Hallo,
Ik sta voor een raadsel en misschien dat er iemand daar ervaring mee heeft. Ik probeer namelijk alle zo netjes mogelijk af te handelen maar weet niet waar ik moet beginnen. Het probleem is als volgt, ik heb sinds 1 jaar en 2 maanden een IPhone 4 en ben daar heel te vrede over. Echter ging gisteren mijn Aan/Uit knop kapot, hoe weet ik niet maar in een keer doet deze het niet meer.
Omdat ik heel erg tevreden ben met mijn IPhone wil ik hem graag later repareren en daar komt de uitdaging. Bij Apple op de website staat niks over reparaties en staat dat de fabrieksgarantie van 1 jaar is verlopen. Dus voor reparatie door naar Vodafone. Op de website het opmerkelijke nieuws dat
alle toestellen die Vodafone levert 2 jaar garantie hebben met daar ook de diverse papieren om een IPhone naar Dynafix te sturen. Toch maar eerst even bij de winkel langs om na te vragen of ik de IPhone niet daar ook kan inleveren omdat er bij garantie dan geen kosten voor de eindgebruiker zijn. Echter wordt mij in winkel verteld dat er toch geen garantie op een IPhone zit na 1 jaar en dat ik mijn IPhone dus zelf maar naar Dynafix moet sturen voor reparatie.
Toch thuis nog even bellen met Vodafone hoe dat nu zit mer die twee jaar die op de website staat. Daar krijg ik heel snel een hele aardige dame aan de telefoon. Deze meld mij meteen dat er op alle toestellen die verkocht zijn door Vodafone 2 jaar garantie zit, namelijk 1 jaar fabriek en een jaar (wettelijk) via Vodafone. Dat is dan weer goed nieuws maar waarom wordt mijn toestel niet aangenomen door de winkel is dan mijn vraag. De aardige dame gaat dit even na vragen hoe dit het beste afgehandeld kan worden. Een minuut later meld deze dame dat er toch maar 1 jaar garantie op een IPhone zit en mij dus niet verder kan helpen. Wel raad ze me aan contact op te nemen met Dynafix voor een prijs indicatie en wenst mij veel succes toe.
Als laatste bel ik dus op naar Dynafix voor een prijs opgave voor het repareren van mijn aan/uit knopje. Ook daar volledig medewerking van een meneer aan de telefoon. Deze weet mij te vertellen dat sinds 2010 Vodafone op alle toestellen 2 jaar garantie levert en dat dit ook geld voor IPhones. Echter daarvoor moet het toestel via een Vodafone kanaal binnen komen en dus via een winkel. Ook deze aardige meneer wil even voor mij na vragen of het opsturen van een IPhone met het reparatieformulier, pakbon en factuur niet ook geld als een Vodafone kanaal. Hierop is het antwoord helaas "nee" dus ik zou het echt moeten langs brengen naar een Vodafone winkel.
Mijn vraag is dus nu eigenlijk wat ik nu moet doen? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen. Ga ik alles op alles zetten om toch mogelijk garantie te krijgen of gewoon naar een beunhaas gaan die een nieuw knopje in mijn IPhone zet ;)?
Mijn dank gaat uit aan allen die mij tot heden al hebben geholpen en die bereid zijn mij goed advies te geven.
Groet,
Commander Keen