RJI

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Giga factuur op laatste 2 dagen van de maand

  1. Ik heb een factuur ontvangen waarbij ik de laatste 2 dagen meer dan 100 euro moeten betalen. Ik heb een abonnement van 9,85 per maand! Ik heb contact gehad met Vodafone. Er is een dossier aangemaakt. Dat is nu al 7 dagen geleden. Ik hoor niets!
3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3329Posts
  • 986Oplossingen
  • 1086Likes

Hi @RJI, welkom hier. 

Een hoge factuur is altijd even schrikken. Als ik je factuur erbij pak, dan zie ik dat er kosten buiten de bundel zijn berekend voor dataverkeer binnen de EU. Dit is berekend op 29 en 30 april 2024. Je hebt een oud type abonnement waarbij je een kleine databundel hebt, namelijk 2 GB. De kosten zijn berekend doordat je door je databundel heen was. Vervolgens zijn er dus kosten gemaakt voor het datagebruik. Deze kosten kan ik helaas niet vergoeden, want er is met jouw simkaart/toestel verbinding gemaakt waardoor de kosten dus terecht zijn berekend. 

In je bericht geef je aan dat er een dossier zou zijn aangemaakt. Ik vermoed in dit geval een case naar de afdeling klachten. Deze zie ik helaas niet terug bij je gegevens. Doordat er geen case is, ga je ook geen terugkoppeling krijgen. Je kan in dit geval de klantenservice (chat of telefoon) vragen om een nieuwe case aan te maken, maar ik denk persoonlijk dat de uitkomst hetzelfde zal zijn als wat ik hierboven aangaf. Zij controleren namelijk exact hetzelfde. 

RJI
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Mijn verbazing begint te groeien. Mijn kleine bundel is blijkbaar al jaren genoeg voor mij. Ik heb op woensdag 15 mei bijna een kwartier met Vodafone gebeld en waarschijnlijk het verhaal van het dossier zelf verzonnen!

Daarnaast is er bij een overschrijding van de bundel bij het gebruik in het buitenland wel een limiet van ruim 60 euro, maar in Nederland niet?

Het vervelende is dat ik nu weer moet gaan bellen zeker?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12037Posts
  • 3514Oplossingen
  • 3135Likes

Cecilia geeft aan dat ze geen case kan terug vinden en vraagt je dan ook opnieuw contact op te nemen met de klantenservice via chat of door te bellen. Vodafone heeft een limiet voor je ingesteld om je te beschermen tegen hoge kosten. Als je voor € 60,50 aan MB's hebt verbruikt in het buitenland, dan kun je (om de kosten te beperken) niet meer verder internetten. Maar je kunt deze limiet zelf aan- of uitzetten. En als je een abonnement hebt, ook het bedrag aanpassen. Staat deze niet per ongelijk uit?

Daarnaast kan je ook Vodafone BloX Beperkt internet activeren. Dan kan je nog wel op internet maar heel erg traag en dat is ook mooi om geen kosten te maken. "
Databundel op en liever geen additionele kosten? Met BloX Beperkt Internet voorkom je die extra kosten. De BloX verlaagt je internetsnelheid in Nederland en de EU zodat je gratis internet. Je downloadsnelheid gaat terug naar maximaal 64 Kbps. Uploaden gaat met 32 Kbps. Video's kijken of online gamen wordt wat lastig, maar je kunt wel gewoon appen en surfen"

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic