tdoelman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inkomende gesprekken komen niet door

Als mensen mij bellen gaat mijn telefoon meestal niet over. Een enkele keer wel. Ze krijgen dan direct voicemail of horen zelf de telefoon wel enkele keren overgaan alvorens voicemail te krijgen. Ik krijg wel onmiddelijk een sms-je binnen dat ze gebeld hebben en al dan niet een voicemailbericht achter gelaten hebben. Het lijkt er sterk op dat dit gebeurt sinds de upgrade naar iOS 7.02.
28 Reacties 28
allac00

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Iphone 5s en ook ik ervaar dat de bereikbaarheid zwaar te wensen over laat. Regelmatig krijg ik te horen dat mensen mij hebben geprobeerd te bellen en dat zij geen contact kregen (voicemail heb ik uitgeschakeld). Na contact met de klantenservice hebben ze een nieuwe SIM kaart opgestuurd en de eerste dagen leek het goed te gaan, maar helaas inmiddels alweer 2 keer het signaal gehad dat ik niet bereikbaar zou zijn...
Wanneer ik op mijn telefoon 4G uit zet lijkt het probleem verholpen te zijn dus het heeft vermoedelijk te maken met de terugschakeling naar 2G. Ik las eerder in dit topic dat dit probleem al bekend was op 21-11 en dat er toen al een onderzoek naar liep.
Kan iemand mij vertellen wat de status van dit onderzoek is? En wat dient er te gebeuren om dit probleem op te lossen?

InkyPinky

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal, heb nog nooit op een forum gezeten, maar zie nu dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb een iPhone5 en heb hier veel meer problemen mee dan met vorige iPhones. Alles wat hiervoor beschreven is heb ik ook (de ene keer wel, de andere keer niet..), maar ook dat ik mensen zelf bel en dat dan de telefoon helemaal niet overgaat.
Bel ik 3x, dan gebeurt er niets, bel ik de volgende dag dezelfde persoon, dan is er ineens niets aan de hand. Ik heb veel geduld, maar wordt er af en toe gek van!
InkyPinky

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*word 🙂
Hans538

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar is de oplossing voor dit probleem? Ik heb een zakelijk abo en hetzelfde probleem. Heb al een nieuwe simkaart, alle instellingen zijn gecontroleerd in de zaak en het probleem blijft
stijnvg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mensen, ik heb het probleem ook ervaren met een iphone 5s.
Simwissel, profiel bij Vodafone opnieuw laten bouwen, software opnieuw op de telefoon hebben allen niet geholpen.
Uiteindelijk heb ik doorschakelen naar een ander nummer aangezet via instellingen >> telefoon >> doorschakelen. Daarna weer uitgeschakeld. Dit heeft ervoor gezorgd dat het probleem is opgelost. Je kunt me weer bellen 😄
HansvBallegooij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dit probleem, zeker sinds de update naar iOS8. Daarvoor trad het sporadisch op maar nu bijna constant. Natuurlijk heb ik gekeken naar de instellingen, de niet storen functie staat uit en ook doorschakelen staat uit. Verder komt het voor op alle locaties, en dus ook op de locaties waar ik vroeger geen problemen had.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @HansvBallegooij,

Welkom op het Vodafone Forum!

Lastig dat het niet werkt! Heb je de tip van @stijnvg al geprobeerd? Dus een doorschakeling aanzetten naar een ander nummer en vervolgens weer de doorschakeling uitschakelen? Het Forum is namelijk bedoeld om dit soort tips uit te wisselen.

Ik hoop dat dit werkt. Anders zou je nog de stappen zoals vermeld in dit topic na kunnen lopen. Wanneer deze stappen geen oplossing bieden vermeld dan in dit topic de uitkomst van elke test/antwoorden op de vragen. Dan kunnen we je beter verder helpen.
MMarcato

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik zit sinds kort met hetzelfde probleem.
Inkomende gesprekken gaan (bij de bellende persoon) over maar erna gelijk naar voicemail.
Ik krijg echter alleen de berichtjes van een nieuw voicemail bericht waarna ik de persoon in kwestie terug bel en dat gaan in 1x gewoon goed.

Oplossing? Mijn postcode is 4205JM en ik heb het probleem momenteel alleen nog thuis ervaren.

Alvast bedankt!
WouterSchoofs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag,

Ik heb dit probleem ook voorgehad. Ik heb een nieuwe simkaart genomen, heb alles gereset enzoverder. Maar niets helpte maar via stijnvg heb ik een oplossing gevonden zoals hij eerder zei.

Bij de telefoon instellingen kun je "doorschakelen" aanzetten, dit heb ik aangezet en een paar keer laten doorschakelen wanneer ik telefoon kreeg en een aantal uren er na dit afgezet.

Nu krijg ik al mijn telefoongesprekken weer mooi terug binnen.

Waaraan ik denk dat het ligt: bij mij is het begonnen wanneer ik mijn gsm perongeluk eens op "niet storen" heb gezet en denk dat in het OS (Iphone 5S) ergens een fout zit waardoor dit blijft hangen ergens.
Dit verklaart oook waarom ik sommige telefoongesprekken soms plots wel terug binnen kreeg en de andere .. niet.

Probeer dit(doorschakelen) misschien ook eens en laat weten op het forum of het bij jullie ook helpt.
Btw. Ik ben bij Proximus (belgië) dus ik denk niet dat het aan de provider ligt.




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic