tdoelman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inkomende gesprekken komen niet door

Als mensen mij bellen gaat mijn telefoon meestal niet over. Een enkele keer wel. Ze krijgen dan direct voicemail of horen zelf de telefoon wel enkele keren overgaan alvorens voicemail te krijgen. Ik krijg wel onmiddelijk een sms-je binnen dat ze gebeld hebben en al dan niet een voicemailbericht achter gelaten hebben. Het lijkt er sterk op dat dit gebeurt sinds de upgrade naar iOS 7.02.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
happyslots

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bedankt zat hem in het maantje dat er ineens stond bedankt voor de tip
 

Bekijk in context

28 Reacties 28
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo tdoelman, welkom op het forum. Ik heb dat probleem nog niet eerder gehoord samen met de update naar iOS 7 maar het kan daar natuurlijk ook aan liggen. Merk je het pas sinds de update? En merk je het op specifieke plekken of tijdstippen, of gebeurt het op willekeurige moment en willekeurige locaties? Het zou ook een netwerk-probleem kunnen zijn namelijk als het bv op één specifieke plek gebeurt en nergens anders.
happyslots

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
doet de mijne ook na de update zit geen regelmaat in soms doet het niet dan weer wel gaat lekker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Kijk ook eens of het misschien aan de "niet storen" functie ligt. Staat er soms een maan in het scherm? Dan betekent dat dat de "niet storen" functie aan staat en dan gaat de telefoon inderdaad niet over.
tdoelman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan er niet echt een patroon in ontdekken, al lijkt het met name voor te komen wanneer ik op kantoor ben. Maar daar komt af en toe een gesprek ook weer gewoon wel goed binnen. Heb inmiddels upgrade naar iOS 7.03 gedaan, maar daarna heeft het probleem zich vrolijk alweer voor gedaan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
tdoelman schreef:
Ik kan er niet echt een patroon in ontdekken, al lijkt het met name voor te komen wanneer ik op kantoor ben. Maar daar komt af en toe een gesprek ook weer gewoon wel goed binnen. Heb inmiddels upgrade naar iOS 7.03 gedaan, maar daarna heeft het probleem zich vrolijk alweer voor gedaan.
Hmm, misschien dat het dan toch aan de dekking kan liggen. Had je wel gekeken of er een maan-symbool in je scherm stond? Als dat niet het geval is dan kan ik eens de dekking nakijken. Kun je me de volledige postcode geven? (Dus inclusief de letters, dan kan ik wat specifieker kijken).
happyslots

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bedankt zat hem in het maantje dat er ineens stond bedankt voor de tip
 
JSpijke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag, in plaats van een nieuw item aanmaken, reageer ik maar op deze manier. Ik hoop dat dit oké is.

Ik heb dit probleem ook regelmatig. Het heeft wat mij betreft dus niet te maken met de upgrade naar iOS 7. Vanochtend gebeurde het voor de zoveelste keer. Eerst werd ik direct gebeld door de voicemail, zonder dat ik een gemiste oproep had. Een half uur later ben ik door dezelfde persoon gebeld en toen kwam hij er wel meteen doorheen. Ik was niet van locatie veranderd.

Ik heb het probleem niet alleen op één locatie en het heeft bij mij ook niet met de 'do not disturb' te maken. Wat kan het dan zijn?

Met dank en groet,
J.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
JSpijke schreef:
Goedemiddag, in plaats van een nieuw item aanmaken, reageer ik maar op deze manier. Ik hoop dat dit oké is.

Ik heb dit probleem ook regelmatig. Het heeft wat mij betreft dus niet te maken met de upgrade naar iOS 7. Vanochtend gebeurde het voor de zoveelste keer. Eerst werd ik direct gebeld door de voicemail, zonder dat ik een gemiste oproep had. Een half uur later ben ik door dezelfde persoon gebeld en toen kwam hij er wel meteen doorheen. Ik was niet van locatie veranderd.

Ik heb het probleem niet alleen op één locatie en het heeft bij mij ook niet met de 'do not disturb' te maken. Wat kan het dan zijn?

Met dank en groet,
J.
Hi J,

Je zegt dat je dit niet op één locatie ervaart. Merk je dit wel op specifieke locaties? (dit kunnen er ook meerdere zijn) of gebeurt het echt willekeurig en overal?
Ireen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier veel last van, de telefoon gaat niet over of schakelt na 2 keer over naar voicemail.
Als ik bij de beller informeer, blijkt dat bij hem de beltoon veel vaker dan 2 keer is geweest.

Ik heb de samsung galaxy ace2.

Het bereik hier in huis is belabbert, moet anno 2013 toch niet meer kunnen! Ik dacht een fatsoenlijke provider met fatsoenlijk bereik te hebben.
Postcode is 5912 SE
Richy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk die "oplossing" maar het zit 'm niet in de "niet storen" functie van mn iphone 5s. Waarin wel is helaas onduidelijk. Vodafone klantenservice heeft al een "reset" uitgevoerd, maar het probleem blijft. Treedt in mijn geval dus op na overgaan op iphone 5s en Red Essential...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Richy, het zou er mee te maken kunnen hebben dat je toestel op het 4G netwerk is en niet automatisch naar 2G overschakelt bij een inkomend gesprek. Is dat in jouw geval zo? Stuur dan even via Twitter een berichtje met een linkje naar dit topic. Dan kan dit toegevoegd worden aan het onderzoek om dit probleem te verhelpen.
JSpijke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, ik heb destijds niet meer gereageerd op de reactie op mijn post. Ik heb er ook een tijd geen last van gehad, maar de afgeloipen week was het weer een paar keer raak. Ik kreeg meteen de voicemail, maar geen gemiste oproep te zien...en de voicemail kwam echt meteen door nadat gebeld was.

Het ligt niet aan de "do not disturb" functie, die staat uit. Gisteravond had ik het ook weer. Ik heb toen meteen vanuit de huistelefoon mijzelf gebeld om het te testen en en kwam er goed doorheen. Anders dan dat ik de telefoon eerst in mijn broekzak had zitten en hij bij mijn 'test' op tafel lag was er geen verschil in locatie en nauwelijks in tijd.

Vanochtend ben ik (door dezelfde persoon als gisteren) wel weer zonder problemen gebeld. Op dezelfde locatie.

Ik ben benieuwd of jullie hier al een antwoord op hebben gevonden.

Met dank en groet, J.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het zou natuurlijk kunnen dat je simkaart langzaam aan vervanging toe is. Heb je hem al eens in een ander toestel getest?
JSpijke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Astrid,

Dank voor je bericht. Ik heb mijn 5s en nieuwe sim car pas per december, dus dat kan het probleem niet echt zijn, toch?

Vanochtend gebeurde het overigens weer. Ik was buiten en midden in de stad (Amsterdam).
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@JSpijke

Heb je van meer mensen op deze locatie gehoord dat ze hier last van hebben? Want dan zou het ook aan de dekking kunnen liggen. Anders is er wellicht toch iets mis met je toestel of de antenne hiervan.
JSpijke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Annabelle,

Sorry voor late reactie. Ik had hier ook al last van toen ik mijn iPhone 4s nog had.

Het gebeurt ook heel onregelmatig.
Frederique1981

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Ik heb al een aantal weken dat mijn oproepen niet binnen komen, krijg dan een smsje met de boodschap dat ik een gemiste oproep heb, heb een Iphone5 IOS 7.1.2 er op. De netwerk dekking zou goed moeten zijn volgens de kaart. Als mensen mij bellen gaat hij voor hun 2x over en dan krijgen ze voicemail, ik hoor nix. Dit is niet op een specifieke locatie maar overal waar ik ga van R'dam, Almere tot zeeland. mijn simkaart is bijna een jaar oud dus ook nog niet echt aan vervanging toe. er staat geen maantje op mn beeldscherm en heeft niet met de niet storen functie te maken. ook heb ik al een reset gedaan en netwerk opnieu ingesteld......HELP!!!!!! groetjes Frederique
Margie_72

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik gebeld wordt, gaat mijn telefoon niet over, ook trilt hij niet. Gisteren belde mijn man mij om te testen en toen ging hij wél over. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben. Bij instellingen. Heb ik bij 'sta oproepen toe van' een vinkje gezet bij 'iedereen'. Helaas bleek dit niet de oplossing want hij ging nog steeds niet over. Ik heb geen 'maantje' in mijn beeldscherm staan dus mijn telefoon staat niet op 'niet storen'. Vooral nu ik veel solliciteer is een onwillige telefoon zeer onhandig...
Ik heb geen beschermlaagje op mijn beeldscherm, wel is mijn telefoon al wat ouder. Ik heb het overal, niet per se thuis of elders. Dekking was altijd goed hier (1507 LC).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Margie, een blokkade in je toestel of de niet-storen-stand zou inderdaad mijn eerste gedachte geweest zijn.

Als het probleem niet locatiegebonden is dan kan het in ieder geval geen storing in het netwerk zijn. Ik raad in dit geval aan om even contact op te nemen met de klantenservice en in de tussentijd te proberen om toch een patroon te herkennen. Gebeurt het bij bepaalde mensen, bepaalde locaties, tijdstippen, hebben mensen een bepaalde provider, enzovoort. Dan weten mijn collega's waar ze moeten zoeken of in ieder geval waar ze niet moeten zoeken. Dat scheelt ook een hoop tijd 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic