HJ1964

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Klacht over procedures rondom levering toestel

Op 06-12 heb ik mijn contract verlengd en een bestelling gedaan voor de Samsung S8 (zwart) Hierbij
werd aangegeven dat er een langere levertijd op het toestel zat.
Op 07-12 kreeg ik van jullie de melding dat het toestel onderweg was en dat ik het via track&trace
kon volgen bij PostNL. Dezelfde dag kreeg ik van PostNL het bericht dat het toestel was ontvangen.
Op 08-12 kreeg ik van PostNL bericht dat het pakket onderweg was. Ik heb niets ontvangen. Daarom
heb ik contact opgenomen met PostNL en deze zagen dat er een probleem was met de verzending. Ik
kreeg van hen het advies om contact op te nemen met Vodafone. Dit heb ik gedaan op 14-12. Door
de medewerker werd alles gecontroleerd en hij zag dat er inderdaad een probleem was met de
verzending. Hierop gaf hij het advies om te wachten tot na het weekeinde en dan, indien het toestel
nog niet was gearriveerd, weer contact op te nemen met Vodafone.
Op 18-12 nog niets ontvangen dus, conform advies, contact opgenomen. Na weer een keer het hele
verhaal te hebben uitgelegd werd ik doorverbonden met een medewerkster van Vodafone. Tot mijn
verbazing kreeg ik nu te horen dat er een 'cancelation-proces' (fonetisch) moest worden opgestart en
dat er dan een nieuwe bestelling gedaan kon worden. Dit hele proces zou wel 5 werkdagen kunnen
gaan duren. De medewerkster gaf aan dat het toestel inderdaad retour was bij Vodafone.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ten eerste had dit ook op 14-12 gezegd kunnen worden. Dat had dan in ieder geval een paar dagen bespaard. Ten tweede wil ik mijn bestelling niet cancellen. Ik wil gewoon, conform onze afspraak, mijn toestel geleverd krijgen. Het hele proces gaat buiten mijn invloed om en met een beetje pech
duurt het tot na de kerstdagen voor in mijn bestelling binnen heb want de 5e werkdag is de eerste kerstdag.

Op 21-12 kreeg ik een mail dat de retourzending binnen was (Wat niet overeenkomt met de
mededeling van eerder genoemde medewerkster) en dat het een paar dagen zou duren voordat er
contact zou worden opgenomen om de reden van het retour te vragen. Deze redenen had ik in
eerdere contacten al aangegeven en het stoorde mij dat mijn bestelling weer een paar dagen later
geleverd zou worden door deze vertraging.

Hierop heb ik weer contact opgenomen met Vodafone om mijn mening hierover te geven. Ik kreeg
uiteindelijk medewerker "Willem" aan de lijn. Met hem het hele proces doorgenomen. Hij heeft hiervan een
logging gemaakt. Hij was het met mij eens dat het geen schoonheidsprijs verdient. Niets dan lof voor
"Willem" in tegenstelling tot de medewerkster die ik gesproken heb op de 18e want kennelijk heeft
zij toen verzuimd de juiste stappen te zetten om deze treurige zaak te bespoedigen.

Helaas ziet het er naar uit dat mijn bestelling van 06 december pas medio januari geleverd gaat
worden.

Ik heb via het contact formulier over de gang van zaken een klacht ingediend maar je raadt het al: Ik kreeg een mail dat het niet lukt om binnen 5 werkdagen antwoord te geven dus ook dit wordt waarschijnlijk over de jaarwisseling heen getilt.

Een bijkomend probleem is de JBL actie die in december loopt. Bij een verlenging krijg je een JBL speaker. De bon waarmee je dit kunt regelen zit echter bij het toestel en de actie loopt tm 07 jan. Ik zal waarschijnlijk mijn toestel te laat ontvangen om nog mee te kunnen doen met deze actie.

Iemand tips hoe ik verder nog invloed kan hebben zodat mijn toestel spoedig geleverd kan worden?

2 Reacties 2
HJ1964
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aanvulling 27-12

Omdat ik nog steeds niets hoorde, vandaag maar weer eens contact opgenomen met Vodafone.
Ik kreeg de medewerkster "Gamze" aan de lijn. Zij kon zien dat er nog steeds geen actie ondernomen was bij Vodafone. De order was gecancelled maar verder niets.
Ook zag zij dat de aangegeven verlenging niet uit het systeem was gehaald waardoor een nieuwe bestelling niet mogelijk was. Ergens onderweg heeft een medewerker van Vodafone zijn/haar werk dus niet goed gedaan.
Gamze heeft het verwijderd en ik kon per direct een nieuwe bestelling plaatsen. Als alles deze keer wel goed gaat dan heb ik binnen een paar dagen mijn nieuwe toestel binnen.

Een tip voor eenieder: Mocht er iets fout gaan bij het bestellen/verlengen vraag dan aan de medewerkers om ook de verlenging te resetten want als dit niet gebeurt dan kun je, volgens de systemen van Vodafone, helemaal niets meer en kun je wachten tot je een ons weegt.

Nu alleen nog afwachten hoe Vodafone op mijn klacht reageert.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic