zeiler

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan met mijn Vodafone Simkaart geen berichten verzenden en niet internetten in Noorwegen.

Ik heb een prepaid Vodafone simkaart voor sms en internet.
In Nederland werkt dat na wat strubbelingen maar in Noorwegen werkt het niet.
Toen ik in Noorwegen aankwam kreeg ik wel een welkomst bericht in Noorwegen van Vodafone met de in Noorwegen geldende tarieven voor gebruik van mijn simkaart maar als ik er gebruik van wil maken lukt dat niet.
Kan mijn simkaart geblokkerd staan voor het buitenland en zo ja hoe wordt dat gedeblokkeerd?
Moeten de instellingen voor de toegangspunten gewijzigd worden.
Er wordt gebruik gemaakt van roaming en daar geef ik ook toestemming voor.
Op het display van mijn smartphone zie ik het maximaal aantal streepjes voor ontvangst met een "R" voor de roaming maar berichten worden niet verzonden en geen contact met internet.
Wie weet er raad. Even bellen met de helpdesk gaat niet lukken.
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey zeiler

Probeer het volgende eens:
De instellingen van je telefoon kun je controleren via http://handleidingen.vodafone.nl/web/
Heb je een iphone met de optie eu internet dan moet deze optie uit staan.
Je kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren. Geeft de telefoon aan dat dit niet mag dan dien je 5 x een ander netwerk te selecteren. Dit heeft te maken omdat er een voorkeursnetwerk staat ingesteld.
Betreft de blokkades dien je via de chat of facebook een post te plaatsen met de link van het forum erin. Zodat mijn collega's kunnen nalezen wat er al besproken is.
Vanuit hier kan ik het helaas niet controleren omdat ik niet in de systemen van Vodafone kan en hier geen privacy gegevens worden gedeeld.
Controleer ook voor de zekerheid of je genoeg tegoeden hebt.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
zeiler is het nog gelukt? Aangezien het over Noorwegen gaat en je gebruikersnaam zeiler is wil ik je nog even attenderen op de kosten voor het gebruik van maritieme netwerken. De kosten hiervoor vallen buiten Alles-in-1 op Reis en je normale bundel en zijn hoger dan het standaardtarief in het buitenland.
zeiler
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
steven- Bedankt voor de snelle reactie maar bij gebrek aan internet kon ik niet snel reageren.
Omdat ik eerst het advies van het forum had opgevolgd en diverse probleemmeldingen had bekeken voor ik mijn eigen post schreef ben ik met jouw antwoord op mijn post niet verder gekomen omdat ik die dingen al geprobeerd had. De link die je gaf voor de pagina met de toestel instellingen werkt niet, mogelijk omdat de website vernieuwd is. Ik heb wel via Google de pagina met instellingen gevonden maar daar staan voornamelijk de instellingen voor de toestellen die door Vodafoon verkocht worden. Mijn smartphone staat daar helaas niet bij, trouwens geen enkele Acer smartphone staat daar bij.
Jammer dat de instellingen toestel gebonden zijn en dat er geen algemene lijst met instellingen beschikbaar is voor een willekeurige Android smartphone.

_Nadia_ Nee mijn probleem met mijn Vodafone simkaart is helaas nog niet opgelost.
Als ik in een haven kom wil ik graag het internet op om weerberichten op te halen en maak dan gebruik van het gewone mobiele netwerk voor het vaste land. Ik kom niet op maritieme netwerken dus wat dat betreft geen extra kosten.
Ik heb nu sporadisch de mogelijkheid om op internet te komen.
Eergisterenen gisteren niet en vandaag kan ik gelukkig via een gastnetwerk het internet op.
Ik heb al diverse keren geprobeerd of ik contact kan krijgen met het supportteam maar iedere keer krijg ik de melding dat het supportteam offline is omdat ze aan een probleem moeten werken, dus dat schiet niet op.
s'Avonds zullen ze wel nooit aanwezig zijn en overdag wordt er meestal gevaren dus op deze manier kan ik nooit te weten komen of mijn simkaart voor buitenland geblokkeerd is.
Via Mijn Vodafone kan ik dat ook niet zien. Verder zit ik ook niet op facebook en twitter.
Als de simkaart geblokkeerd is kan ik mijn probleem niet zelf oplossen en heeft experimenteren met instellingen geen zin.
Of is er toch nog een alternatief om dit te weten te komen?
Groeten, zeiler.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey zeiler

Ik zie dat ik een typfout in de link heb gemaakt. Mijn excuses daarvoor. Ik heb m aangepast maar zal hem hier nogmaals posten http://handleidingen.vodafone.nl/web/
Op de chat kan het wel eens druk zijn. Maar dan raad ik je toch aan om contact op te nemen met de klantenservice, evt met een andere telefoon.
Wat je ook zou kunnen proberen als iemand daar ook dezelfde soort simkaart heeft een kruistest uit te voeren.
Op deze manier kom je erachter of het toestel het is of de simkaart.
Hierbij gaat jouw simkaart in een andere telefoon en een werkende in de jouwe.
Ik zelf ben ook niet altijd online hier waardoor ik ook niet altijd reageer. Dus je hoeft je niet te excuseren 🙂
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
zeiler is het nog gelukt?
zeiler
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
_Nadia_helaas nog geen hulp gevonden om het probleem op te lossen.
De support-crew is tot nu toe altijd offline als ik op internet kom en ik heb nog geen reactie op mijn facebook post gekregen. Gelukkig heb ik af en toe, net als nu, even internet van een restaurant.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi zeiler, is het probleem nog actueel? En heb je hierover inmiddels al contact gehad met onze klantenservice? Groeten, Serkan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic