Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hulp gevraagd: Traag internet postcode 2993(VM/CS)

Ben net overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Bij T-Mobile was het bereik en internetsnelheid (std 3G 3,6mbps) erg goed.
Het bereik en internetsnelheid zou volgens het vodafone dekkingsgebied optimaal moeten zijn. Mijn gemiddelde singaalsterkte is 2 streepjes en gemiddelde internetsnelheid is 0.10-0.30 mbps. Mijn abo moet 14.4mbps moeten hebben ensignaalsterkte moet altijd voldoende sterkte moeten hebben. Thuis telefoneren met je hoofd tegen het raam wordt je niet vrolijk van. Waarom overgestapt? We maken allemaal fouten...

De test is gedaan via speedtest.net met een down- en upload naar een server in london.
- Telefoon is de iphone 5
- Abo is iphone-2 altijd €75
- problemen in postcodegebied 2993/3079 (barendrecht/rotterdam). Internetsnelheid is overal onder de maat.

Hulp gevraagd!
Thanks!
90 Reacties 90
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey Paddypat,

Hier nog wat feedback/reacties van mijn facebookchat met vodadfone. Blijf volhouden/aandringen op een oplossing. Blijf wel geduldig :-):

Hoi Vincent, naar aanleiding van het forumtopic heb ik diverse vragen uitgezet bij onze technische dienst. Daaruit blijkt dat het gebrek aan 3G bereik op jouw specifieke postcode, VM dus, puur komt door de combinatie van de afstand tot de dichtstbijzijnde mast, de locatie en het gebruikte toestel (iPhones hebben helaas niet de sterkste antenne).

Daar valt op dit moment niets aan te doen helaas. Uiteraard komt er op enig moment verbetering van de dekking maar dat zal niet in de nabije toekomst zijn.

Volgens onze algemene voorwaarden hoeven we binnen geen 3G te garanderen, juist omdat dat met die techniek erg lastig is. Ik ben het wel met je eens dat je bij een abonnement met 3G dat ook wel wilt kunnen gebruiken.

Ik wil je daarom bij wijze van uitzondering aanbieden om, als je ons het aankoopbewijs van een femtocel stuurt en je mobiele nummer stuurt, een deel van je abonnementskosten te vergoeden als tegemoetkoming voor alle ergernis die je hierdoor al gehad hebt.
Is dat een acceptabele oplossing?
Groeten, Bas(T)

---

Hoi Vincent, excuus. Ik zie dat er al onderzoeken zijn gedaan en de dekking inderdaad niet perfect bleek te zijn. Ook is je al aangeboden om een Signaalplus aan te schaffen om je bereik binnenshuis te verbeteren. Helaas kan ik niet aangeven waarom er bij het intake gesprek niet naar voren is gekomen dat de 3g dekking niet optimaal was en kan ik je helaas geen antwoord geven op de vraag waarom dit niet gemeld is. Mocht je nog andere vragen hebben dan helpt ik je daar graag mee verder. In ieder geval excuses voor het ongemak. Groet, Tom

---

Hoi Vincent, op het moment dat je het bonnetje van de femtocel overhandigt, kunnen we een deel van je abonnementskosten vergoeden als tegemoetkoming voor alle ergernis die je hierdoor al gehad hebt. Dit bedrag zal verrekenend moeten worden met de komende facturen. Er is helaas geen andere mogelijkheid. Wellicht is het een optie om bedrag van de femtocel bij je werkgever te declareren.

Tevens wil ik graag ingaan op je tegenvoorstel. Ik kan een notitie in ons systeem zetten waardoor het mogelijk wordt om je abonnement gratis te verlagen. Let er wel op dat je maar 1 stap kunt verlagen. Je kunt wel altijd terug naar de originele bundel.

Graag wil ik de notitie in het klantregistratiesysteem zetten. Zou je daarom de volgende gegevens nog door kunnen geven: 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.
Groetjes, Linda

---

Hoi Vincent, helaas hebben wij geen informatie wanneer de Femtocell op voorraad is. Ik zou je hiervoor willen adviseren om de website in de gaten te houden. Groeten, Bruce

---

Hoi Vincent, ik begrijp wat je bedoelt. Helaas hebben we niet meer informatie over de levertijd van de signalplus. Onze excuses daarvoor. Groet, Tom

---

Hoi Vincent, ik begrijp natuurlijk dat het uitermate vervelend is als je niet optimaal gebruik kunt maken je toestel. Als een gesprek regelmatig wegvalt is dat erg vervelend. We werken er altijd aan om ons netwerk te verbeteren, echter zijn dit soort problemen niet simpel op te lossen. Het uitbreiden van het netwerk is niet iets dat op korte termijn gerealiseerd kan worden. Het plaatsen van nieuwe/extra masten is vaak een langdurig en complex proces waarbij vergunningen een grote rol spelen. Als je problemen blijft ondervinden met bellen dan raad ik je aan om 3G uit te zetten. 2G is minder geschikt voor internet, maar is prima geschikt om te bellen/sms'en en heeft over het algemeen een betere dekking binnenshuis. Ik kan je helaas geen andere/snellere oplossing bieden dan de mogelijkheden die mijn collega's hiervoor al met je besproken hebben ???? Indien je niet akkoord gaat met de geboden oplossing dan raad ik je aan om een klacht in te dienen. Dit gaat kan schriftelijk, maar tegenwoordig ook via . Groetjes, Robbie

------------

- Conclusie: ze geven zwart op wit aan dat ze mij een slecht product hebben verkocht. Dat ze hier niets aan kunnen doen en ik naar 2G over moet schakelen?!?! Vodafone lacht, je kunt als consument geen kant op.
+ Conclusie: Vodafone vergoed mijn aanschaf van de Femtocell (als deze ooit op voorraad komt). En ik kan kosteloos in abonnement naar beneden (is normaal €20 per stap).
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Vincent2976, ik begrijp dat je je ervaringen wilt delen, prima dat je anderen wilt helpen! Ik zie echter dat je je zelfde reactie onder meerdere andere onderwerpen hebt geplaatst. Crossposten is volgens de huisregels niet toegestaan. Ik heb daarom de andere dubbele posts verwijderd. Ik laat je reactie hier wel staan, omdat dit ook jouw eigen originele bericht is.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hallo ik heb nu weer een vraag gesteld op hyves ,maar heb nog geen antwoord gehad en dat ze weer beginnen over slechte antennes in de iphones klopt ook niet de paal staat gewoon te ver , iphone heeft 4 antennes en bij knp zelfs met een prepaid heb ik beter ontvangst IK WACHT OP UW ANTWOORD MVG
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Paddypat, onze collega's doen hun best om je zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Alvast bedankt voor het geduld.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hallo ik krijg geen normaal contact op hyves , het duurt allemaal wel erg lang zo , het eerste abonement loopt sept af dus dat is gelukkig 1 minder nou de andere 3 nog even wachten tot januari dan ben ik ook van de rest af ????????????want een oplossing of tegemoetkoming zal er wel niet in zitten blijkt toch maar weer dat zulke bedrijven gewoon schijt aan dr klanten heeft
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi paddypat,

Jammer dat je zo reageert. We hebben we je namelijk via Hyves (privéberichten) tot 2 keer toe aangeboden een SignaalPlus apparaat te vergoeden. Je reageert echter niet op onze berichtjes, dus dan is het erg lastig om alles af te ronden;). Neem even contact op via Hyves privéberichten. Dan kunnen we verder bespreken hoe we het gaan aanpakken.
Wilff

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is een bekend probleem in Barendrecht, het komt voor voor met de IPhone 5, zie topic IPhone 5 traag internet.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Sorry heb 2 berichen terug gestuurd hoor , en is ook onzin dat antwoord als je even terug leest , kan je zien dat we 3 verchillende telefoons hebben en de buren ook had hier voor 4s en dezelfde problemen EVEN TERUG LEZEN DUS , en dan ook nog ik wil ook gewoon een vergoeding op mn abonementen , maar dat staat allemaal in de prive berichten die ik jullie gestuurt heb mvg
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Heb de singaal plus aan gesloten kan nu teminste normaal bellen in huis pffff , maar zodra ik van wifi af ga en buiten het bereik van de signaal plus ben , buiten dus dan is mn internet (3g) 0,02 mb als ik al verbinding krijg met het internet en dat is zowel met de note als de iphone5 en de 4 s , dat blijft toch jammer
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Paddypat, dat is goed om te horen! De SignaalPlus is enkel voor in en rond het huis, dat klopt. Maar ik begrijp dat het daar nu wel naar tevredenheid werkt? Op alle apparaten?
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ja ik heb geen vol bereik in het hele huis , maar kan wel goed bellen nu , en hoop dat het buiten ook wat beter gaat worden , dus het hele 3 g zeg maar
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic