Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Informatie Extreem veel Internet 10 GB | Coulancebeleid voor bestellers in September

Vodafone heeft van 1 oktober 2012 tot en met 6 januari 2013 een mooie actie: bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd krijg je maarliefst 10 GB data. En als je daar overheen gaat komen er geen extra kosten. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kun je dan gewoon verder internetten maar bijvoorbeeld streaming is met deze snelheidverlaging niet mogelijk.

Dus bestel of verleng je in de actieperiode, dan krijg je 10 GB. Daar hoef je verder niets voor te doen!



Tot zover de informatie voor mensen die een nieuw abonnement hebben genomen of die hebben verlengd. Maar wat nu voor de mensen die net voor oktober hebben besteld? We werd er er in het iPhone forum op gewezen dat het wel érg jammer is als je een paar dagen voor oktober hebt besteld en dan géén 10 GB krijgt. Daar zijn we het wel mee eens dus daarom is de volgende oplossing verzonnen voor jullie:


  • Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?
In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet 🙂

Er zijn wel een paar spelregels:


  • Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)

  • Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!

  • Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB

  • Ik heb een betere korting dan de nieuwe kortingen. Wat nu?
Heb je liever de korting die je nu krijgt? Dan houd je die gewoon. De 10 GB bundel is echter alleen beschikbaar bij de abonnementen van na 1 oktober. De keuze om je huidige korting te houden of de 10 GB bundel te nemen is geheel aan jou



  • Hoe laat ik mijn abonnement wijzigen?
Dat kan via de Klantenservice. Bel hiervoor 1201 op je Vodafone toestel



  • Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?

Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)



  • Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. 10 GB is zoveel dat onze MB meter er op dit moment nog van op tilt slaat 😉
Als je de bovenstaande BloX ziet staan, dan heb je wel de 10 GB. Echter zal je verbruiksmeter wel bijvoorbeeld 1 GB blijven aangeven. Dat wordt in de toekomst gefikst. Overigens blijft het natuurlijk wel een goede indicatie van hoe snel je door je MB's heen gaat. Want geloof het of niet, zelfs 10 GB kan op 😉



Tot zover de informatie over de Extreem veel Internet actie en de oplossing voor mensen die recent besteld hebben.
Hopelijk beantwoord dit alle vragen, maar zo niet: shoot!




PS.
Het originele topic hierover vind je dit linkje





*Update 02/01/2013*


Hi allemaal,

Hou er rekening mee dat de actie rondom de 10GB bundel nog loopt tot en met 6 januari 2013.
Deze bundel geldt voor nieuwe aanvragen of verlengingen binnen de actieperiode in combinatie met een Bel+Sms+Web abonnement, Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd.

Bestel je een nieuw abonnement of verleng je na de actieperiode dan heb je geen recht meer op de 10GB bundel.

Dus zorg ervoor dat je voor 6 januari je abonnement regelt en profiteer nog van deze mooie actie!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
devillsboy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Thanks! Ik ga gelijk een berichtje sturen!

Bekijk in context

99 Reacties 99
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Bas,
 
Je hebt zojuist het andere topic afgesloten waarin je aangaf dat de coulanceregeling bij je collega's bekent zou moeten zijn.
 
Ik heb wederom met de KS contact opgenomen. Een hele vriendelijke medewerker zou het direct voor mij aanpassen. Wat schetst mijn verbazing toen ik zojuist MyVodafone opende. Hij heeft de internet blox aangezet 500MB voor een bedrag van € 9,99.
 
De moed begint mij zo langzamerhand in de schoenen te zinken. Hoe in hemelsnaam kan ik de coulanceregeling actief maken? Graag zou ik van jou hierop een antwoord willen hebben.
 
 
 
Los daarvan hoe wordt ik gecompenseerd voor het contact opnemen met de KS wat buiten mijn bundel valt?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey HvM, dat loopt echt niet soepel. We kunnen via het forum direct geen individuele klachten oplossen, maar ben je in de gelegenheid om even een tweet of facebookbericht te sturen? Zorg ik dat het in orde komt.
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hey Bas,
 
Ik heb vanmiddag nogmaals contact opgenomen met de KS (1201 optie 5, totale tijd 1:15uur) de dame aan de lijn heeft mijn verhaal aangehoord en vervolgens aangegeven dat zij dit niet voor mij kon oplossen. Zij heeft mij vervolgens doorverbonden met een collega verkoop. Ook deze medewerker was zeer vriendelijk maar kwam echter tot de conclusie dat ook hij het niet voor mij kon oplossen. Hij adviseerde mij contact op te nemen met KS optie 2. Hij heeft wel een melding gemaakt in het syteem hiervan en gaf aan het vervelend voor mij te vinden.
 
Mijn conclusie is echter dat de medewerkers welke ik tot nu toe aan de lijn heb gehad niet inhoudelijk op de hoogte zijn van de zogenaamde coulanceregeling. Wegens verplichtingen elders was ik niet in staat wederom met KS contact op te nemen.
 
Helaas gebruik ik geen twitter of facebook. Ik ga maandag opnieuw contact met KS opnemen om te zien of ik dit zelfstandig nog kan oplossen. Ik wil je op dit moment hartelijk danken voor je meedenken. Ik ben van mening dat de moderators hier op het forum de klant meer tegemoet komen dan je collega's van de KS (alhoewel ze wel zeer vriendelijk te werk gaan).
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi HvM,

Dat is wel erg vreemd. Onze klantenservice zou hier ook van op de hoogte moeten zijn! Je kunt het uiteraard maandag nogmaals proberen, misschien lukt het dan wel.

Mocht het niet het geval zijn, kun je alsnog overwegen om met ons contact op te nemen via Twitter (je kunt eventueel een account aanmaken, altijd handig! 😉 ) We zijn op dit kanaal ook 24u per dag aanwezig.

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
HvM, check je PB's even 😉
Herbe089

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas Moderator,
 
Quote: "Dus bestel of verleng je in de actieperiode, dan krijg je 10 GB. Daar hoef je verder niets voor te doen!"
 
Nou, dat is niet helemaal waar! Zie mijn relaas hieronder:
 

  • Op 5 oktober j.l. heb ik mijn abbo verlengd met 1 jaar SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro, dat is dus incl 10GB.
  • Tot vanochtend was nergens uit op te maken dat de 10GB ook daadwerkelijk gold voor mij, dus ik heb de KS gebeld, na al eerder in een vorig topic te hebben gereageerd.
  • De KS medwerker wist mij na 8 minuten in de wacht te vertellen dat de 10 GB niet voor mij gold, omdat het bij mij om een verlenging van mijn abbo ging. Dit was ik natuurlijk niet met hem eens en heb hem gezegd dat dit nergens te vinden is op de VF website en al helemaal niet binnen de MyVF omgeving van waaruit ik heb verlengd.
  • Op bv www.belsimpel.nl kun je gewoon met een SO verlengen en profiteren van 6 maanden 50% korting én 10GB, het zou dus erg vreemd zijn als dit niet via de VF site kon.
  • Na weer 10 minuten in de wacht heeft hij mij "bij wijze van uitzondering" de 10GB gegeven. Internet Maximaal Blox staat nu ook daadwerkelijk aan aan op MyVF, zoals omschreven in de Topicstart.
  • Kortom: Informeer je KS medewerkers als je een nieuw product in de markt zet, pas na aandringen en een "beetje" boos worden wilde de KS medewerker het voor mij aanpassen. Erg irritant, zo ga je niet met je bestaande klanten om. Het is wel fijn dat ik uiteindelijk de 10GB heb gekregen.
  • ps SO=Sim Only, ik heb nog een uitstekend werkende iPhone 4.
Mvrgr, Marco
rogier80

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een administratief zootje is het bij jullie zeg....Ongelofelijk.
 
Ik heb nu voor de 8e of 9e keer moeten bellen omdat mijn nieuwe abo nog niet klopte.
 
Het bleek dat die internet blox er bij mijj ook niet stond....gebeld....medewerker heeft het toegevoegd en zei opeens dat ik die 10 GB maar tot jan. 2013 zou hebben....SAY WHAT!!!
Ja, deze actief loopt in jan 2013 af. HUH!?
Ja, dan gaat u weer terug naar uw 1GB.....WAT!?
 
Ik heb haar moeten wijzen op een stuk tekst op de site waar staat dat het gewoon gedurende je hele contract loopt.
Oh, dan moet ik toch nog wat laten aanpassen....Nu staat het er in tot jan 2013.....zucht....diepe zucht...
 
het is dus nu nog steeds niet klaar....jammer
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste lezers,
 
Bij mij heeft Bas het uiteindelijk ook niet opgelost (weten op te lossen). Ik heb maandag wederom contact opgenomen met KS. De dame aan de lijn uitgelegd om welk product het gaat. Vervolgens zegt zij doodleuk: dat is alleen voor de periode tot 1 januari 2013. Op dat moment bereikte ik mijn grens.
 
Ik heb haar gevraagd mij aan te geven waar ik dit terug kon vinden op de website. Vervolgens werd het stil. Zij maakte nog de opmerking dat medewerkers van VF op een interne website kunnen kijken. Ik heb haar dringend gevraagd overleg met een collega te hebben. Na 5 minuten kwam ze bij mij terug en moest toen toegeven dat zij fout geinformeerd was uhuh en dat dit inderdaad geld gedurende de looptijd van je contract.
 
Op dit moment staat internet maximaal geactiveerd met een looptijd tot in 2031. In my vodafone staat echter nog steeds 1GB. Is er iemand die mij kan zeggen of ik daar actie op moet ondernemen?
 
Ik heb ten aanzien van bovenstaand ook nog een e-mail van KS ontvangen. Waar ik mij aan stoor is dat de medewerkster vraagt of ik bij een eventuele enquete haar een goede beoordeling wil geven. Zie letterlijke tekst:
 
"Tot slot wil ik u laten weten dat de mogelijkheid bestaat dat U per email
benaderd wordt om deel te nemen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Ik zou u
willen vragen om aan dit onderzoek mee te werken. Het is van belang dat de
vragen van het onderzoek worden beantwoord op basis van de wijze waarop ik uw
email heb afgehandeld in plaats van op uw eerdere contacten/ervaringen met
Vodafone. Indien u een enquête ontvangt over mijn werk zou ik het super vinden
als u mij een goede beoordeling geeft."
 
Deze enquete heb ik inderdaad gehad, ik denk echter dat zij niet zo heel blij is met de uitkomsten 😄
 
 
 
 
 
Dennisvdk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Abbo is vandaag omgezet naar een SO Bel+SMS+Web-2 Altijd abbo, maar echter zonder een 10GB data bundel 😞
 
ik heb via 1201 een medewerker aan de telefoon gekregen en te horen gekregen dat ze vanwege de drukte het probleem niet meteen kunnen oplossen. 
 
Er moest een blox geactiveerd worden voor de 10GB bundel maar deze blox was niet beschikbaar.
ik word teruggebeld als het probleem is opgelost.
mijn verlenging heb ik na 1 okt. aangevraagd. 
  
 
Beste vodafone medewerker,
 
hoe wordt er omgegaan met buitenbundelkosten als de 10GB blox niet correct is aangesloten?
Adrian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onlangs ben ik van T-Mobile overgestapt naar Vodafone, mijn abbonement gaat per 1 december in. Ik heb een iPhone Vodafone vaak bundel afgesloten, aangezien er geen onbeperkt internet bundels beschikbaar waren ten tijde van bestellen.
Nu bied vodafone sinds kort het Vodafone Altijd aan, je raadt het al, met onbeperkt internet. Ik wil hier ook gebruik van maken. Is het mogeiljk om alsnog over te stappen op deze bundel?
 
Groet

Adrian
Adrian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PS: Ik heb in het andere topic gelezen over de coulance mogelijkheid, maar ik zit tot 1 december nog bij T-mobile en kan daarom geen 1201 bellen!! Het andere nummer 06 54 50 01 00 werkt niet..

Situatie 1:

1. Klanten die een nieuw contract zijn aangegaan bij Vodafone in de periode van 24 september 2012 tot 1 oktober 2012 kunnen, kunnen indien zij dit zelf aangeven, alsnog gebruik maken van de
10 GB actie. Zij dienen de Vodafone KlantenService te bellen via 1201. Consequentie is wel dat deze klanten automatisch ook de lopende voice promotie van oktober krijgen. Dit betreft 12 maanden 25% korting (24 mnd) of 8 maanden 25% korting (12 mnd)
Dennisvdk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ben nog niet teruggebeld en ik heb nog steeds een 1GB ipv 10GB bundel, terwijl wel beloofd. 
 
 
Beste vodafone medewerker,
 

  • Wanneer wordt mijn abonnement gecorrigeerd, dus ipv 1GB een 10GB bundel
  • en hoe wordt er omgegaan met buitenbundelkosten als de 10GB blox niet correct is aangesloten?
 
 
 
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Adrian schreef:
PS: Ik heb in het andere topic gelezen over de coulance mogelijkheid, maar ik zit tot 1 december nog bij T-mobile en kan daarom geen 1201 bellen!! Het andere nummer 06 54 50 01 00 werkt niet..

Situatie 1:

1. Klanten die een nieuw contract zijn aangegaan bij Vodafone in de periode van 24 september 2012 tot 1 oktober 2012 kunnen, kunnen indien zij dit zelf aangeven, alsnog gebruik maken van de
10 GB actie. Zij dienen de Vodafone KlantenService te bellen via 1201. Consequentie is wel dat deze klanten automatisch ook de lopende voice promotie van oktober krijgen. Dit betreft 12 maanden 25% korting (24 mnd) of 8 maanden 25% korting (12 mnd)
Bel even met 0800-0200043, da's de klantenservice die specifiek voor nieuwe klanten is met vragen over abonnementen enzo... Denk dat zij je wel verder kunnen helpen.
Adrian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nah waardeloos dit.. Uur aan de telefoon gezeten, tig keer doorverbonden. Maar blijkbaar klopt er iets niet hierin:
 
Situatie 1:

1. Klanten die een nieuw contract zijn aangegaan bij Vodafone in de periode van 24 september 2012 tot 1 oktober 2012 kunnen, kunnen indien zij dit zelf aangeven, alsnog gebruik maken van de
10 GB actie. Zij dienen de Vodafone KlantenService te bellen via 1201. Consequentie is wel dat deze klanten automatisch ook de lopende voice promotie van oktober krijgen. Dit betreft 12 maanden 25% korting (24 mnd) of 8 maanden 25% korting (12 mnd)
 
 
Er moest staan, KLANTEN DIE EEN NIEUW ALTIJD abbonement zijn aangegaan kunnen hun abbo wijzigen. Baal er behoorlijk van en mijn contract is nog niet eens ingegaan. Behoorlijk waardeloos dat dit niet omgezet kan worden...
Gismo013

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Na al even gemaild te hebben met KS nog niks van reacties ontvangen..
Loop nu al meer dan 1 week met dat ze voor de 2e keer een 10GB bundel hebben afgesloten..
Maar er staat nog steeds 1GB (1093,93MB)
Maar.. het loopt niet terug, dus een of ander manier is het wel actief...
(zie vorige printscreen bericht van oude forum)

Maar.. ja... Hoe Gaan ze idd om met buiten bundel kosten MB als ik zometeen even maar me mobiel als modem gebruik voor me laptop??
Dus, ik ga effe proberen vandaag, en maandag alweer bellen????
 
pfffffffffffffff
 
mvg Gism013
 
BloX
BloX Telefoon als Modem Smart
Activeer deze gratis BloX om je telefoon als modem te kunnen gebruiken
€ 0,00 per maand.
Staat aan
Nu uitzetten  BloX
Internet Maximaal Pakket
Internet Maximaal Pakket
€ 0,00 per maand.
Staat aan
geldig tot 10-4-2031 Internet Maximaal Pakket
Internet Maximaal Pakket
€ 9,99 per maand.
actief vanaf 10-4-2031 
Gismo013

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dan krijg je nu dit smsje

Na ongeveer 10min. op laptop te hebben gezeten met gsm als modem

1) om 08:05 - aanvraag beltegoed status: 194min. & 1094MB date

Nu
2) om 12:08 - Resterende KB1120190.98 & beltegoed 313 - 47min?  en sms tegoed 5153   dus 1gb

na bellen met ks smart crew
hebben ze mij nogmaals verzekerd dat ik 10gb heb... dus als het niet zo is dan stap ik naar de geschillen commisie
maar de telefoonstatus en my vodafone app heeft nog steeds 1gb in de overzicht... dit duurt dus lang voordat het wordt aangepast...

nu hopen dat facebook/farmville effe snel niet veel mb kost...  dan vindt ik me telefoon als modem gebruiken een super optie omdat facebook en msn is geblokeerd op me werk pc

Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Gismo013 schreef:
 

nu hopen dat facebook/farmville effe snel niet veel mb kost...  dan vindt ik me telefoon als modem gebruiken een super optie omdat facebook en msn is geblokeerd op me werk pc

Tsss, geblokkeerd op je werk? Verwachten ze op je werk dan dat je iets anders doet dan Facebook bezoeken en FarmVille spelen?  😉
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Adrian schreef:
Nah waardeloos dit.. Uur aan de telefoon gezeten, tig keer doorverbonden. Maar blijkbaar klopt er iets niet hierin:

Situatie 1:

1. Klanten die een nieuw contract zijn aangegaan bij Vodafone in de periode van 24 september 2012 tot 1 oktober 2012 kunnen, kunnen indien zij dit zelf aangeven, alsnog gebruik maken van de
10 GB actie. Zij dienen de Vodafone KlantenService te bellen via 1201. Consequentie is wel dat deze klanten automatisch ook de lopende voice promotie van oktober krijgen. Dit betreft 12 maanden 25% korting (24 mnd) of 8 maanden 25% korting (12 mnd)


Er moest staan, KLANTEN DIE EEN NIEUW ALTIJD abbonement zijn aangegaan kunnen hun abbo wijzigen. Baal er behoorlijk van en mijn contract is nog niet eens ingegaan. Behoorlijk waardeloos dat dit niet omgezet kan worden...
In het topic hier op het forum stond ook deze officiële statement:

"In de periode 1 oktober 2012 tot 6 januari 2013 geldt de actie ‘Extreem veel data 10 GB’ bij Vodafone. Dit aanbod geldt alleen bij alleBel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kan de klant gewoon verder internetten echter is onder andere mobile streaming met deze snelheidverlaging niet mogelijk. Sommige klanten die recentelijk zijn aangesloten, met name iPhone klanten maar ook overige smartphone klanten, geven aan graag alsnog gebruik te willen maken van de 10 GB actie."
iredydo

Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hmmm we zijn 14 dagen verder ,had gehoopt na het onderhoud dit weekend dat de databundel zichtbaar zou zijn.
Maar helaas na dat het weer online was nog steeds 949mb te goed.
Maar heb er nog steeds vertrouwen in 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic