Hoi @Abder
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Gekke vraag misschien, maar blijf je klant bij Vodafone of heb je besloten naar een andere provider te gaan? Als dit laatste dan zou ik zeggen, maak je verder niet druk en veel plezier bij je nieuwe provider. Maar ben je nog altijd klant, en blijf je klant, dan is het natuurlijk super vervelend.
De oneplus is dan, denk ik, geen gecertificeerd toestel voor het Vodafone netwerk. Het ondersteund hierdoor geen 'bellen over 4G', Volte. Als jij gaat bellen val je terug naar 3G. Sommige toestellen kunnen dan ook weer het datakanaal overzetten naar 3G. Deze Oneplus blijkbaar niet. Na het gesprek kan het toestel wel weer naar 4G terug.
Een Volte gecertificeerd toestel, b.v. Apple of Samsung blijft op 4G om tegelijk zowel spraak als snel data af te handelen.
Hoe het verder in elkaar zit weet ik eigenlijk niet. Daarvoor kan beter iemand van Vodafone je verder antwoord geven. Misschien kan die het dan ook beter uitleggen of misschien is daar toch een schakelaar om over te zetten. Ik wacht ook geduldig af op het antwoord, ben wel benieuwd.
Hoe dan ook, of je blijft, of gaat, bedankt voor deze info en het melden. Daar kunnen we weer zeker wat van leren, als klant 🙂