Ook ik ben blij gemaakt met een dode mus vandaag. Ik dacht eindelijk Froyo binnen te krijgen, maar het blijkt gewoon troep te zijn. Een list om Vodafone klanten geld afhandig te maken met derde rangs app shops en muziek shops.
Voor zover ik kan zien heeft de update de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- Apps
- 360 Updates
- Music Shop
- Shop (voor apps)
- Web (voor zover ik kan zien is dit gewoon een link naar de standaard browser, die een vodafone website opent, waar overigens ook troep verkocht wordt)
- De homepage in de browser is veranderd naar
http://myweb.360.com (zodat ze troep aan je kunnen verkopen)
- Er zijn bookmarks toegevoegd voor verschillende websites van Vodafone en andere partijen. Daar zullen ze vast ook een bedrag voor vangen.
- Aan de HTC Music app en widget is een knop toegevoegd die direct linkt naar de Vodafone Music Shop.
- Tijdens het opstarten zie je een Vodafone logo. Opstarten duurt overigens ook een stuk langer.
Het is vrij duidelijk dat in het beleid van Vodafone de klant op de allerlaatste plaats staat en dat alles draait om zoveel mogelijk geld uit deze klant te slepen met zo min mogelijk moeite en service. Eerder vandaag heb ik antwoord gekregen op een vraag die ik dagen terug al gesteld heb aan Vodafone m.b.t. de Froyo update. In het antwoord werd ik verwezen naar een pagina voor zakelijke klanten over internet en email instellingen van windows mobile!? Dit heeft dus helemaal niets met mijn vraag te maken. Helemaal onderaan staat dan iets over firmware. Daarbij linkt Vodafone voor updates van HTC toestellen door naar de HTC website, terwijl het toch wel duidelijk is dat HTC inmiddels wel haar zaken op orde heeft en het wachten toch echt op Vodafone is. De reactie geeft ook totaal geen vertrouwen dat de update uberhaupt nog gaat komen. Dit terwijl in deze post al blijkt dat er toch echt wel meer dan dat bekent is.
Vodafone heeft duidelijk nog nooit gehoord van de klant centraal stellen in de bedrijfsvoering. Erg frustrerend voor de mensen die nu geraakt worden hierdoor.
Ik zal het antwoord van Vodafone op mijn vraag toevoegen:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer er een update van Vodafone komt voor uw HTC Desire.
Ik heb voor u deze gegevens nagekeken en ik zie op onse website de volgende updates klaarstaan, http://www.vodafone....s_mobile_email/
Als uw HTC Desire er niet tussenstaat, dan wordt deze update nog niet ondersteund. Dit komt omdat er geen afspraken zijn gemaakt tussen Vodafone en HTC. Dat betekent dat ik u enkel kan adviseren om regelmatig de website in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice