CommanderKeen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

IPhone garantie

Hallo,

Ik sta voor een raadsel en misschien dat er iemand daar ervaring mee heeft. Ik probeer namelijk alle zo netjes mogelijk af te handelen maar weet niet waar ik moet beginnen. Het probleem is als volgt, ik heb sinds 1 jaar en 2 maanden een IPhone 4 en ben daar heel te vrede over. Echter ging gisteren mijn Aan/Uit knop kapot, hoe weet ik niet maar in een keer doet deze het niet meer.

Omdat ik heel erg tevreden ben met mijn IPhone wil ik hem graag later repareren en daar komt de uitdaging. Bij Apple op de website staat niks over reparaties en staat dat de fabrieksgarantie van 1 jaar is verlopen. Dus voor reparatie door naar Vodafone. Op de website het opmerkelijke nieuws dat alle toestellen die Vodafone levert 2 jaar garantie hebben met daar ook de diverse papieren om een IPhone naar Dynafix te sturen. Toch maar eerst even bij de winkel langs om na te vragen of ik de IPhone niet daar ook kan inleveren omdat er bij garantie dan geen kosten voor de eindgebruiker zijn. Echter wordt mij in winkel verteld dat er toch geen garantie op een IPhone zit na 1 jaar en dat ik mijn IPhone dus zelf maar naar Dynafix moet sturen voor reparatie.

Toch thuis nog even bellen met Vodafone hoe dat nu zit mer die twee jaar die op de website staat. Daar krijg ik heel snel een hele aardige dame aan de telefoon. Deze meld mij meteen dat er op alle toestellen die verkocht zijn door Vodafone 2 jaar garantie zit, namelijk 1 jaar fabriek en een jaar (wettelijk) via Vodafone. Dat is dan weer goed nieuws maar waarom wordt mijn toestel niet aangenomen door de winkel is dan mijn vraag. De aardige dame gaat dit even na vragen hoe dit het beste afgehandeld kan worden. Een minuut later meld deze dame dat er toch maar 1 jaar garantie op een IPhone zit en mij dus niet verder kan helpen. Wel raad ze me aan contact op te nemen met Dynafix voor een prijs indicatie en wenst mij veel succes toe.

Als laatste bel ik dus op naar Dynafix voor een prijs opgave voor het repareren van mijn aan/uit knopje. Ook daar volledig medewerking van een meneer aan de telefoon. Deze weet mij te vertellen dat sinds 2010 Vodafone op alle toestellen 2 jaar garantie levert en dat dit ook geld voor IPhones. Echter daarvoor moet het toestel via een Vodafone kanaal binnen komen en dus via een winkel. Ook deze aardige meneer wil even voor mij na vragen of het opsturen van een IPhone met het reparatieformulier, pakbon en factuur niet ook geld als een Vodafone kanaal. Hierop is het antwoord helaas "nee" dus ik zou het echt moeten langs brengen naar een Vodafone winkel.

Mijn vraag is dus nu eigenlijk wat ik nu moet doen? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen. Ga ik alles op alles zetten om toch mogelijk garantie te krijgen of gewoon naar een beunhaas gaan die een nieuw knopje in mijn IPhone zet ;)?

Mijn dank gaat uit aan allen die mij tot heden al hebben geholpen en die bereid zijn mij goed advies te geven.

Groet,
Commander Keen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CommanderKeen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geduld is een schone zaak, ik heb een nieuwe (refurbished) IPhone! En deze heb ik kosteloos kunnen afhalen bij de Vodafone winkel. Dit alles zonder uitleg waarom en hoe het zat met garanties maar mij hoor je niet meer klagen. Alles is toch goed gekomen!

Groet,

Commander Keen

Bekijk in context

9 Reacties 9
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
De vraag die mij als eerste te binnen schiet is: Waar exact heb jij je telefoon gekocht?

Als dat een direct Vodafone-kanaal is, kan jouw telefoon gewoon via Vodafone verstuurd worden voor reparatie waarbij de normale garantievoorwaarden gelden (dus geen stoot- of valschade, geen vochtschade, etc).

Mocht je er dan nog niet uit komen, dan horen we het graag van je op dit forum.

Succes.
CommanderKeen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Als aanvulling, ik heb mijn telefoon gekregen bij het abonnement van Vodafone. Inmiddels heb ik de telefoon ingeleverd bij een locale Vodafone winkel. Echter kan nog steeds niemand mij vertellen of er nog garantie geldig is op het toestel.

Wanneer er meer bekend is zal ik dit zeker posten.

Groet,
Commander Keen
Andre

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Commander Keen,

Ik ben even er achter aan gegaan. Maar tegenwoordig geldt voor de Iphone dezelfde garantie als de rest van onze toestellen. De reparatie vanuit de Vodafone winkel wordt dan ook niet bij je in rekening gebracht.

Mocht je toch een factuur hiervoor krijgen, neem dan even via een PM contact met me op.

Groetjes,
Andre
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Andre schreef:
 De reparatie vanuit de Vodafone winkel wordt dan ook niet bij je in rekening gebracht.

Groetjes,
Andre
Met nogmaals daarbij voor de zekerheid de aanvulling dat het dan niet moet gaan om aantoonbare val-, stoot-, druk- en/of vochtschade moet gaan, die zaken vallen nooit onder de garantie.
CommanderKeen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels al weer een tijd geleden het toestel retour laten gaan en tot op heden nog wordt er bij Dynafix gewacht op onderdelen. Ik heb ook maar even gebeld met Dynafix en daar kreeg ik goed nieuws en slecht nieuws. Goed nieuws, het toestel valt gewoon onder garantie, het slechte nieuws is dat het nog wel even kan duren voor er onderdelen komen voor de IPhone. Ik wacht dus geduldig af.

Wederom dank voor de reacties!

Groet,
Commander Keen
loesjesiphone4

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb problemen met mn telefoon, ik wil deze erg graag opsturen maar ik heb de pakbon niet meer. Deze is volgens de meneer in de vodaphone winkel nodig om hem op te sturen. Via de mail aan klantenservice gevraagd om een nieuwe pakbon, deze zou worden opgestuurd, na 3 weken nog steeds niet ontvangen.
Afgelopen maandag weer gebeld met de klantenservice, pakbon zal worden opgestuurd..nog niet ontvangen. Krijg ik de pakbon per post of per mail en hoelang duurt het ongeveer voordat deze binnen is?

m vr groeten Marloes
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey loesjesiphone4

Vervelend dat je die pakbon nog niet hebt! natuurlijk nog vervelender dat je je toestel moet opsturen!

Normaliter duurt het ong 3 tot 5 werkdagen eer je die bon hebt.

Ik kan helaas niet voor je nagaan wat de status op dit ogenblik is.

Groetjes,
CommanderKeen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geduld is een schone zaak, ik heb een nieuwe (refurbished) IPhone! En deze heb ik kosteloos kunnen afhalen bij de Vodafone winkel. Dit alles zonder uitleg waarom en hoe het zat met garanties maar mij hoor je niet meer klagen. Alles is toch goed gekomen!

Groet,

Commander Keen
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Goed om te horen dat het goed gekomen is! Ik heb je laatste bericht aangegeven als opgelost.

Vragen? Vragen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic