In het buitengebied waar ik woon hebben we een waardeloze (lees: ADSL van KPN) Internetverbinding maar wel een prima 4G dekking dus gebruik ik de multisim van Vodafone om snel te kunnen Internetten via een Huawei 4G modem, type: E5186.
Graag zou ik via dit 4g-modem ook
van buitenaf mijn IP camera's kunnen zien en bedienen. Echter; het lukt me maar niet om via het externe IP adres dat ik via 4G toegewezen heb gekregen, mijn eigen interne netwerk te benaderen. Het externe IP adres wijzigt af en toe maar dat heb ik opgelost door gebruik te maken van een Dynamic DNS oplossing.
Inmiddels heb ik via een andere post uit 2015 (
http://forum.vodafone.nl/t5/Apps-Diensten/IP-camera-benaderen-vanaf-extern-netwerk-via-Mifi-router/m...) begrepen dat ik gebruik moet maken van de open APN: open.vodafone.nl om ervoor te zorgen dat de Vodafone firewalls niet werken en dat de multisim daarvoor moet zijn aangemeld door techniek.
Inmiddels heb ik dit allemaal geregeld, port-forwarding ingesteld op mijn 4G modem, daar zelfs de firewall uitgezet en ook al een DMZ ingericht voor de server die ik van buitenaf wil benaderen...maar het lukt maar niet om er van buitenaf op te komen, wat in 2015 (volgens de bovenstaande link) blijkbaar nog wel lukte.
Is er iets veranderd? Moet ik wellicht een andere APN gebruiken? Moet Vodafone iets regelen?
De grote vraag is dus:
hoe kan ik mijn IP camera van buitenaf benaderen via het externe IP adres? Ook zonder tussenkomst van de Dynamic DNS, direct via het IP adres werkt het niet
😞