Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mensen, zie hier de voorwaarden van Vodafone 360: ----->>> http://www.vodafone....vodafone360.pdf  Ik zal de eerste alinea hier even quoten:   Je kunt de meest actuele versie van deze Voorwaarden vinden op www.vodafone.nl/360. We raden je aan om de Voorwaarden uit te printen en te bewaren. Je kunt met deze voorwaarden in het Nederlands akkoord gaan. Wanneer wij wijzigingen in deze Voorwaarden aanbrengen, worden deze conform de geldende wet- en regelgeving op onze website gepubliceerd. Voor alle wijzigingen (behalve voor wijzigingen die krachtens wet- of regelgeving vereist zijn) geldt dat wij je daarvan ten minste 30 dagen vooraf op de hoogte zullen stellen. Je kunt het gebruik van de Diensten op elk moment stopzetten en van je mobiele telefoon verwijderen ook de gedownloade applicaties kan je op elk moment verwijderen. OP ELK MOMENT VERWIJDEREN!!
Rubenk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mensen, zie hier de voorwaarden van Vodafone 360: ----->>> http://www.vodafone....vodafone360.pdf  Ik zal de eerste alinea hier even quoten:   Je kunt de meest actuele versie van deze Voorwaarden vinden op www.vodafone.nl/360. We raden je aan om de Voorwaarden uit te printen en te bewaren. Je kunt met deze voorwaarden in het Nederlands akkoord gaan. Wanneer wij wijzigingen in deze Voorwaarden aanbrengen, worden deze conform de geldende wet- en regelgeving op onze website gepubliceerd. Voor alle wijzigingen (behalve voor wijzigingen die krachtens wet- of regelgeving vereist zijn) geldt dat wij je daarvan ten minste 30 dagen vooraf op de hoogte zullen stellen. Je kunt het gebruik van de Diensten op elk moment stopzetten en van je mobiele telefoon verwijderen ook de gedownloade applicaties kan je op elk moment verwijderen. OP ELK MOMENT VERWIJDEREN!!


Hm.. Dat ziet er veelbelovend uit, geldt dat echter ook voor branded telefoons?
Jeroendb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeie vondst....Zullen ze nu hun eigen voorwaarden gaan aanpassen? of laten ze ons toch kiezen?
Stoofie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die voorwaarden had ik ook al gevonden, dus deze jongen loopt morgen ff met een printje naar de vf-winkel om te vragen of ze die 360rommel er even af kunnen halen 🙂
douwe

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone heeft dus al de eerste update gepushed met rommel. Dan zouden ze bij de 2.2 update een optie moeten inbouwen waarbij je kunt aangeven of je de al geinstalleerde rommel wilt verwijderen. Dat zal ongetwijfeld niet gebeuren..
Quote van Wikipedia:"Google Android is een open source platform voor mobiele telefoons". Weinig Open Source meer aan nu, nu we zelf niet meer mogen bepalen wat er wel of niet op onze telefoons mag staan...

douwe

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen,Kijk es hier;http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/update-vodafone-weigeren/?vHash=c749c73j#600728
douwe

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laten we deze club goed in de gaten houden en zodra weer ongewenste updates gepushed worden direct en massaal tot afstraffing overgaan.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die voorwaarden had ik ook al gevonden, dus deze jongen loopt morgen ff met een printje naar de vf-winkel om te vragen of ze die 360rommel er even af kunnen halen 🙂



Laat even weten wat ze zeiden.. Ik denk zelf dat je bij een spreekwoordelijk kastje terecht komt en dat je naar de spreekwoordelijke muur wordt gestuurd..
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Laten we deze club goed in de gaten houden en zodra weer ongewenste updates gepushed worden direct en massaal tot afstraffing overgaan.



Ik denk dat de reden dat VF de update heeft stilgezet omdat te veel mensen gingen rooten en debranden. En dan verliezen ze alle controle over de firmware. Door nu te wachten, en 360 met froyo uit te rollen hopen ze dat meer mensen bij de VF firmware blijven. Om uiteindelijk meer mensen aan de 360 apps te krijgen, waar vast geld mee verdient wordt. Ook verwacht ik dat in de VF froyo bijvoorbeeld de wifi-tethering verwijderd is.

Of ze gaan daadwerkelijk klantvriendelijk opereren, en de 360 apps worden bij de froyo update bovenop een complete vanilla froyo geinstalleerd (op de SD-card waar mogelijk) ,en kunnen zonder probleem, gewoon via de market compleet worden verwijderd, of weer worden geinstalleerd. Maar ik gok op de eerste optie
Stoofie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laat even weten wat ze zeiden.. Ik denk zelf dat je bij een spreekwoordelijk kastje terecht komt en dat je naar de spreekwoordelijke muur wordt gestuurd..



Dat denk ik ook, maar even vriendelijk vragen en een beetje zeuren waarom dat dan niet kan is wel weer goed voor mijn gemoedsrust...
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat denk ik ook, maar even vriendelijk vragen en een beetje zeuren waarom dat dan niet kan is wel weer goed voor mijn gemoedsrust...



Net ook telefonisch gedaan, arm meisje aan de telefoon heeft me wel 8x in de wacht gezet om aan andere afdelingen te vragen wat ze er mee aan moest. Ze kon niks doen, maar dat was ook te verwachten. Het gekke was dat ze me vertelde, dat als ik de originele software terug wilde, ik het toestel moest gaan debranden/rooten, maar dat dan wel mijn garantie verviel. Ook apart dat werknemers zoiets verkondigen.. Ik heb nu een postadres gekregen, waar ik een officiële klacht naartoe moet sturen. Zal ook wel weer op niks uitdraaien, maar we zullen zien. Ik moet en zal die zooi er z.s.m. op een door Vodafone ondersteunde manier van af halen!!!
GertjanvdM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook maar even een account gemaakt om ongenoegen te uiten. Zeer flauwe truc van Vodafone die volgens mij ook nog eens zeer bewust is uitgehaald. Helaas zullen de meeste klanten deze moeite niet nemen. Over twee jaar maar terug naar de concurrent, want die meuk zullen ze er wel niet afhalen. Ik wacht ondertussen rustig op een goede manier om te unbranden.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Mod break:

Hallo allemaal,

Graag de discussie on topic houden. Dit is een technisch forum.
Toekomstige niet technisch gerelateerde posts zullen zonder notificatie worden verwijderd.
Zie voor meer informatie ook de forum voorwaarden

Met vriendelijke groet,

Koen
Vodafone Forum Team.
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook maar even een account gemaakt om ongenoegen te uiten. Zeer flauwe truc van Vodafone die volgens mij ook nog eens zeer bewust is uitgehaald. Helaas zullen de meeste klanten deze moeite niet nemen. Over twee jaar maar terug naar de concurrent, want die meuk zullen ze er wel niet afhalen. Ik wacht ondertussen rustig op een goede manier om te unbranden.



Die is er gelukkig al een tijdje
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mod break:

Hallo allemaal,

Graag de discussie on topic houden. Dit is een technisch forum.
Toekomstige niet technisch gerelateerde posts zullen zonder notificatie worden verwijderd.
Zie voor meer informatie ook de forum voorwaarden

Met vriendelijke groet,

Koen
Vodafone Forum Team.



Hallo Koen,
Ik snap dat het de bedoeling is om ontopic te blijven, anders loopt het natuurlijk uit de hand. Wel is het helaas zo, dat de supportstructuur van VF zo complex is voor de gemiddelde consument, dat deze wat mij betreft ondertussen ook onder 'technische' posts vallen.

Greeg even op voorhand je mening over het al dan niet technisch zijn van het volgende:

In hoeverre heeft unbranden invloed op je garantie? Zeker indien VF zelf je naar HTC verwijst voor updates. Dat dit steeds wordt vermeldt bij de klantenservice lijkt mij eerder een poging klanten af te schrikken te debranden. Een nuancering lijk mij op z'n plaats. Hardwareproblemen zullen nog steeds onder de garantie vallen. Sofware niet, indien deze anders is. (Succesvol herflashen van de vorige VF ROM heeft m.i. dus geen invloed op de garantie.) Dat problemen bij de debrandprocedure niet onder de garantie vallen lijkt mij evident.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik geloof dat er goed nieuws op internet staat: http://www.androidworld.nl/37348/vodafone-gaat-360-service-gescheiden-aanbieden/ 2.2 wordt geleverd zonder 360-bloatware en dan krijgen we zelf de keuze om 360 te installeren of niet. Maar goed, eerst zien dan geloven.
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik geloof dat er goed nieuws op internet staat: http://www.androidwo...iden-aanbieden/ 2.2 wordt geleverd zonder 360-bloatware en dan krijgen we zelf de keuze om 360 te installeren of niet. Maar goed, eerst zien dan geloven.



Als dat inderdaad gaat gebeuren, dan maakt VF iig bij mij weer een goede beurt

Nu moeten ze nog inzien dat tethering binnen de normale FUP hoeveelheden ook officieel geen probleem behoort te zijn.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als dat inderdaad gaat gebeuren, dan maakt VF iig bij mij weer een goede beurt

Nu moeten ze nog inzien dat tethering binnen de normale FUP hoeveelheden ook officieel geen probleem behoort te zijn.



Volgens mij doen ze dat ook wel. Ik heb een lange tijd zonder internet thuis gezeten. Ik heb toen op mijn laptop mijn telefoon al+s modem gebruikt. Ik heb hier nooit wat van gehoord. Op de gespecificeerde rekeningen stonden wel veel KB´s zoniet MB´s. Nooit geen gezeur gehad, nooit meer betaald. Voor wat betreft de aankomende update hopelijk zonder 360, beetje de omgekeerde wereld zoals het artikel al zegt: Eerst een Vodafone bloatware update onder de noemer van een echte HTC Desire firmware update naar je klanten toe pushen en vervolgens jezelf een schouderklopje geven dat er zo goed naar haar eigen klanten geluisterd wordt.
HeggeT

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update over de HTC Desire Software – 10 August 2010

We hebben geluisterd naar jullie feedback over de recente 360 Android 2.1 update en hebben enkele wijzigingen aangebracht.

De Android 2.2 update voor Vodafone HTC Desire gebruikers zal worden gebaseerd op de HTC ‘open market’ versie en aangepast worden, zodat onze netwerk instellingen geïnstalleerd staan.

Voor klanten die recentelijk de 360 update voor Android 2.1 hebben gedownload kunnen we bevestigen dat de Android 2.2 update de 360 applicaties verwijdert en de startpagina en favorieten intact laat.

Klanten die toegang willen tot de 360 diensten kunnen dit krijgen zodra de Android 2.2 compatible versie verkrijgbaar is.
In de tussentijd kan bijvoorbeeld 360 People via de Android Marketplace worden gedownload.

We streven ernaar om de 360 applicaties op een latere datum via een aparte update voor de HTC Desire beschikbaar te maken om zodoende onze klanten een keuze te geven om deze te downloaden.

De geplande Android 2.2 update wordt, afhankelijk van de testresultaten, over 7-10 dagen verwacht.
Jeroendb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk Admin.... Daar word ik vrolijk van. Weet je toevallig of vodafone de optie tot tethering laat staan? Of haalt vodafone dit eruit?

Update over de HTC Desire Software – 10  August 2010

We hebben geluisterd naar jullie feedback over de recente 360 Android 2.1 update en hebben enkele wijzigingen aangebracht.

De Android 2.2 update voor Vodafone HTC Desire gebruikers zal worden gebaseerd op de HTC ‘open market’ versie en aangepast worden, zodat onze netwerk instellingen geïnstalleerd staan.

Voor klanten die recentelijk de 360 update voor Android 2.1 hebben gedownload kunnen we bevestigen dat de Android 2.2 update de 360 applicaties verwijdert en de startpagina en favorieten intact laat.

Klanten die toegang willen tot de 360 diensten kunnen dit krijgen zodra de Android 2.2 compatible versie verkrijgbaar is.
In de tussentijd kan bijvoorbeeld 360 People via de Android Marketplace worden gedownload.

We streven ernaar om de 360 applicaties op een latere datum via een aparte update voor de HTC Desire beschikbaar te maken om zodoende onze klanten een keuze te geven om deze te downloaden.

De geplande Android 2.2 update wordt, afhankelijk van de testresultaten, over 7-10 dagen verwacht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic