Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
Masco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij deze: http://bit.ly/94XvUw
StijnBiemans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou dit toestel dolgraag unbranden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel risico dat oplevert als ik op enig moment de telefoon naar vodafone breng voor reparatie. Kan iemand me daar wat over vertellen? Bijv: checken ze bij reparatie sowieso of je je telefoon geroot / debrand hebt, of is het alleen als de schade aan je telefoon te herleiden is naar dit rooten / debranden?
berror

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben al 6 jaar tevreden klant bij Vodafone.  Maar ik moet nu eerlijk zeggen dat ik het maar een slap zooitje vind daar!  Eerst heb ik bijna 2 maanden moeten wachten op m'n telefoon, simpelweg omdat er te weinig besteld waren. (iets wat ook al gebeurd is bij de HTC HD2) En nee, dit had niets te maken met het huidige AMOLED te kort, dit was destijds nog niet aan de orde. Bij de aankoop expliciet gevraagd of het om een vodafone branded toestel ging en dit zou zeker weten niet het geval zijn, de verkoper had zelf ook een desire en er stond geen vodafone software op. Nu ik dus smachtend zit te wachten op de froyo update blijkt m'n telefoon dus toch vodafone branded te zijn. Logischerwijs ga ik naar dit forum om wat informatie te krijgen over hoe lang het allemaal nog kan gaan duren, maar wederom zal ik van een vodafone medewerker niets wijzer worden, dit is namelijk een forum voor gebruikers 'om onderling informatie uit te wisselen'. Voor dit soort specifieke vragen moet ik bij de klantenservice zijn, waar ik zoals ik in eerdere posts begrepen heb niet veel wijzer ga worden, want daar hebben ze ook geen antwoorden. (ik zou zelf graag nog even bellen, maar het is al laat en de klantenservice is dus gesloten)  Waarom houdt vodafone zijn klanten zo voor de gek en waarom krijgen we niet gewoon hier op dit forum antwoorden, ook van medewerkers? Zou een hoop telefoontjes met de klantenservice besparen, raakt het daar niet zo overbelast, kunnen er nog meer mensen geholpen worden, behoudt vodafone zijn tevreden klanten. Hebben jullie geen antwoorden?  Ik kan op dit moment in ieder geval zeggen dat ik erg ontevreden ben en dat ik bij een volgend abonnement (helaas pas over zo'n 2 jaar) zeer waarschijnlijk niet meer de keus voor vodafone ga maken. (mits er niets veranderd aan de huidige belabberde service)  Dus moderators, wanneer houdt deze onzin op bij Vodafone en wanneer krijgen we eens juiste antwoorden? Hoe lang gaat het duren tot we de Froyo update ontvangen?  EDIT: ik had mijn post netjes verdeeld in alinea's, helaas heeft het forum er een grote lap tekst van gemaakt.
Masco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben al 6 jaar tevreden klant bij Vodafone.  Maar ik moet nu eerlijk zeggen dat ik het maar een slap zooitje vind daar!  Eerst heb ik bijna 2 maanden moeten wachten op m'n telefoon, simpelweg omdat er te weinig besteld waren. (iets wat ook al gebeurd is bij de HTC HD2) En nee, dit had niets te maken met het huidige AMOLED te kort, dit was destijds nog niet aan de orde. Bij de aankoop expliciet gevraagd of het om een vodafone branded toestel ging en dit zou zeker weten niet het geval zijn, de verkoper had zelf ook een desire en er stond geen vodafone software op. Nu ik dus smachtend zit te wachten op de froyo update blijkt m'n telefoon dus toch vodafone branded te zijn. Logischerwijs ga ik naar dit forum om wat informatie te krijgen over hoe lang het allemaal nog kan gaan duren, maar wederom zal ik van een vodafone medewerker niets wijzer worden, dit is namelijk een forum voor gebruikers 'om onderling informatie uit te wisselen'. Voor dit soort specifieke vragen moet ik bij de klantenservice zijn, waar ik zoals ik in eerdere posts begrepen heb niet veel wijzer ga worden, want daar hebben ze ook geen antwoorden. (ik zou zelf graag nog even bellen, maar het is al laat en de klantenservice is dus gesloten)  Waarom houdt vodafone zijn klanten zo voor de gek en waarom krijgen we niet gewoon hier op dit forum antwoorden, ook van medewerkers? Zou een hoop telefoontjes met de klantenservice besparen, raakt het daar niet zo overbelast, kunnen er nog meer mensen geholpen worden, behoudt vodafone zijn tevreden klanten. Hebben jullie geen antwoorden?  Ik kan op dit moment in ieder geval zeggen dat ik erg ontevreden ben en dat ik bij een volgend abonnement (helaas pas over zo'n 2 jaar) zeer waarschijnlijk niet meer de keus voor vodafone ga maken. (mits er niets veranderd aan de huidige belabberde service)  Dus moderators, wanneer houdt deze onzin op bij Vodafone en wanneer krijgen we eens juiste antwoorden? Hoe lang gaat het duren tot we de Froyo update ontvangen?  EDIT: ik had mijn post netjes verdeeld in alinea's, helaas heeft het forum er een grote lap tekst van gemaakt.



amen!
Masco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou dit toestel dolgraag unbranden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel risico dat oplevert als ik op enig moment de telefoon naar vodafone breng voor reparatie. Kan iemand me daar wat over vertellen? Bijv: checken ze bij reparatie sowieso of je je telefoon geroot / debrand hebt, of is het alleen als de schade aan je telefoon te herleiden is naar dit rooten / debranden?



hier misschien nog wat meer info voor je: http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5948-desire-unroot.html#post30091
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dag allemaal,

Zoals eerder aangeven is bij ons niet bekend wanneer deze updates gaan komen, wel kan ik verwijzen naar het topic over de google nexus one update die na verschijnen door google zelf ongeveer 3 weken later voor het Vodafone branded toestel is uitgekomen.
Over het rooten kan ik verder zeggen dat dit ten alle tijden op eigen risico is en dit niet door Vodafone wordt ondersteund.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Vodafone Forum Team.
abruzzese

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook sinds een maand een HTC Desire met Vodafone contract 2 jaar .Voor ik dit toetstel kocht dacht ik zelf ook dat het zeer fijn zou zijn dat Androids updats krijgt en zo je toestel up to date blijft .Maar nu ga ik na velen forums lezen erg twijfelen of provider Vodafone bv zich niet gaat bezighouden met firmware updates omdat zij dat geen veilige manier vinden .Trouwens kwam ik dit tegen http://www.androidworld.nl/36158/howto-maak-je-htc-desire-weer-origineel/ dus staat erin geschreven dat Vodafone geen update krijgt voor de HTC Desire .laten we hopen dat wij met zo,n duur abonnement toetstel niet de klos worden .
TomKleijn

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is dit voor onzin? Iedereen zit te wachten op een update, komt deze er eindelijk, is het zonder dat daar duidelijk over gecoummuniceerd wordt een update met daarin allemaal vodafone 360 crap applicaties... en geen 2.2? Ik vind dit echt een naaistreek van Vodafone.. even dit moment misbruiken om deze crap onze strot in te duwen.. unbranden dus want hier heb ik echt geen zin meer in
koru77

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is dit voor onzin? Iedereen zit te wachten op een update, komt deze er eindelijk, is het zonder dat daar duidelijk over gecoummuniceerd wordt een update met daarin allemaal vodafone 360 crap applicaties... en geen 2.2? Ik vind dit echt een naaistreek van Vodafone.. even dit moment misbruiken om deze crap onze strot in te duwen.. unbranden dus want hier heb ik echt geen zin meer in



Getver Ik heb hem ook 1.24.161.3 (19.4MB) WTF zijn ze nog wel lekker bij vodafone ?, ik heb nu ernstige twijfels maar goed dit zal wel 21ste eeuw klantvriendelijkheid zijn! ....denk er nu sterk aan om te gaan unbranden!
ikwilfroyo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik had exact hetzelfde, in de Vodafoneshopis mij toegezegd dat het een unbranded toestel betrof. Ook hier verwezen medewerkers naar het feit dat er geen Vodafone logo's of iets dergelijks zichtbaar waren. Ik zei nog: "mooi dan hoef ik het toestel niet via gsmweb te bestellen en er op te wachten"
Ik heb zojuist met de Vodafone klantenservice gebeld en het probleem uitgelegd. (360 troep a.s.a.p. van m'n toestel af)
De callcentermedewerkster verwees me naar de speciale "HTC-afdeling" en ik kreeg het volgende nummer: 020-7157310, die afdeling zou bereikbaar zijn tussen 08:00 - 17:30. Persoonlijk ben ik het met al het bovenstaande eens, in mijn ogen is dit de grootste misleidende streek die Vodafone had kunnen uithalen. Ben vooral teleurgesteld nu. De enige optie die je nu nog hebt om van die 360 troep af te komen is het rooten van het toestel met een standaard ROM, maar dan ben ik dus m'n garantie kwijt..............
Goed, ik zal morgen dat nummer eens bellen en kijken wat er uit komt.
ikwilfroyo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel fijn, als je het nr uit m'n bovenstaande post googled krijg je te zien dat het de helpdesk van HTC zelf is. VODAFONE wat moet ik hier mee!?!?!?!?!?!?!??!
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben blij gemaakt met een dode mus vandaag. Ik dacht eindelijk Froyo binnen te krijgen, maar het blijkt gewoon troep te zijn. Een list om Vodafone klanten geld afhandig te maken met derde rangs app shops en muziek shops.

Voor zover ik kan zien heeft de update de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- Apps
  - 360 Updates
  - Music Shop
  - Shop (voor apps)
  - Web (voor zover ik kan zien is dit gewoon een link naar de standaard browser, die een vodafone website opent, waar overigens ook troep verkocht wordt)
- De homepage in de browser is veranderd naar http://myweb.360.com (zodat ze troep aan je kunnen verkopen)
- Er zijn bookmarks toegevoegd voor verschillende websites van Vodafone en andere partijen. Daar zullen ze vast ook een bedrag voor vangen.
- Aan de HTC Music app en widget is een knop toegevoegd die direct linkt naar de Vodafone Music Shop.
- Tijdens het opstarten zie je een Vodafone logo. Opstarten duurt overigens ook een stuk langer.

Het is vrij duidelijk dat in het beleid van Vodafone de klant op de allerlaatste plaats staat en dat alles draait om zoveel mogelijk geld uit deze klant te slepen met zo min mogelijk moeite en service. Eerder vandaag heb ik antwoord gekregen op een vraag die ik dagen terug al gesteld heb aan Vodafone m.b.t. de Froyo update. In het antwoord werd ik verwezen naar een pagina voor zakelijke klanten over internet en email instellingen van windows mobile!? Dit heeft dus helemaal niets met mijn vraag te maken. Helemaal onderaan staat dan iets over firmware. Daarbij linkt Vodafone voor updates van HTC toestellen door naar de HTC website, terwijl het toch wel duidelijk is dat HTC inmiddels wel haar zaken op orde heeft en het wachten toch echt op Vodafone is. De reactie geeft ook totaal geen vertrouwen dat de update uberhaupt nog gaat komen. Dit terwijl in deze post al blijkt dat er toch echt wel meer dan dat bekent is.

Vodafone heeft duidelijk nog nooit gehoord van de klant centraal stellen in de bedrijfsvoering. Erg frustrerend voor de mensen die nu geraakt worden hierdoor.

Ik zal het antwoord van Vodafone op mijn vraag toevoegen:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer er een update van Vodafone komt voor uw HTC Desire.

Ik heb voor u deze gegevens nagekeken en ik zie op onse website de volgende updates klaarstaan, http://www.vodafone....s_mobile_email/
Als uw HTC Desire er niet tussenstaat, dan wordt deze update nog niet ondersteund. Dit komt omdat er geen afspraken zijn gemaakt tussen Vodafone en HTC. Dat betekent dat ik u enkel kan adviseren om regelmatig de website in de gaten te houden voor eventuele wijzigingen.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
almarvk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist de helpdesk (lijn 1) gesproken en ook die hebben intern gemeld dat deze update not done is! Meerdere klanten hebben ze aan de lijn gehad die allemaal not amused waren over deze ongewenste update. Vodafone heeft zelf aangegeven dat Android open is, open moet blijven zonder tussenkomst van de netwerkaanbieder, in dit geval Vodafone. De meldingen zijn doorgezet naar lijn 2 (product specialisten) en ook die waren niet blij met deze update. De klant zit te wachten op FroYo maar krijgt zooi daarvoor terug. Het moet mogelijk zijn in Android dat de gebruiker bepaald welke apps hij/zij wil laten draaien, dus moet het mogelijk zijn om 360 apps te verwijderen.

De helpdeskmedewerker gaf aan dat spoedig gecommuniceerd wordt via dit forum. Ik heb een linktip gestuurd naar Tweakers.
berror

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de neiging hier maar weer een lange post te typen, heeft volgens mij niet zoveel zin. Kan niet veel meer zeggen dan: ongelooflijk! Wanneer jullie al wat vreemde streken uit hebben gehaald, doen jullie dit!?! Vreemde praktijken, zit weinig anders op dan debranden!
Vman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik dacht vandaag blij verrast te zijn doordat er toch een update verscheen op mijn Desire. Ik ben dan ook behoorlijk verontwaardigd over deze misleidende actie van Vodafone, dit is niet de manier om met je klanten om te gaan. Ik zou graag willen weten of ik deze update gewoon kan negeren en toch de mogelijkheid heb om straks de echte FroYo update uit te kunnen voeren (ik heb de update van vandaag geannuleerd).Groet
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor geinterresseerde. Het is niets anders voor Vodafone UK. En de reacties liggen in het verlengde van de reacties hier. Ik hoop dat Vodafone dit duidelijke signaal op pakt.

Voor de reacties in de UK: http://forum.vodafone.co.uk/topic/63923-htc-desire-android-22-coming-soon/page__view__findpost__p__450571
ErwinL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net als jullie allen ben ik allerminst gelukkig met deze zaak. De situatie die er was vond ik prima, en de update met de 360 spullen zit ik al helemaal niet op te wachten. Ik vraag me af waarom ze niet gewoon de standaard HTC Desire Froyo versie aanbieden. Menigeen zit toch vast aan een vodafoon contract van 1 of 2 jaar (want wie wil er nu zo'n toestel als je een prepaid abb hebt?), dus waarom laat je de keuze dan niet bij de gebruiker. Bied de mogelijkheid voor 360 opties aan in de Android Market, dan kan iedereen die hier de behoefte aan heeft deze downloaden en gebruiken.

Ik ben tevreden met de mogelijkheden die de Desire me nu bied. En wat betreft het opstartscherm, dit heb ik tot op heden 1 maal gezien, toen ik het toestel aanzette, en daarna nog niet weer... 

Daarnaast bied HTC de nieuwe Sync versie aan voor PC gebruikers, waarmee het mogelijk wordt om de muziek van iTunes te syncen met het Android toestel, dus waarom zou ik dan gebruik willen maken van de 360 Music shop. 

Laat vodafone nu gewoon luisteren naar hun klanten en gewoon de vrijgegeven versie van Froyo aanbieden, iedereen happy! 

Wat betreft de service van Vodafone, ook ik heb een zelfde mailtje ontvangen door maar bij Win Mobile updates te kijken. Ik vraag me af of ze bij deze helpdesk wel weten wat voor toestellen ze verkopen. Ik heb daarom ook maar even minder vriendelijk teruggereageerd dat ik dit soort reacties niet accepteer. Helaas geen reactie meer op gehad.
TomKleijn

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft iemand al proberen te unbranden zoals op AndroidWorld staat? Ik krijg steeds de error dat mjin bootloader een te hoge versie heeft :s De how-to gaat er van uit dat je deze upgrade, maar in ons geval gaat het dus om een downgrade, wat niet helemaal zo soepel lijkt te werken :S

Baal hier echt van.. juist voor Android gekozen omdat ik af wou van alle bemoeienissen van providers en/of fabrikanten... helaas blijkt dat toch weer niet het geval... ben benieuwd of ik dit niet binnen contractbreuk van Vodafone kan plaatsen zodat ik zonder problemen mijn contract op kan zeggen
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft iemand al proberen te unbranden zoals op AndroidWorld staat? Ik krijg steeds de error dat mjin bootloader een te hoge versie heeft :s De how-to gaat er van uit dat je deze upgrade, maar in ons geval gaat het dus om een downgrade, wat niet helemaal zo soepel lijkt te werken :S

Baal hier echt van.. juist voor Android gekozen omdat ik af wou van alle bemoeienissen van providers en/of fabrikanten... helaas blijkt dat toch weer niet het geval... ben benieuwd of ik dit niet binnen contractbreuk van Vodafone kan plaatsen zodat ik zonder problemen mijn contract op kan zeggen



Ik heb et nog niet geprobeerd. Gisteren uit frustratie al wel een goldcard aangemaakt en de update geprobeerd met een andere versie van de ROM. Die bleek niet te werken op de huidige bootloader.

Deze omschrijving ziet er goed uit en gebruikt ook een nieuwere ROM. Ik heb er zo'n 95% vertrouwen in dat dit ook daadwerkelijk zou werken. (ook op basis van reacties op andere fora)
Een kleine waarschuwing, sommige mensen zijn problemen tegen gekomen met OTA updates nadat ze dit hebben uitgevoerd. Dit kun je voorkomen door tijdens OTA updates altijd je goldcard in het toestel te hebben.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik nog een vraag heb uit staan bij HTC over de update en ik wil even hun reactie afwachten.
robbie

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ow, wat was ik vanavond blij toen er eindelijk een update klaar stond voor mijn telefoon. Met veel pijn en moeite heb had ik de update gedownload en geïnstalleerd. (Tijdens het downloaden viel mijn telefoon steeds uit en bleef ik hangen op het witte startscherm met het HTC logo. De enige oplossing was de batterij er uit halen. Dit wel 10x gedaan) Nadat de update was geinstalleerd klaar om al mijn apps op de SD op te slaan, wat FroYo ondersteund.  Blijkt dat ik net als bovenstaande berichten een een of andere Vodafone-update heb ontvangen, waarbij er allemaal niet te verwijderen apps op mijn telefoon zijn geïnstalleerd. Vodafone, waarom knallen jullie op het moment dat alle HTC Desire bezitters op de 2.2 update aan het wachten zijn een dergelijke update op onze telefoons? Ik heb hier helemaal niet om gevraagd en wil graag jullie rotzooi op normale wijzen (niet unbranden o.i.d.) kunnen verwijderen.  Wanneer jullie zo vriendelijk zijn om de anti-vodafone-rotzooi-update verspreiden, gooi er dan meteen FroYo achteraan. Wedden dat jullie een hoop tevreden klanten er bij zullen hebben? Dit getuigd namelijk niet van klantvriendelijkheid en zorgt IMHO totaal niet voor klantenbinding. Dit zijn gewoon Apple-taferelen.  Graag een passende reactie en actie voor mijzelf en al mijn mede HTC Desire bezitters!  Met vriendelijke groet,    Een zeer teleurgestelde klant! Edit: Tekst was mooi opgebouwd in alinea's, geen idee waar die gebleven zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic