Boeddhi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ipad Vodafone

Gisteren op mijn iPad de iOS update 4.3 gedraaid. De procedure verliep normaal maar tijdens de 1ste keer inloggen liep mijn iPad vast. Na vele reset en herstel procedures ontdekte ik dat hij leek vast te lopen bij het aanmelden van 3G (simlock actief met code opheffen). Als hij wel door startte was er geen mobiel data-nummer bij instellingen te zien. Nu heb ik de micro-simmodule verwijderd en loopt hij niet meer vast. Zijn er meer mensen die deze problemen ondervinden? Ik ga zo even een andere microsim halen, kijken of dit het oplost...
11 Reacties 11
marcdkr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha!Ja er zijn meer mensen met dit issue.Zie ook http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2777543 en volg twitter #ipadios43vodaMarc
Boeddhi
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor de link. Ik ben gisteren de hele dag met Apple Bezig geweest maar omdat ik geen AppleCare had, laten ze eigenlijk barsten totdat je een AppleCare contract het afgesloten. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, alleen jammer dat ik nu 100 euro armer ben (apple-care + bel-kosten) door een probleem dat niet door mij is veroorzaakt. Bij Apple zit service niet bij de aanschafprijs in maar die moet je kopen... Ik hou hier wel een katertje aan over... Bij Vodafone werd ik wel goed geholpen...

Ha!Ja er zijn meer mensen met dit issue.Zie ook http://discussions.a...hreadID=2777543 en volg twitter #ipadios43vodaMarc

marcdkr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha!Zojuist met enorm vriendelijke vodafone medewerker gesproken.Probleem is bekend. Heeft alle gegevens uitgebreid (IMEI/Serial/SW versie/etc etc) opgenomen en naar 2e lijn doorgezet voor communicatie met Apple.Eerste opties die gegeven worden zijn meerdere (!!) resets.Bij een aantal iPads lijkt dit te werken.Bij mijn iPad is het echt SIM/3G gerelateerd.SIM kaarten van andere aanbieders freezen de iPad niet.Het verwijderen van de Vodafone SIM geeft me toegang tot unlock keypad en daarna wifi.Even afwachten nog dus.Marc
gbooster

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik werd zojuist getipt voor dit probleem en heb zelf voor 't eerst sinds mijn update dit weekend m'n iPad eens op 3G aangezet. Ook mijn iPad hing meteen.
Even gereset (met home button + aan/uit button ingedrukt) en na een reboot van mijn iPad komt er nu wel netjes Vodafone 3G in beeld.

Alles lijkt het wel gewoon te doen.

Gelukje?
hfrings

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb vanaf vrijdag dezelfde problemen, zoals vastlopen, spontaan uitgaan en herstarten, meerdere malen achter elkaar. Ook werd een aantal malen mijn password niet herkend. Na een herstel poging weer wel. Ook een keer de melding  'Herstel niet nodig' (??????). Na meerdere resets/reboots en herstelacties heb ik sinds vandaag schijnbaar geen problemen meer en gewoon 3G toegang.  Ik hoop toch dat er snel een oplossing komt, want ik moet er niet aan denken dat ik bij mijn, hoofdzakelijk zakelijk, gebruik van mijn iPad echt mijn info kwijt raak (van niet Apple apps, zoals o.a. neu.Notes) en niet meer terug te halen is.
marcdkr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste allemaal,Zojuist een werkende workaround van iemand gekregen #ipadios43voda zonder 6x resetten, 9x in je handen klappen, 10.5x stampen:"Inmiddels hebben we een manier gevonden om toch verbinding te krijgen, maar die is best omslachtig. Je zet je mobiele verbinding uit. Wacht tot het woord vodafone verdwijnt. Dan verander je bij de APN instellingen het wachtwoord naar iets onzinnigs. Dan zet je je mobiele internet weer aan. Probeert het en dan lukt het natuurlijk niet. Dan zet je het weer uit. Wacht weer tot vodafone verdwenen is. Zet het goede wachtwoord weer neer en zet je mobiele internet weer aan. Bij mij begint hij dan na een paar minuten weer te werken!!"
marcdkr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie hier de voor mij werkende workaround!http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2777543&start=15&tstart=0
raaijmakers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt het ook weer, maar wel op een andere manier. Kreeg vanochtend een nieuwe SIM, maar dat haalde helemaal niets uit. Ergens had ik iets gelezen over de Simpincode (Iphoneclub). Die zette ik uit, maar hij liep wel direct vast. Na een reset bleek hij plotseling verbinding te hebben met het 3G netwerk. Zonder vastloper! De Simpincode staat nu dus uit. Zo gauw ik die overigens weer aanzet loopt hij ook meteen weer vast.
JorisE

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste forum gebruikers,

We hebben een "work around" gevonden dat het probleem lijkt op te lossen.

Zet uw wifi en mobiele data verbinding aan (beide hebben een internetverbinding nodig)
Open safari
Open een webpagina (Facebook, Google, etc)
Ga terug naar de instellingen en zet uw wifi uit
Nu zal de iPad de 3G-verbinding detecteren (safari en e-mail)

Dit is geen 100% oplossing, het probleem is nog steeds in onderzoek en we wachten op een spoedige oplossing.

Groet,

Joris
Vodafone Forum Team
marcdkr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Elders op dit forum worden problemem bet iOS v4.3 en de iPhone besproken.Daar kwam ik het volgende tegen:"het probleem is opgelost!Ik heb een nieuwe sim kaart gehaald bij VF, schijnbaar zijn alle simkaarten waarvan het 3e gedeelte (na 8931440300) beginnen met een 7 de probleem veroorzaker. Als je zegt dat je bent doorgestuurd door de helpdesk dan kost het niets... "
marcdkr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op diverse fora en twitter #iPadiOS43Voda kwam ik het verhaal tegen dat het aan de SIM kaart van Vodafone zou likken.SIM kaarten waarvan het tweede deel van het serienummer met een 7 begint ( is het 11e cijfer ) zouden de iPad laten hangen/crashen/freezen.SIM kaarten waarvan de tweede deel van het serienummer met een 4 begint zouden dit probleem niet hebben.Vanmorgen heb ik de Vodafone helpdesk gebeld welke mij verzekerde dat dit een broodje aap verhaal was.Een van de mensen via Twitter meldde dat het voor hem wel werkte, dus ben ik eigenwijs naar een Vodafone winkel hier in centrum Utrecht gegaan.In deze winkel had men alleen de zgn. 7-Sims, maar de vriendelijke medewerker wilde me helpen en hebben we eerst een nieuwe '7SIM' geprobeerd. Deze gaf hetzelfde resultaat als de '7SIM' die ik voorheen had/gebruikte.De medewerker gaf me als tip bij een van de Apple Stores even te vragen of er zij een SIM kaart hadden welke van de 4-serie was.Een van de twee stores in Utrecht wist me te vertellen dat dit een bekend probleem was, maar dat Vodafone eigenwijs deed! a-Mac had deze en wilde deze zgn. '4SIM' om niets aan mij geven.Met deze 4SIM ben ik naar de Vodafone winkel hier in de binnenstad gelopen. Men heeft de kaart daar voor me geactiveerd en binnen 2minuten had ik een weer werkende iPad.Ik adviseer Vodafone nadrukkelijk om klanten met dit issue een nieuwe '4SIM' te doen toekomen.Excuses voor het suggereren dat het hier om een HOAX zou gaan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic