JCD

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nederland is buitenland :)

Hallo,
Ik probeer mijn Belgische SIM-kaart in Nederland te gebruiken maar dat lukt vooralsnog niet.
Het is een Proximus Pay&Surf prepaid kaart in een Nvidia tablet (met Android OS).
Welk zijn de APN gegevens die ik moet instellen?
Op dit forum vond ik tegenstrijdige informatie.
Hier wordt aangegeven om geen gebruikersnaam of wachtwoord in te geven:
http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Samsung-Galaxy-S-plus-vindt-geen-netwerk/m-p/139894/highlight/true#M5432
Hier dan weer wel:
http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Android-Algemeen-Algemene-Android-instellingen/m-p/12555/highlight/true#M3455
Bij deze laatste staan ook een aantal andere in te stellen details die op mijn toestel nu default anders staan, onder andere de mobiele landcode: 204 en mobiele netwerkcode: 04.
Op de sites van andere Nederlandse providers vond ik deze details niet.
Kan er iemand mij laten weten wat ik allemaal moet instellen om het ding aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt,
Jean
14 Reacties 14
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
JCD

Als je data in het buitenland wilt gebruiken met een Proximus Sim dien je gewoon de Proximus APN instellingen te gebruiken: internet.proximus.be

JCD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Farid,
Met de APN instellingen van Proximus werkt het in mijn geval wel in Belgie maar niet in Nederland.
De klantendienst van Proximus raadde mij daarop aan om de APN aan te passen naar die van de lokale provider.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
JCD

Die informatie klopt dan niet. Je kunt als Proximus klant geen gebruik maken van de APN instellingen van een andere provider. Ook in een roaming situatie ga je via Proximus het internet op.
JCD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Farid,
Bedankt voor dit duidelijk antwoord.
Alhoewel verschillende mensen mij het tegendeel beweerden ben ik bereid dit voor waar aan te nemen van iemand met jouw onderschrift.

Maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost.
Als ik in Nederland de provider Vodafone kies, krijg ik wel de melding Registered on network.
Maar geen enkele app die internet gebruikt werkt...
Wat kan dan de reden zijn waarom het voor mij niet werkt, ook niet als ik de APN gegevens laat zoals ze in Belgie wel werken?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
JCD

Staat de optie "dataroaming" wel aan? Je maakt immers gebruik van dataroaming aangezien jij je in het buitenland bevindt.

Edit: Ik weet niet welk toestel je gebruikt, maar als je een iPhone hebt bestaat er ook nog de optie: EU-internet in je instellingen. Deze optie moet uit staan, hoe verwarrend dat ook is. 😉
JCD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maartje,
Bedankt om mij hier op te wijzen maar dataroaming staat wel degelijk aan.
Het betreft een Nvidia Shield tablet.
De optie EU-internet ben ik niet tegengekomen in de instellingen.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
JCD

Zie je nadat de tablet geregistreerd is op Vodafone NL een 2G/3G/4G logo verschijnen als je de APN internet.proximus.be hebt ingesteld? (Ik verwacht van niet)

Probeer eens na het instellen van bovenstaande APN 4G uit te schakelen, aangezien het 4G netwerk redelijk los staat van de oudere technieken. Ben benieuwd wat hij dan doet.

Ik doe liever geen aannames, maar als ik een gokje waag lijkt het, gezien de symptomen, op een blokkade voor dataroaming bij Proximus.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@JCD,

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt op dit topic. Is het wel nog gelukt?
JCD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Farid en Kyra,

Ik ben momenteel in contact met de klantendienst van Proximus.
Het is niet uitgesloten dat het probleem zich in Belgie bevindt 🙂

Ik hou u zeker op de hoogte.

Jean
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
JCD , dat is prima. Hopelijk is het snel opgelost.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey JCD

Is het nog gelukt?

Groetjes Stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Op verzoek van topicstarter dit topic uit archief gehaald en heropend.
JCD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Moderator om dit terug te activeren.

Proximus heeft ook een forum zoals het deze.
Als ik daar in juni mijn probleem gepost had kreeg ik de raad om via PM in contact te treden met de Proximus medewerkers.
Ik ben daar niet echt geholpen geweest en vond de aanpak ronduit onprofessioneel en ongestruktureerd.
Op 25/08 heb ik dan een klacht geformuleerd via de Proximus website en letterlijk om terugbetaling gevraagd van de aankoop van het product dat niet doet wat het claimt.
Na in totaal 4 maanden (!) is mij de aankoop van deze simkaart dan uiteindelijk terugbetaald.
Het ergste van al is dat deze Pay&Surf simkaart nog steeds verkocht wordt met de vermelding dat ze in het buitenland werkt, wat flagrant onwaar is, in tegenstelling van wat op en in de verpakking vermeld staat.
Ik heb mij niet laten doen, maar hoeveel mensen gaan zich hier nog aan laten vangen en na een tijd gefrustreerd opgeven?

Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat je in ieder geval het geldt terug hebt gekregen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic