Remy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

iPhone 4S, wel 3G icoon, geen dataverbinding

Hoi, ik heb een raar probleem.
 
Ik heb een iPhone 4S, en op een gegeven moment viel het mij op dat ik onderweg geen data kon ontvangen. Het viel me namelijk op dat ik altijd op wifi netwerken ineens veel whatsapp berichten binnen kreeg, en nooit onderweg. Het gaat niet alleen om whatsapp, want ik kan ook niet surfen, of iMessages sturen. Dit heb ik in heel het land, het is dus niet postcode (regio) gebonden. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de klantenservice, en die wisten mij te vertellen dat de netwerk lease time van mijn toestel was verlopen (hij meldde zichzelf dus niet opnieuw aan op het Vodafone netwerk). Nadat zij dit gereset hadden, dacht ik dat het probleem verholpen zou zijn, maar niets bleek minder waar. Ik blijf het probleem hebben. Ik heb het probleem weten te omzeilen door in de settings 3g uit te zetten (zodat het toestel zich op het 2g netwerk gaat aanmelden), en vervolgens weer 3g aan te zetten. Het lijkt er dus op dat het toestel niet in staat is om zichzelf aan te melden op het 3g netwerk wanneer het toestel zich van bereik van de ene 3g mast naar de andere mast begeeft. 
 
Ik heb het volgende geprobeerd:
-Andere simkaart
-Ander toestel (iPhone 4S omgeruild)
-Netwerk settings gereset
-iPhone gerestored 
-iPhone software geupdatet (draait iOS nu 6.0.1, was 6.0)
 
Nu heb ik (denk ik) alles al geprobeerd om dit op te lossen, maar het wil niet lukken. Ik heb zowel software, als hardware uitgesloten, dus ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn gekomen. Ik heb de beide iPhones overigens nooit gejailbreakt. Heeft er iemand hoger in de technische boom van Vodafone nog een idee? 
 
Groet, Remy
6 Reacties 6
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Remy, dat klinkt niet goed. Ik lees dat je al de nodige trouble shoot gedaan hebt met het toestel. Ik adviseer je om eens met het toestel naar de Vodafone winkel te gaan en deze door een collega te laten controleren. Mocht het zo zijn dat je toestel defect is, kunnen we deze direct ter reparatie aan bieden.
Remy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Maurice,
 
ik heb het toestel al vervangen via een Vodafone winkel 😉
 
Groet, Remy
Remy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh, misschien is dat niet helemaal duidelijk geworden uit mijn bovenstaande post, maar het vervangen van het toestel bij de Vodafone winkel heeft dus niet tot het gewenste resultaat geleid. (Zoals te lezen is in mijn eerste post). 
 
Heeft iemand nog een idee? Kan een netwerk operator misschien iets in de logs lezen dat misgaat?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Remy,

Werkt een andere simkaart in je toestel wel zoals het hoort?

Maurice bedoelde daar eigenlijk mee of je in de gelegenheid was dit probleem aan te kaarten in de Vodafone winkel. Onze collega's kunnen contact maken met onze technische afdeling en de bevindingen doorgeven. Aangezien je al bijna alle mogelijke tests hebt uitgevoerd lijkt ons dit de beste optie.
Remy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste SeR,
 
ik heb dit probleem gedemonstreerd bij de Vodafone winkel in Delft. Jullie collega heeft dit geverifieerd en een kruistest gedaan met een andere iPhone en met een andere simkaart. Ik heb nu al 2 nieuwe simkaarten gekregen en een andere telefoon (gerefurbishte iPhone 4S) geprobeerd, dus dat kan afgestreept worden als zijnde de oorzaak, lijkt mij. 
 
Ik weet niet hoe de logging werkt op jullie netwerk, maar het lijkt mij dat iemand kan nakijken hoe toestellen zichzelf van mast naar mast begeven en aanmelden. Ik ben namelijk in staat om handmatig 3g wel aan de praat te krijgen, dus de software en hardware werkt op zich wel. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat een app roet in het eten gooit, maar met alle verificatie stappen die Apple onderneemt voordat iets in de appstore verschijnt, lijkt me dit ook niet de oorzaak. Ik hoop dus in de logging terug te vinden dat het toestel zich automatisch probeert aan te melden, maar dat dit om welke reden dan ook niet lukt en dat we op die manier iets verder komen, want dit schiet natuurlijk niet op. 
 
Ik sta ook open om met iemand van jullie een stukje te gaan reizen, zodat jullie zelf zien wat er gebeurt en dat ik niks raars doe. 🙂
 
Groet, Remy
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Aha oké.

Dan is het inderdaad goed als onze collega's van de technische afdeling dit probleem verder onderzoeken. Hier dient dan wel een case met specifieke informatie voor aangemaakt te worden. Kun je hierover telefonisch contact opnemen met onze collega's via 1201? Dan kan het verder onderzocht worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic