Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Jelly Bean voor de Samsung Galaxy S3

Hi allemaal,

Samsung is begonnen met het uitrollen van Jelly Bean voor de Samsung Galaxy S3.
Er is een lijst van 10 landen die de update al hebben mogen ontvangen: Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Korea, Polen, Roemenië, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koningkrijk. Helaas zit Nederland hier nog niet tussen, maar de update zal de komende weken verder worden uitgerold over Europa. De verwachtingen voor uitrol in Nederland zijn op dit moment gevestigd op november voor de unbranded toestellen, volgens enkele websites.

Wat is er nieuw aan Jelly Bean ten opzichte van Ice Cream Sandwich?


  • Project Butter: User Interface Touch Responsiveness moet extreem vloeiend worden zonder aantasting van moeiteloze multitasking en alle huidige functionaliteiten, zo niet meer.
  • Google Now: volledig Google Android integratie model, al je afspraken, routeinformatie, interesses en vrienden worden gekoppeld. Ga je uiteten en staat de afspraak in je agenda, dan krijg je tijdig de routeinformatie toegeworpen. Android Location Services zijn de grootste inputbron voor Google Now en het volledige integratie model.


  • Enkele nieuwe functies van Jelly Bean die hopelijk terug te vinden zijn op de S3 zijn:

  • Aanpassen van widget formaat: soms moet je voldoende ruimte op je scherm maken als je een grote widget wilt plaatsen. Met Jelly Bean zou dit niet meer hoeven, de widget zal namelijk het juist formaat aannemen om op het scherm te passen en omliggende icoontjes opnieuw rangschikken.
  • Nieuwe spraakherkenning en tekst invoer: S-Voice werkt nu enkel met een data connectie. In Jelly Bean is de spraakherkenning volledig offline. Ook tekst invoer zullen accurater zijn en betere suggesties geven.
  • Verbeterde camera functie


Welke nieuwe functies hoop jij dat Jelly Bean naar de S3 brengt?
Zijn er bepaalde onhandigheden of issues waarvan je hoopt dat ze opgelost zijn zodra Jelly Bean uitkomt voor de Samsung Galaxy S3?



Update 01/11/2012:

Sinds 31 oktober 2012 is Jelly Bean live voor de Samsung Galaxy S3 in Nederland.
(Klik op afbeelding om naar het originele bericht te gaan van@Samsungkiesupdates)



Dat wil zeggen dat unbranded toestellen deze update sinds gisteren via Samsung Kies kunnen downloaden, zoals iemand al gedaan had zag ik :).
Ik ben voor jullie aan het navragen wanneer we deze versie voor de Vodafone branded toestellen kunnen verwachten.
IK kom hier zo snel mogelijk bij jullie op terug.

36 Reacties 36
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben eerder geinterreseerd in de release datum 😛
Enig idee wanneer die er is voor de nederlandse Vodafone branded?
Aangezien de Vodafone branded firmware al in duitsland, engeland, italie, spanje romenie, tsjechie en ierland uit is gebracht
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
net een update met kies gedaan naar android 4.1.1 😄
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb je de Vodafone branded telefoon?
Want die heb ik en kies heeft nog geen update voor mij en als ik bij OTA kijk staat er ook niks.
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee een simlock vrije
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ok en hoe bevalt die?
Ik heb helaas de branded versie, moet dus nog even wachten.
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nog nooit zo'n fijne telefoon gehad,
was altijd een Nokia fan, maar na een miskleun van de N97 mini
via een goedkope samsung nu deze
 
hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Forum gebruikers,
 
Nu de update van Jelly Bean steeds dichterbij komt en ik overal op internet lees dat het voor de simlockvrije toestellen word uit gegeven vraag ik me af hoe het zit met de Samsung Galaxy S3 van Vodafone.
 
Deze telefoon is zeer waarschijnlijk niet simlockvrij, hoe zit het dan met de update naar Jelly Bean?
Hoeveel dagen, weken of zelfs maanden later is de update ook beschikbaar voor de niet simlockvrije toestellen?
Hoe kan ik gemakkelijk (zonder andere simkaart) zien of mij toestel simlockvrij is?
 
Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers.
 
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zojuist is de jelly bean update uitgebracht voor de unbranded toestellen en voor de t-mobile branded toestellen in Nederland.
 
Je kan bij Vodafone een unbranded of Vodafone branded toestel hebben, als je je S3 op je pc aansluit met kies kan je zien welke je hebt. Als je een update binnen krijgt heb je de unbranded versie, maar als er nu staat dit is de nieuwste versie en daaronder je versienummer moet je kijken wat er tussen haakjes achter je versienummer staat als je een Vodafone branded toestel hebt staat er (VDF).

Wanneer de update komt voor de Vodafone branded S3 weet ik niet, maar ik hoop snel want ik zit er ook op te wachten.
 
Mvg,
 
Ruben
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi all,

Gisteren heeft Samsung aangekondigd dat de update naar Jelly Bean (4.1.1) live is voor de Samsung Galaxy S3 in Nederland.
(Klik op afbeelding om naar het originele bericht te gaan van@Samsungkiesupdates)



Dat wil zeggen dat unbranded toestellen deze update sinds gisteren via Samsung Kies kunnen downloaden, zoals iemand al gedaan had zag ik :).
Ik ben voor jullie aan het navragen wanneer we deze versie voor de Vodafone branded toestellen kunnen verwachten.
IK kom hier zo snel mogelijk bij jullie op terug.
ZeLongOne

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik heb een branded toestel HELAAS! is er een mogelijkheid om hier vanaf te komen.
Mijn vriend heeft op de zelfde wijze een Samsung S3 besteld en geleverd (deze is unbranded) en ik een paar dagen later zelfde manier en ik krijg een branded toestel waar slaat dit op?
Ben hier diep ongelukkig mee want ik houdt absoluut niet van de branded handel en al die tools die je krijgt geweldig als je er ook nog eens een keer wat mee deed.
 
Jammer vodafoon heel jammer
ellenndevries

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben heel erg benieuwd Stevie, ik zit namelijk met smart te wachten op de update en ik kan de woorden 'er is geen update beschikbaar' niet meer zien!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ellenndevries schreef:
Ik ben heel erg benieuwd Stevie, ik zit namelijk met smart te wachten op de update en ik kan de woorden 'er is geen update beschikbaar' niet meer zien!
Haha kan ik me voorstellen als je echt graag de update wilt.
Ik zal hem dit weekend ook maar eens gaan downloaden, want ook ik ben in het bezit van een S3 (unbranded).
Daar schieten jullie als je een branded toestel hebt natuurlijk niets mee op, maar misschien kunnen we dan al wat zaken delen. Bij deze roep ik dus andere mensen met een unbranded toestel die de update al gedaan hebben, deel met ons wat je meteen opvalt, wat is er beter, leuker, sneller etc.?

Voor de mensen met een branded toestel heb ik het volgende: de informatie over de update en wanneer deze word uitgerold moet vanuit Duitsland komen, we hebben net contact gehad met Samsung en de betreffende Vodafone afdeling. Vanuit Duitsland komt de informatie over wanneer de uitrol is voor de branded toestellen, echter het is vandaag 1 november, en dat betekent een vrije dag in Duitsland, morgen is hoogstwaarschijnlijk een brugdag, dus we zijn er niet zeker van dat we voor het weekend nog informatie kunnen krijgen. Dus grote kans dat ik jullie helaas pas na het weekend meer kan vertellen....
ellenndevries

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er is in ieder geval al IETS duidelijk, dat is al heel erg fijn!
Vaak zie je toch dat bedrijven het laten afweten wat betreft reageren op vragen op fora e.d. maar ik ben blij te zien dat dat hier niet het geval is! (Mag ook weleens gezegd worden)
 
Wat betreft ervaringen na de update, verwijs ik toch naar http://www.samsunggalaxys3.net/2853/jelly-bean-voor-galaxy-s3-vandaag-uitgerold-in-nederland/#comment-14504
Hier staan al veel ervaringen op. Op de site (bij reacties), verwijs ik ook naar dit forum!
 
Heel erg bedankt voor de moeite (alvast) en ik kijk uit naar de nieuwe informatie!
Grob

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom duurt dit allemaal toch zo lang? Uiteraard moet alles vlekkeloos verlopen, maar als je meerdere toestellen (en van andere providers) de update al ziet krijgen begint het wel heel erg te jeuken

Bovendien zou je denken dat het (voorlopige) flagship toestel van Samsung dit als eerste in orde zou hebben
jefschal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte Heer/Mevrouw ik lees hier dat de update naar jelly bean 4.0.1 nog niet in Nederland is ,maar dan moet u me even uit leggen waarom een colega de update wel al heefd.
en terwijl hij zijn s3 eergisteren pas heefd aangeschaft.
Dat maakt natuurlijk niks uit maar ik heb de s3 al 3 maanden en kijk elke dag maar niks geen update.
Mijn colega is trouwens ook een vodafone klant.
Hij heefd trouwens de update gistern geinsteleerd via kies en liet dat vanmorgen aan mij zien.
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Fijn te horen dat iemand van Samsung of Vodafone er achterheen gaat. 🙂

Waarom zijn er eigenlijk unbranded en branded toestellen bij vodafone? 
Volgensmij had ik een unbranded toestel toen ik 2 jaar geleden de S1 kocht.
En is het mogelijk mijn branded toestel over te zetten naar unbranded software?, Want de enige app van Vodafone die ik gebruik is de my Vodafone app die je uit de play store kan downloaden.
 
Mvg,
 
Ruben
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
jefschal schreef:
Geachte Heer/Mevrouw ik lees hier dat de update naar jelly bean 4.0.1 nog niet in Nederland is ,maar dan moet u me even uit leggen waarom een colega de update wel al heefd.
en terwijl hij zijn s3 eergisteren pas heefd aangeschaft.
Dat maakt natuurlijk niks uit maar ik heb de s3 al 3 maanden en kijk elke dag maar niks geen update.
Mijn colega is trouwens ook een vodafone klant.
Hij heefd trouwens de update gistern geinsteleerd via kies en liet dat vanmorgen aan mij zien.
De update is er wel al, zie mijn update in dit topic van gisteren: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwste-toestellen-S3/Jelly-Bean-voor-de-Samsung-Galaxy-S3/m-p/40684#M2...

Het kan zijn dat je collega en unbranded toestel heeft en jij een branded toestel hebt, daardoor heeft hij wel al de update kunnen downloaden en jij nog niet.
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
De vraag is dus: hoe krijg je een unbranded toestel, want die Vodafone apps gebruik je toch niet?
knoopman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou, naar eindelijk Jelly Bean kunnen upgraden. Maar dat ging geenszins soepel. OTA gaf aan dat ik in een wachtrij zou staan.. Al vanaf 31 oktober... Dan maar via Kies. Zoals altijd bezorgde Kies mij weer de nodige irritaties. Dit aangezien de applicatie relatief vaak 'neerstort'. Of, zoals nu, na drie dagen ergernis, bleek dat Kies niet crasht, maar gewoon zonder melding de pop-up van het updaten en Kies zelf sloot zonder begeleidende melding.

De truc bleek om toch geduld op te brengen, het komt allemaal vanzelf goed. Na een paar minuten kwam er weer een pop-up met de voortgang van de upgrade.

Nu een beetje gespeeld en moet toegeven dat de opbouw van de schermen merkbaar rapper gaan. Ik merkte dit het beste bij Facebook en de native agenda. Kortom top!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic