vinden en had hij geen rechten om deze e-mail in te lezen dus zou hij mij doorverbinden met een persoon die hier wel rechten op heeft. Want als het niet op de orderbevestiging staat zou het dus niet kunnen dat ik voor iets betaal volgends hem wat niet afgesproken is.

Eenmaal doorverbonden heb ik gesproken met Tom *achternaam collega verwijderd. Het is niet toegestaan om deze te publiceren.* . Hij heeft terug gekeken in mijn orderbevestiging en kan niks terug vinden over eventuele toestelverzekering en zal deze naar mij e-mailen, zodat ik bewijs heb.

Beide personen Elvin en Tom hebben mij verteld als dit 100% niet op het orderbevestiging staat dat dit de fout van Vodafone is en dat er dan een resitutie moet komen van het totale bedrag dat ik de afgelopen jaren voor niks heb betaald.

Wanneer ik mijn orderbevestiging in ontvangst heb genomen zal ik nog maals contact opnemen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Afwachten nu maar... Ik hoop dat ze je kunnen helpen en dat Vodafone je tegemoet gaat komen.
Succes in ieder geval!
wesleytjhu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag maar weer eens contact opgenomen met Vodafone. In het begin weer hetzelfde nieuwtje dat ik beter had moeten opletten op mijn rekeningen dat het hier bij werd genoteerd. Wat op heden nog steeds niet het geval is. Helaas moet je verder door blijven klikken op de website om te kunnen inzien wat het abbonoment inhoud i.p.v. dit netjes als onderdeel op de rekening staat.

Heb uiteindelijk besloten om het huidige toestel af te kopen en op SIM-Only door te gaan en dit was geen probleem na het aflossen van het toestel a € 145,19 . Hierna direct met NEXT gebeld over eventuele mogelijkheden.

Hier uitgekomen dat ik het toestel zonder aanbetaling a € 96,- kan krijgen, zonder Aansluitkosten a € 25,- met dubbele data.

Al levert dit nog steeds niet het totale bedrag op wat ik in de afgelopen 2 jaar betaald heb aan een verzekering die ik niet heb afgelosten ben ik toch enigzins tevreden met deze uitkomst.

Het topic kan van mij uit gesloten worden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Mooi hoor!
Fijn om te horen dat je toch enigszins tevreden bent.
Veel plezier en nog een paar hele mooie fijne dagen!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic