Vodafone slaagt erin om stoom uit mijn oren te laten komen. Dat is best wel knap. Het verhaal:
Gescheiden. Contract telefoonnummer (ex-)echtgenote staat op mijn naam. Ex wil contract graag overnemen.
Ik vul op 2-2-21 online-formulier contractoverdracht in. Op 6-2 ontvang ik een email "Je nummeroverdracht is bijna rond". Daar staat in dat ik "het formulier niet correct heb ingevuld of dat er een bijlage ontbreekt". Wat er precies is misgegaan is niet duidelijk, maar ik zal wel een foutje hebben gemaakt. Ik vul 7-2 opnieuw het formulier in en let natuurlijk extra goed op dat alles compleet is. Op 9-2 weer dezelfde (standaard)mail van Vodafone. Dan maar bellen met de klantenservice. Vriendelijke medewerkster die kan zien dat ik een aanvraag heb ingediend maar niet of en wat er zou ontbreken. Zij kan het niet oplossen. Advies: opnieuw invullen of abonnement omzetten naar prepaid en ex een abonnement laten aanvragen. Zal dan wel ten minste een dag of vier niet bereikbaar zijn. Dat is niet handig als je voor je werk afhankelijk bent van je telefoon, dus dan toch maar opnieuw het formulier invullen (dezelfde dag). Op 11-2 weer de (standaard)mail van Vodafone. Nog maar een keer invullen. Op 15-2 weer de (standaard)mail...
Beste Vodafone, als jullie een fijn online-systeem hebben dat jullie en jullie klanten tijd en energie zou moeten besparen, zorg dan dat het werkt! Of zorg voor een klantensupport die in staat is het probleem op te lossen.
Als er hier nog mensen zijn die tips hebben hoe ik deze, toch niet heel erg ingewikkelde, exercitie tot een goed einde kan brengen dan ben ik erg dankbaar. Ondertussen kook ik verder.