Oke, ik ben benieuwd of de nieuwe simkaart het verschil zal maken @Noctus !
Even over de andere problemen met het toestel:
• Om je toestel automatisch naar updates te laten zoeken dien je het volgende te doen: Instellingen >> Software-update >> Automatisch downloaden via WiFi (je moet nog wel even zelf op het knopje installeren klikken ;-)) Even ter duidelijkheid, je hoeft niet iedere dag te checken of er updates zijn, je ontvangt maximaal 1 update per maand ongeveer.
• Om apps automatisch in de Play Store automatisch te laten downloaden via WiFi dien je het volgende te doen: Google Play Store >> Instellingen >> App automatisch updaten via WiFi
• Als jij meerdere malen je toestel hebt gereset en je had een virus (malware), dan was deze met een nieuwe schone installatie verdwenen. Mocht je trouwens een antivirus scanner zoeken, ik raadt je Kaspersky aan (te downloaden in de Play Store, gratis). Samsung zelf levert trouwens op haar Galaxy toestellen haar eigen antivirus software mee (Samsung Knox in samenwerking met Mcafee.
• Heb je al eens een back-up gemaakt van het toestel, vervolgens gereset en daarna een schone nieuwe installatie uitgevoerd (dus je back-up laat je op de PC en je zet deze niet terug op je Galaxy S10+). Je installeert apps uit de Play Store één voor één bijvoorbeeld..
• WhatsApp meldingen die niet binnenkomen kun je fixen via het volgende: Swipe omlaag voor de notificatiebalk, als het goed is zie je dan staan Meldingsinstellingen klik hierop. Eenmaal daar check je WhatsApp en vervolgens moeten allen vakjes bij WhatsApp aangevinkt staan.
Uit je bericht verneem ik dus ook dat je toestel meerdere malen ter reparatie is gestuurd en dat het resultaat hetzelfde blijft. Wat mij verstandig lijkt is dat Samsung een nieuwe firmware op je Galaxy S10+ flasht, dat zou problemen met je software echt fixen. Ik weet niet of dat al is gedaan?