Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
koru77

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
He dat is pas goed nieuws vf geeft toe aan zijn klanten, tje en zo blijf ik onder deze voorwaarden wel klant vf goede aktie!
almarvk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed bericht van VF! Blijkbaar was dit een duur lesje marketing
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yes, het koste bloed zweet en tranen maar goed.Mijn vertrouwen in VF is weer een beetje terug gekeerd, hopelijk dat men in de toekomst gelijk met dit soort "oplossingen" komt !
GertjanvdM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beter ten halve gekeerd ... Ben aangenaam verrast.
sundreamer

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eerst zien ..dan.geloven ...nu zit je weer met die datalimiet .... niet meer onbeperkt ... het gaat maar door ...!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Goed nieuws! De update voor de branded HTC Desire naar Android versie 2.2 is klaar.
De update zal vanaf komende maandag 23 augustus via OTA worden verzonden.
Toepassingen die je hebt gedownload van de Android marketplace worden behouden, inclusief 360 people en Vodafone Music als je die gedownload hebt.
Tevens blijven de browser homepage en bookmarks behouden evenals de home screen indeling.

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om nog wat informatie te geven over het proces als jullie wel de 360 update hebben gedaan.

Als je de 360 update hebt geïnstalleerd zijn er 2 mogelijke scenario's:

1. Je hebt de 360 update geïnstalleerd, maar je hebt de toepassingen niet gebruikt. ( en ook geen updates van deze applicaties geïnstalleerd)
2. Je hebt de 360 update geïnstalleerd en je hebt de toepassingen gebruikt. ( en ook updates van 1 of meerdere applicaties geïnstalleerd)

Voor deze scenario's gelden de volgende instructies:

1. De installatie van de 360 update wordt automatisch ongedaan gemaakt. Echter:

- De Iconen Shop en Myweb staan nog steeds op het startscherm, deze kunnen gewoon naar de prullenbak gesleept worden.
- De homepage en bookmarks van je browser worden niet veranderd. Deze kun je handmatig weer aanpassen.
- De vodafone customisatie wordt verwijderd als je een fabrieksreset uitvoert. Let er wel op dat je eerst een back-up maakt van je toestel om te voorkomen dat er belangrijke gegevens verloren gaan.

2. Dezelfde procedure als bij scenario 1 geldt, echter:

- om de applicaties "360 updates" en "Shop" te verwijderen moeten de volgende stappen worden ondernomen:

1. Ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren -> 360 updates, en tik op updates deïnstalleren
2. Als er gevraagd wordt of je de updates van deze android toepassing wilt deïnstalleren tik dan op ok, en daarna nogmaals op ok.
3. De telefoon geeft nu de melding "deïnstallatie mislukt" deze melding is incorrect, de toepassing is volledig verwijderd. Tik op ok.
4. Ga naar instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren -> Shop, en tik op updates deïnstalleren.
5. Als er gevraagd wordt of je de updates van deze android toepassing wilt deïnstalleren tik dan op ok, en daarna nogmaals op ok.
6. De telefoon geeft nu de melding "deïnstallatie mislukt" deze melding is incorrect, de toepassing is volledig verwijderd. Tik op ok.
7. Herstart de telefoon, de 2 toepassingen zijn nu permanent verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Koen
Vodafone Forum Team.
Masco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Koen,

kunnen wij zometeen ook ergens de RUU downloaden? zodat ik ipv. de update via OTA krijg, hem via mijn PC kan installeren via een .exe installer?
rha

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg inderdaad signalen van mensen die de 360 update geinstalleerd hebben dat de update beschikbaar is. Hoe lang gaat de totale uitrol van de update duren? Mijn telefoon is nog niet voorzien van de 360 update namelijk, en heb ook nog geen update beschikbaar (zit op 1.21.405.1).Ik las dat Vodafone UK de uitrol in 2 weken wilde gaan doen, en zie hem natuurlijk liefst wat eerder 🙂
Barbara

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanochtend de update ontvangen en geinstalleerd. De telefoon werkt als een zonnetje.
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vanochtend 9.30 de update binnen; en alles werkt perfect; zelfs zoals beloofd alle 360 apps. zijn verwijderd (was daar een beetje sceptisch over. De update is zover ik nu kan zien gelijk aan de gene van de "unbranded " versies.
southerndepot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op dit moment aan het updaten! Lijkt voor zover goed te gaan; download was een kleine 90 mb dus heb wat apps ff gedeïnstalleerd. Toestel gaf aan dat de update succesvol was en begon daarna met een soort startup procedure. Lijkt nu alsof het toestel weer voor de allereerste x opstart... Update verliep zonder problemen. Had voor de zekerheid maar ff wat apps verwijderd, zodat ik iets meer dan 90 mB vrij had. Achteraf gezien misschien overbodig? Na de volledige update heb ik zelfs méér mB vrij (107!). Enkele bevindingen: * Vodafone apps zijn verdwenen * een standaard HTC Flashlight is toegevoegd als app * in de settings is een losse optie ‘Display’ toegevoegd * de WiFi Hotspot (Tethering) staat er ook op(!) * Voice Search is er bij gekomen * App sharing is er bij gekomen Ziet er gezond uit allemaal! Geen problemen met geen 3G / HSPA verbinding etc. Hoop dat de update voor iedereen zo soepel gaat!
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals vermeld heb ik de update sinds vanmorgen draaien; en het werkt perfekt.Vanmiddag kwam mijn zwager langs die een unbranded desire heeft en we hebben de beide desire's met elkaar vergeleken en zoals wij kunnen zien is de VF update exact het zelfde.Uiteraard ben ik erg blij hoe dit verhaal is afgelopen, rest mij alleen nog één vraag : waarom heeft VF zó moeilijk gedaan over deze update ?
ikwilfroyo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles is top na de update! Er is alleen een hele grote maar, iedere keer als ik mijn toestel opstart krijg ik deze mededeling:

De applicatie maps (proces com,google.android.apps.maps) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Ik kan google maps vervolgens niet meer starten of verwijderen. Dezelfde foutmelding verschijnt telkens.
Heb helaas nog op geen enkel forum een oplossing voor dit probleem kunnen vinden.........
rha

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, net maar even gebeld met Vodafone over de duur van de uitrol, en volgens technical support zal deze week iedereen de update ontvangen. Al was het wel even moeilijk om daadwerkelijk een antwoord te geven, want de medewerker vond dat ik met HTC moest bellen omdat zij wisten wanneer er updates waren?! Moet overigens wel zeggen dat ik me bijna afvroeg of ik wel het juiste bedrijf aan de lijn had, nog nooit zo'n herrie op de achtergrond gehoord bij Vodafone 🙂 En normaal ook nooit problemen bij Vodafone met medewerkers die vergeten de telefoon in de mute te zetten terwijl ze tegen collega's schreeuwen 😉
HeggeT

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

..Moet overigens wel zeggen dat ik me bijna afvroeg of ik wel het juiste bedrijf aan de lijn had, nog nooit zo'n herrie op de achtergrond gehoord bij Vodafone 🙂 En normaal ook nooit problemen bij Vodafone met medewerkers die vergeten de telefoon in de mute te zetten terwijl ze tegen collega's schreeuwen 😉



Dag RhA,

Welkom op het Vodafone Forum!

Deze 'herrie' was afkomstig van de jaarlijkse instroom van nieuwe studenten in de stad.
Inmiddels is de rust wedergekeerd.

Met vriendelijke groet,
Twan
Vodafone Forum Team.
Masco
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nog maar een keer vragen dan: kunnen wij zometeen ook ergens de RUU downloaden? zodat ik ipv. de update via OTA krijg, hem via mijn PC kan installeren via een .exe installer?
rha

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag RhA,

Welkom op het Vodafone Forum!

Deze 'herrie' was afkomstig van de jaarlijkse instroom van nieuwe studenten in de stad.
Inmiddels is de rust wedergekeerd.

Met vriendelijke groet,
Twan
Vodafone Forum Team.



Nou, vooruit dan 🙂

Om even in te haken op de vorige post, stel dat ik de update niet binnen krijg, kan ik dan straks ergens de RUU downloaden om de update toch uit te voeren?
rha

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
waarom kan er wel gereageerd worden op een opmerking over lawaai op de support desk van Vodafone, en wordt de vraag over de RUU volledig genegeerd? Ik heb intussen die update nog steeds niet, dus zou het niet zo erg vinden als er alternatieve download mogelijkheden zijn.Dus nogmaals de vraag, wordt de RUU beschikbaar gesteld?
koru77

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is top na de update! Er is alleen een hele grote maar, iedere keer als ik mijn toestel opstart krijg ik deze mededeling:

De applicatie maps (proces com,google.android.apps.maps) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Ik kan google maps vervolgens niet meer starten of verwijderen. Dezelfde foutmelding verschijnt telkens.
Heb helaas nog op geen enkel forum een oplossing voor dit probleem kunnen vinden.........



   Probeer eens om maps te deinstalleren en opnieuw te installeren, ik heb na de update geen problemen.
rha

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog maar eens gebeld met Vodafone omdat ik de update niet heb (ben ongeduldig ja ). Kreeg een bijzonder nette en correcte medewerker aan de telefoon (mag ook gezegd worden) die me aangaf dat:1: Ik de update dit weekend ontvangen zou moeten hebben (blijkbaar is die tijdspan van een week voor de update dus correct)2: De 'nieuwere' toestellen (heb hem nog niet lang) waarschijnlijk later de update ontvangenDeze info dus niet om Vodafone ergens op vast te pinnen, maar ter info voor eventuele andere Desire eigenaren die wachten op hun update 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic