Het is precies zoals Cecilia aangeeft. Zodra je op een ander netwerk terecht komt dan krijg je ook een ander IP adres. Dat zal dan ook de reden zijn dat je in Frankrijk een ander IP adres hebt dan hier in Nederland. Ik zie trouwens dat je het hier hebt over domotica voor in huis, neem aan dat je daar deze app's voor nodig hebt. Eigenlijk zou dit geen enkel probleem moeten zijn, waar je ook vandaan inlogt met je mobiel, deze zouden niet IP gebonden moeten zijn. Ik vraag me dan ook af of er niet iets anders aan de hand is en of de app niet anders ingesteld moet worden.
Voor thuis heb je Ziggo, begrijp ik, en deze geeft toegang tot je domotica in huis en dat werkt via de app. Ik gebruik zelf ook domotica en dat werkt gewoon overal met mijn mobiele telefoon. Ik zou toch ook eens informeren bij de app's zelf om na te gaan of er niet een instelling verkeerd staat. Maar IP gebonden, ik geloof dat niet zo, zeker niet aan de kant van Vodafone, dan zou het aan Ziggo z'n kant moeten liggen dat de app met je thuis IP contact zoekt en dat Ziggo deze, toevallig, heeft gewijzigd nu je weg bent.