Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Jelly Bean voor de Samsung Galaxy S3

Hi allemaal,

Samsung is begonnen met het uitrollen van Jelly Bean voor de Samsung Galaxy S3.
Er is een lijst van 10 landen die de update al hebben mogen ontvangen: Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Korea, Polen, Roemenië, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koningkrijk. Helaas zit Nederland hier nog niet tussen, maar de update zal de komende weken verder worden uitgerold over Europa. De verwachtingen voor uitrol in Nederland zijn op dit moment gevestigd op november voor de unbranded toestellen, volgens enkele websites.

Wat is er nieuw aan Jelly Bean ten opzichte van Ice Cream Sandwich?


  • Project Butter: User Interface Touch Responsiveness moet extreem vloeiend worden zonder aantasting van moeiteloze multitasking en alle huidige functionaliteiten, zo niet meer.
  • Google Now: volledig Google Android integratie model, al je afspraken, routeinformatie, interesses en vrienden worden gekoppeld. Ga je uiteten en staat de afspraak in je agenda, dan krijg je tijdig de routeinformatie toegeworpen. Android Location Services zijn de grootste inputbron voor Google Now en het volledige integratie model.


  • Enkele nieuwe functies van Jelly Bean die hopelijk terug te vinden zijn op de S3 zijn:

  • Aanpassen van widget formaat: soms moet je voldoende ruimte op je scherm maken als je een grote widget wilt plaatsen. Met Jelly Bean zou dit niet meer hoeven, de widget zal namelijk het juist formaat aannemen om op het scherm te passen en omliggende icoontjes opnieuw rangschikken.
  • Nieuwe spraakherkenning en tekst invoer: S-Voice werkt nu enkel met een data connectie. In Jelly Bean is de spraakherkenning volledig offline. Ook tekst invoer zullen accurater zijn en betere suggesties geven.
  • Verbeterde camera functie


Welke nieuwe functies hoop jij dat Jelly Bean naar de S3 brengt?
Zijn er bepaalde onhandigheden of issues waarvan je hoopt dat ze opgelost zijn zodra Jelly Bean uitkomt voor de Samsung Galaxy S3?



Update 01/11/2012:

Sinds 31 oktober 2012 is Jelly Bean live voor de Samsung Galaxy S3 in Nederland.
(Klik op afbeelding om naar het originele bericht te gaan van@Samsungkiesupdates)



Dat wil zeggen dat unbranded toestellen deze update sinds gisteren via Samsung Kies kunnen downloaden, zoals iemand al gedaan had zag ik :).
Ik ben voor jullie aan het navragen wanneer we deze versie voor de Vodafone branded toestellen kunnen verwachten.
IK kom hier zo snel mogelijk bij jullie op terug.

36 Reacties 36
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heeft u inmiddels al van uw collegas vernomen wanneer de branded update vrij zal komen?

Mvg,
 
Ruben
tondevet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volgens mij is het weekend voorbij.
Kun je ons een actuele stand van zaken geven??
 
Bij voorbaat dank,
 
Ton
revengeyo

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wacht er ook op
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
En, al meer info uit Duitsland? Vodafone webcare meldt slechts dat ze het biet weten voor Vodafone branded toestellen en dat het verboden is om er unbranded van te maken. Lekker bezig.
Neluzzz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij staat nu de branded update klaar. 
 
Edit: Yep we kunnen los
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
knoopman schreef:
Nou, naar eindelijk Jelly Bean kunnen upgraden. Maar dat ging geenszins soepel. OTA gaf aan dat ik in een wachtrij zou staan.. Al vanaf 31 oktober... Dan maar via Kies. Zoals altijd bezorgde Kies mij weer de nodige irritaties. Dit aangezien de applicatie relatief vaak 'neerstort'. Of, zoals nu, na drie dagen ergernis, bleek dat Kies niet crasht, maar gewoon zonder melding de pop-up van het updaten en Kies zelf sloot zonder begeleidende melding.

De truc bleek om toch geduld op te brengen, het komt allemaal vanzelf goed. Na een paar minuten kwam er weer een pop-up met de voortgang van de upgrade.

Nu een beetje gespeeld en moet toegeven dat de opbouw van de schermen merkbaar rapper gaan. Ik merkte dit het beste bij Facebook en de native agenda. Kortom top!
Ik herken dit.... na ongeveer 20 keer geprobeerd te hebben om een back-up te maken van mijn toestel via Kies (je weet maar nooit), heb ik de moed opgegeven en ben ik maar gewoon gaan upgraden zonder back-up.

Ook eerst via OTA geprobeerd, dezelfde wachtrij die jij noemt, 's morgens, 's middags, 's avonds, iedere keer die melding over de wachtrij, 1x niet gehad, maar toen zat ik niet op wifi, dus toen had ik zoiets van ik wacht wel even tot ik weer ergens ben waar ik wifi heb. Toen ik daar aankwam, was de wachtrij er weer.

Uiteindelijk inderdaad toch maar via Kies de upgrade gedaan, met knikkende knieën, bang dat de applicatie zou crashen, gelukkig niet gebeurd.

Veel verschil zie ik niet in design, een aantal dingen zien wat anders uit, mappen zijn mooier weergegeven bijvoorbeeld en ook de agenda. Wel zijn er in het instellingen menu aardig wat instellingen bijgekomen en gaat alles wat soepeler en sneller. Dat is top. Tot nu toe erg tevreden met de upgrade, hopelijk kunnen jullie allemaal snel upgraden. Ik hou jullie op de hoogte van de branded versie, we zijn navraag aan het doen wanneer de software goedgekeurd zal worden voor OTA uitrol.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ruben schreef:
Heeft u inmiddels al van uw collegas vernomen wanneer de branded update vrij zal komen?

Mvg,

Ruben
Helaas nog niet, heb gisteren nog bericht van hem gekregen dat ze in overleg zijn en meer duidelijkheid proberen te verschaffen over wanneer de uitrol komt.
Neluzzz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Euhm, sluit je telefoon maar eens aan. Kies geeft die update nu aan. Beetje raar dat vodafone dat zelf niet eens weet.
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels de branded update binnen.
Alles was goed verlopen ik zat bij de OTA in de wachtrij, dus ik hemme update via kies gedaan. Eerst me virusscanner uitgezet en vervolgens geupdate zonder probleem. Na het opnieuw opstarten kreeg ik telkens een rood vierkant in mijn scherm, maar dit is heel makkelijk verholpen door naar instellingen >ontwikkelaarsopties > en berkte stand uitzetten ook heb ik alle ANR's tonen uitgezet, want dan krijg ik minder crashreports waar ik toch niks aan heb. Ik ga nu kijken naar de snelheid en de rest van de features.
 
mvg,
 
Ruben
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Neluzzz schreef:
Euhm, sluit je telefoon maar eens aan. Kies geeft die update nu aan. Beetje raar dat vodafone dat zelf niet eens weet.
Geloof jullie volledig dat de update er al is, er zijn immers al mensen die hem hebben.
Dat is super, wij hebben echter nog geen officiële bevestiging gekregen, dus daar zit op dit moment de discrepantie en de achterstand in mijn communicatie. Excuses hiervoor.
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Me tlefoon is nu duidelijk sneller 🙂 En ik heb helemaal geen problemen ondervonden na de update, behalve dat beperkte stand aan stond, maar dit was zo verholpen. Over mijn accu kan ik nog niks zeggen, aangezien die zoizo een paar dagen nodig heeft om te kalibreren.

Mvg,
 
Ruben
frankvdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet of mijn toestel branded is. Er zaten echter wel vodafone apps voorge-installeerd maar diegene die nuttig zijn werken niet voor zakelijke abonnementen.
Ik kreeg de Jelly Bean update zaterdag aangeboden bij updates op het toestel en heb die via WiFi ge-installeerd.
Downloaden en installatie leek allemaal goed te verlopen maar na opnieuw starten verschijnt een popup "Software update" zonder verdere tekst en alleen een OK knop.
Mijn Android versie is nog steeds 4.0.4.
Heb gisteren nog een keer geprobeerd, maar precies hetzelfde gebeurde.
Heb geprobeerd het toestel via USB en Kies te koppelen met laptop maar Kies kan geen verbinding krijgen.
Ik draai wel een gemodificeerd image (om micro SD kaart als USB disk te kunnen gebruiken).
Wat kan ik doen om Jelly Bean erop te krijgen?
 
Alvast bedankt
 
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
frankvdb schreef:
Ik weet niet of mijn toestel branded is. Er zaten echter wel vodafone apps voorge-installeerd maar diegene die nuttig zijn werken niet voor zakelijke abonnementen.
Ik kreeg de Jelly Bean update zaterdag aangeboden bij updates op het toestel en heb die via WiFi ge-installeerd.
Downloaden en installatie leek allemaal goed te verlopen maar na opnieuw starten verschijnt een popup "Software update" zonder verdere tekst en alleen een OK knop.
Mijn Android versie is nog steeds 4.0.4.
Heb gisteren nog een keer geprobeerd, maar precies hetzelfde gebeurde.
Heb geprobeerd het toestel via USB en Kies te koppelen met laptop maar Kies kan geen verbinding krijgen.
Ik draai wel een gemodificeerd image (om micro SD kaart als USB disk te kunnen gebruiken).
Wat kan ik doen om Jelly Bean erop te krijgen?

Alvast bedankt

Hoi Frankvdb,

Probeer eens het toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen en dan de update overnieuw te installeren. Ps vergeet niet om eerst een backup te maken van jouw toestel.Laat me even weten als het gelukt is.

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Leuke update dat wel, echter een aantal dingen werken niet vloeiend, zoals het pop up window zodat je teglijkertijd een filmpje kan kijken en iets anders doen(het filmpje loopt vloeiend, echter je overige taken niet.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Halloo iedereen.

Hier meer goed nieuws betreft Android(Jelly bean) 4.1.2 word op dit moment uitgerold, dit gebeurd in fases, wanneer nederland aan de beurt is is nog niet bekend.

Bron. Sammobile
 
De link word in een nieuw venster geopend
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hey!

Allemaal hebben we vol verwachting op de Android Jelly Bean uitrol gewacht.
Het kon niet snel genoeg gaan.
Nu heeft iedereen hem en zijn we natuurlijk alweer over de volgende update bezig.

Maar wat ik me afvroeg, wat vinden jullie van Jelly Bean op de S3?
Ik heb hem zelf ook en ben erg benieuwd naar jullie bevindingen voordat ik die van mij allemaal deel.

Dus laat nog eens wat horen.
Ben je blij met de update of niet?
En waarom wel of niet?

En wat zou je graag anders zien in 4.1.2. die er binnenkort aan zal komen?


melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Hoi Stevie

Ik heb ook JB(4.1.1) op me telefoon staan
 
Ik ben wel tevreden over de update, de interface loopt soepeler en we hebben uiteraard nieuwe functies erbij, uiteraard die pop up window vind ik wel handig, vooral die smart stay, maar die stond al met 4.0.4 erop
 
Alleen vindt de batterijduur met JB 4.1.1 wel wat achteruitgang, met 4.0.4 ging hij namelijk langer mee, hoop dat dit met 4.1.2 beter wordt geregeld
 
4.2 hoef ik niet te hebben. deze is ronduit verschrikkelijk en vooral alles is bijna met koeienletters, zoals de Klok app
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic