chayennxo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan niet gebeld of gesmt worden

Beste vodafone,
Ik heb een nieuw toestel en nummer aangeschaft rond mei dit jaar
Vandaag kan ik helemaal niet gebeld worden en mensen smsen mij maar ik krijg niks binnen. Dit heeft ook niks met doorschakelen te maken. Rond half vier vandaag was ik wel bereikbaar maar erna niet meer. Er is ook geen storing in mijn omgeving. Aan en uit doen heb ik al geprobeerd.
Ik vraag mij af of dit met opwaarderen te maken heeft aangezien ik weet dat zonder opwaarderen je nummer een jaar geldig blijft. En of het opwaarderen het probleem is en mijn nummer geblokkeerd is of ik die nog kan deblokkeren.
Groetjes

1 Reactie 1
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie en de stappen hierboven om te controleren waar het aan ligt: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic