Wat hier onder staat, zijn citaten uit mails verzonden naar de Vodafone klanten " service "
Ik heb een nieuwe Nokia C3-01 met een Vodafone abonnement genomen.
Ik had nog voor dat mijn nummer werd omgezet naar de nieuwe simkaart ( van Prepaid naar abonnement) geen problemen met SMS (Vodafone prepaid), met de Vodafone abonnement simkaart kon ik geen SMSjes meer ontvangen, de rest werkt wel.
Zowel zenden als ontvangen van SMSjes was geen probleem, dus aan de mobiel kan het niet liggen. Het is wel gek, dat wanneer ik de Vodafone abonnement simkaart in een simlock vrije mobiel stop, gewoon mijn smsjes krijg van mijn abonnement Simkaart.
Ik heb nu weer gekeken, met een Vodafone prepaid simkaart ( ander nummer) in de Nokia C3-01 en dan werkt SMSjes verzenden en ontvangen wel perfect. Ook het Vodafone abonnement simkaart werkt met een simlock vrije telefoon echt perfect, ik kan ermee SMSjes ook verzenden en ontvangen en stromen binnen. Of het ligt het aan de Vodafone abonnement simkaart (dat deze niet juist is geprogrammeerd voor de Nokia) of de Nokia slikt geen Vodafone abonnement simkaart, misschien daarom wel de problemen die jullie hebben met nummer 1200 met het opvragen van het bel tegoed!!!!!!!!!!.
HIER DE OPLOSSING:
Hierbij heb ik een prettige mededeling, smsjes ontvangen werkt weer.
Ik was bij toeval in Zutphen ( een buurt gemeente), stoutte schoenen aangetrokken en ben naar THE PHONE HOUSE binnen gestapt en de situatie uitgelegd.
De medewerker is even aan het bellen geslagen, met zeg maar een whizkid, en heeft het volgende uitgelegd.
******************************************************************************************************************************************************
Plaats de abonnement simkaart in een zelfde merk toestel, niet hetzelfde type, liefst ouder, geen ander merk, dat werkt niet ( maar dat had ik al geprobeerd).
Bel een ander mobiel, maak niet uit, plaats de simkaart weer terug in je eigen toestel en je raadt het al, de smsjes stromende binnen, het werkt gewoon.
Toestel uitgehad en weer aangezet, maar het werkt.
******************************************************************************************************************************************************
De medewerker van THE PHONE HOUSE in Zutphen verdient gewoon een vette pluim, maar hij wilde er niets voor hebben, "gewoon service" zei hij, "ik leer er ook van".
Ook het nummer 1200 werkt gewoon, ik kan gewoon mij tegoed via een sms opvragen.
Hij vond het wel raar dat de klantenservice van Vodafone, deze truc niet kende en dat ben ik wel behoorlijk met hem eens.
Ik hoop dat dit de oplossing is voor velen, jammer dat Vodafone op dit gebied grote steken heeft laten vallen. Succes veder.