Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Informatie Extreem veel Internet 10 GB | Coulancebeleid voor bestellers in September

Vodafone heeft van 1 oktober 2012 tot en met 6 januari 2013 een mooie actie: bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd krijg je maarliefst 10 GB data. En als je daar overheen gaat komen er geen extra kosten. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kun je dan gewoon verder internetten maar bijvoorbeeld streaming is met deze snelheidverlaging niet mogelijk.

Dus bestel of verleng je in de actieperiode, dan krijg je 10 GB. Daar hoef je verder niets voor te doen!



Tot zover de informatie voor mensen die een nieuw abonnement hebben genomen of die hebben verlengd. Maar wat nu voor de mensen die net voor oktober hebben besteld? We werd er er in het iPhone forum op gewezen dat het wel érg jammer is als je een paar dagen voor oktober hebt besteld en dan géén 10 GB krijgt. Daar zijn we het wel mee eens dus daarom is de volgende oplossing verzonnen voor jullie:


  • Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?
In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet 🙂

Er zijn wel een paar spelregels:


  • Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)

  • Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!

  • Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB

  • Ik heb een betere korting dan de nieuwe kortingen. Wat nu?
Heb je liever de korting die je nu krijgt? Dan houd je die gewoon. De 10 GB bundel is echter alleen beschikbaar bij de abonnementen van na 1 oktober. De keuze om je huidige korting te houden of de 10 GB bundel te nemen is geheel aan jou



  • Hoe laat ik mijn abonnement wijzigen?
Dat kan via de Klantenservice. Bel hiervoor 1201 op je Vodafone toestel



  • Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?

Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)



  • Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. 10 GB is zoveel dat onze MB meter er op dit moment nog van op tilt slaat 😉
Als je de bovenstaande BloX ziet staan, dan heb je wel de 10 GB. Echter zal je verbruiksmeter wel bijvoorbeeld 1 GB blijven aangeven. Dat wordt in de toekomst gefikst. Overigens blijft het natuurlijk wel een goede indicatie van hoe snel je door je MB's heen gaat. Want geloof het of niet, zelfs 10 GB kan op 😉



Tot zover de informatie over de Extreem veel Internet actie en de oplossing voor mensen die recent besteld hebben.
Hopelijk beantwoord dit alle vragen, maar zo niet: shoot!




PS.
Het originele topic hierover vind je dit linkje





*Update 02/01/2013*


Hi allemaal,

Hou er rekening mee dat de actie rondom de 10GB bundel nog loopt tot en met 6 januari 2013.
Deze bundel geldt voor nieuwe aanvragen of verlengingen binnen de actieperiode in combinatie met een Bel+Sms+Web abonnement, Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd.

Bestel je een nieuw abonnement of verleng je na de actieperiode dan heb je geen recht meer op de 10GB bundel.

Dus zorg ervoor dat je voor 6 januari je abonnement regelt en profiteer nog van deze mooie actie!!
99 Reacties 99
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
dkawa schreef:

Klopt dit? Staat alles goed?
voor de leesbaarheid van het topic heb ik even je post ge-edit en het belangrijke stukje laten staan.

Het gratis internet maximaalpakket is je 10 GB BloX, dus dat klopt en ook je verbruiksmeter laat hem zien.
Hij staat helemaal correct 🙂
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen BAs
 
Ik keek net even naar My Vodafone app en zie de datatellers van de 1Gb en 10Gb bundel beide omlaag gaan.
 
Welke teller moet ik in de gaten houden?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
dkawa schreef:
Goedemorgen BAs

Ik keek net even naar My Vodafone app en zie de datatellers van de 1Gb en 10Gb bundel beide omlaag gaan.

Welke teller moet ik in de gaten houden?
Heey dkawa, ik adviseer je de teller van 10 GB in de gaten te houden 🙂 Mits je natuurlijk gebruik maakt van deze bundel 😄
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Maurice bedankt voor je reply. Maar waarom staat de 1gb teller er dan tussen?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
dkawa schreef:
Hi Maurice bedankt voor je reply. Maar waarom staat de 1gb teller er dan tussen?
My Vodafone laat in dit geval alle bundels zien die je hebt. Dat zijn een belbundel, de MB bundel van 1GB die standaard bij dit type abonnement zit, en de 10GB actie-bundel. Er zijn ook veel mensen die dit abonnement kregen (of krijgen, de actie is afgelopen) zonder die actie-bundel die jij hebt. Het zou niet zo handig zijn om dan de weergave van de 1GB bundel bij dit abonnement uit het systeem te halen. Voor jou zou het niks uitmaken maar ik denk dat we dan heel wat boze klanten krijgen bij wie het wel uitmaakt 😉

Maar vandaar dus de 2 metertjes voor data. Als je de grootste van de twee in de gaten houdt, weet je ook het beste hoe hard je door de MB's gaat 🙂
EndUser

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 5 Januari mijn abonnement verlengd naar SIM only 75 minuten met 10GB internet.

Gisterochtend de klantenservice gebeld omdat er nog steeds maar 1GB stond. Na wat doorverbinden en in de wacht staan zou dit opgelost worden. Ook had ik maar 65 belminuten gekregen ipv 75, maar dit kwam volgens de medewerker vanwege de aanvraag datum.

Echter zie ik nu nog steeds maar 1GB staan. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat het aangepast is?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey EndUser (coole nick), welkom op het forum!

Het klopt dat als in de lopende maand je abonnement verandert, je een deel van de minuten/mb's/etc krijgt. Stel je abo wijzigt halverwege de maand, dan betaal je vanaf dan (de helft van) je nieuwe abonnementskosten en krijg je ook de helft van de bijhorende bundel. Dus wat mijn collega daar zei klopt helemaal.

Het kan even duren voor je de 10GB meter ook echt in My Vodafone ziet. Als mijn collega's eea goed hebben aangepast zie je wel al bij je BloX het gratis "Internet Maximaal Pakket" dat ik ook in de eerste post noemde. Zie je die staan?
EndUser

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
 
Bedankt voor je reactie. Ik zie hier niet een Internet Maximaal Blox staan. Alleen Web 1GB, Zorgeloos SMS, Bundel Informatie en Datalimiet Onbeperkt.
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hi EndUser,

als je Internet Maximaal nu nog niet ziet staan, dan is het waarschijnlijk niet correct aangesloten. Ik raad je aan om nog even contact op te nemen met de klantenservice, om dit te laten corrigeren. De verschillende manieren om contact op te nemen, vind je op http://www.vodafone.nl/klantenservice/.
EndUser

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Sido,
 
Bedankt voor de informatie, ik zal zo nog maar eens een keer bellen dan. Ik vraag me wel af wat ze de vorige keer dan gedaan hebben terwijl ik in de wacht stond.
 
MarvinU

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vriendin heeft op 5 januari een sim-only abonnement genomen met de 10GB actie, dit ging om een abonnement met nummerbehoud vanaf februari 2013.
 
Diezelfde avond stond de orderstatus nog op +10GB (Actie)
 
Nu kijk ik terug en zie ik staan dat de +3GB (Actie) geldt.
Dit is natuurlijk gewoon oplichting, de actie was tot 6 januari geldig en 5 januari is binnen de actieperiode dus de actie zou gewoon toegepast moeten worden.
 
Wat nu, Vodafone?
 
EndUser

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist contact gehad met klantenservice. Het blijkt dat een hele batch aan 10Gb abonnementen niet goed is gegaan en ze zijn er gisteren mee begonnen om deze allemaal te corrigeren. Mijn abonnement was daar ook al voor aangemeld, dus ik moet nog even wachten tot het daadwerkelijk opgelost is. Dat er op dit moment ook nog een BlackBerry storing is waardoor het heel druk is zal ook wel niet helpen.
 
Als tegemoetkoming heb ik 1GB extra internet gekregen die ik kan gebruiken tot het opgelost is.
 
Ik geef het maar even door mochten er andere klanten zijn die in dezelfde situatie zitten en in deze thread terecht komen.
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
MarvinU,

de informatie zoals die in je bevestiging staat, die is leidend. Op het moment dat het abonnement is ingegaan, kun je in My Vodafone de status zien. Mocht er dan iets fouts staan op My Vodafone, neem dan even contact op met de klantenservice.
MarvinU

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké prima, dan zie ik het de volgende maand wel aan. Bedankt!
EndUser

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Internet Maximaal pakket is zojuist geactiveerd! Bedankt voor de support!
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé EndUser, goed om te horen! Veel plezier ermee...
tim91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
 
Vanmiddag even contact gehad met de klantenservice betreft de 10gb actie.
 
Er zijn een aantal dingen veranderd in My vodafone:
 
Iphone-2 altijd €47.50
Internet maximaal pakket €9.99 (waar het huidige tegoed op 297mb ipv 10gb?)
 
Nu vraag ik mij af of het tegoed van 297 mb klopt en of ik nu per maand ook € 9.99 extra ga betalen voor deze 297mb(/10gb)? 
 
 
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
tim91 schreef:
Hallo,

Vanmiddag even contact gehad met de klantenservice betreft de 10gb actie.

Er zijn een aantal dingen veranderd in My vodafone:

Iphone-2 altijd €47.50
Internet maximaal pakket €9.99 (waar het huidige tegoed op 297mb ipv 10gb?)

Nu vraag ik mij af of het tegoed van 297 mb klopt en of ik nu per maand ook € 9.99 extra ga betalen voor deze 297mb(/10gb)?


Hoi Tim91, kun je in My Vodafone zien dat je gebruik maakt van de 10GB aktie ? Als je daar het maximaal pakket ziet staan dan maak je hiervan gebruik van en betaal je €9,99 per maand 🙂


Paulette

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag, In november kon ik overstappen naar een andere provider. In de winkel gaf de man aan dat ik beter sizz kon nemen, omdat ik dan dezelfde diensten van vodafone had, maar meer belminuten. Ik dacht dus dat ik dan ook gratis kon bellen van sizz naar vodafone. Dus gekozen voor sizz, ondanks dat ik dan meer moest betalen voor mijn toestel. Nu ben ik er van het weekend achtergekomen dat ik niet gratis kan bellen van sizz naar vodafone, dat het alleen andersom geld. Daarbij kom ik er ook achter dat er een actie was van 10GB, waar ik nu dus ook geen gebruik van heb kunnen maken. Nu ben ik naar de winkel geweest en zij konden niks meer voor mij doen. Naar mijn idee ben ik verkeerd geinformeerd, als ik dit allemaal had geweten had ik zeker voor vodafone gekozen. Ik heb de klantenservice gebeld, zij hebben mij nog om kunnen zetten van sizz naar vodafone, maar ik kan niet meer gebruik maken van de 10GB actie. Dit vind ik apart, want ik heb mijn abbonement wel in die periode afgesloten. Ik baal hier ontzettend van, want ik maak erg veel gebruik van het internet. Mijn vraag is dan ook of hier nog iets mee gedaan kan worden? Ik ben nu net klant van vodafone en nu al ontevreden, erg jammer. Hopelijk kan iemand mij van het forum mij helpen. Ik hoop nog wat te horen! Groet, Paulette
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Paulette, ik snap dat je liever de 10 GB had. Via het forum kunnen we individuele klantenservice-vragen niet oplossen.
Het forum is bedoeld voor & door gebruikers.

In zijn algemeenheid kan ik wel zeggen dat mijn collega's je kunnen omzetten naar een ander abonnement, maar oude acties kunnen daar meestal niet bij aangesloten worden. Hebben ze je wel 3GB extra kunnen geven? Die bundel werkt eigenlijk hetzelfde en dat is een lopende actie. Die kunnen mijn collega's bij de klantenservice als het goed is wel aansluiten (bij een "Altijd" abonnement)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic