Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Mod break:

Hallo allemaal,

Graag de discussie on topic houden! Dit is een technisch forum!

Met vriendelijke groet,

Koen
Vodafone Forum Team.
abruzzese

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben ook het slachtoffer van deze Vodafone 360 Virus ( als je dat zo mag noemen ) .Ik was zo blij met mijn 2 jarig contract met de geweldige HTC Desire en dan ineens krijg je Vodafone Sofware erin zodat het niet meer mijn telefoon is .Schandalig dat zo,n groot bedrijf jouw toestel afpakt en doen waar zij zin in hebben , nee ik ben er fel op tegen en Vodafone is ineen keer heel erg onbeschoft tegenover zijn klanten .Het is jammer dat Vodafone zijn klanten zo slecht benaderd want het was voorheen de allerbeste telecombedrijf van Nederland en nu zeker NIET meer .
abruzzese

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké mijn post is verwijderd door moderater Koen en zal mij maar erbij neerleggen met de update Vodafone 360 .Ik ben wel zeer benieuwd naar de Android 2.2 update van Vodafone of er misschien bepaalde features worden verwijderd zoals de Adobe Flashplayer 10.1 ?Ik maak veel gebruik van Mobile Internet en deze is ook zeer aangenaam met Androids Google .Ik hoop binnenkort nader informatie over Vodafone Androids 2.2 features
sundreamer

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste koen van Vodafone.. ik weet dat je je baan wil houden en dat je zo moet reageren .. ik benijd je niet ... maar als er zoveel kritiek is .. wat vodafone een kans geeft om het recht te brijen .. dan zou het toch niet slecht zijn om naar die kritiek te luisteren .. of is de klant niet meer koning ?...zoals het hoort ...
ceescoenen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 2 abonnementen afgesloten binnen 1 week: 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vrouw. De eerste heb ik gekocht via Vodafone. Mij is expliciet verteld dat het unbranded was en er geen verschil is tussen het toestel bij T For Telecom met een VF abo. Omdat een tweede toestel niet meer verkrijgbaar was via VF heb ik deze toch bij T For Telecom gehaald met een VF abo. Je raadt het al: de Desire via VF was branded, via T For Telecom unbranded. Ik heb in eerste instantie gekozen om dit probleem netjes via VF op te gaan lossen, zij nemen immers de gesprekken op voor trainingsdoeleinden. De vraag is of dit gaat lukken. De verkoopafdeling trok direct zijn handen er van af, ondanks dat zij mij tot twee maal toe verkeerde informatie heeft gegeven. Dus:De update naar de 360 heb ik NIET geinstalleerd. Mijn vrouw heeft dus een unbranded, ik een branded. Kan ik de versie van de unbranded makkelijk overzetten of moet met de Goldcard-updates aan de slag?
Stoofie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben dus de dupe van dit hele gebeuren...  Vanmorgen terug naar de VF-winkel: "Wij kunnen niets voor u doen meneer, dit beslist het hoofdkantoor".  Dan maar bellen met de klantenservice: "Wij zijn ook niet blij met deze update meneer, we krijgen er erg veel klachten over".  Voor een officiële klacht moest ik hogerop, dus heb ik gevraagd of hij me door kon verbinden met hogerop, maar helaas, dat kon die vriendelijke meneer niet.  Dan moest ik een brief sturen naar: VF Special Sevices,  Postbus 1500,  6201 BM Maastricht.  Dat ga ik dus ook maar doen.   Toch ook nog maar even bellen met HTC, zoals vermeld in het linkje wat onder de systeemupgrade stond.  Ook daar konden ze mij niet verder helpen, het stond VF vrij om naar believen veranderingen in de software aan te brengen...  Hij vond het echter wel vreemd dat er een link naar hun site onder stond, terwijl het een update van VF betrof.  Dat zou hij intern nog navragen en dit naar mij terugkoppelen.   Al met al komt het erop neer dat ik, omdat ik loyaal ben aan VF, nu gedupeerd ben omdat ik de telefoon in VF-winkel gekocht heb.  Had ik hem letterlijk(!) 3 meter verderop gekocht had ik nu een update naar 2.2 gehad in plaats van de niet erg gewenste VF360 update.     Dit riekt wat mij betreft naar ongelijke behandeling van je klanten...   Edit: het VF-forum doet vreemde dingen met je opmaak...
Rubenk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vraag me nu toch wel af hoe het zit met mijn Desire. Ik heb deze week m'n Desire besteld via BelSimpel.nl met een VF abonnement, maar als ik dit lees word ik toch niet zo blij. Ik kan er ook geen touw aan vast knopen welk toestel nou branded is en welke niet. Zijn enkel de toestellen die je via vodafone.nl koopt branded, of is mijn telefoon (die ik volgende week overigens pas binnen krijg) ook branded?

Ik weet in ieder geval 1 ding: als mijn telefoon branded is, en het is zo erg als hier beschreven wordt (wat ongetwijfeld zo is, anders krijg je niet 100 dezelfde negatieve reacties), dan root ik mijn telefoon en zorg ik dat ik een cleane 2.2 krijg. Vodafone is me dan overigens ook kwijt na m'n contractperiode.

Hoe kan je als groot bedrijf zo blind zijn voor zoveel klachten. Een mislukt platform op een telefoon zetten tot daaraan toe. Maar geen mogelijkheid tot verwijderen en de prestaties van de telefoon verminderen gaat toch echt te ver.
southerndepot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We voeren twee type HTC Desire toestellen:

- Een Vanilla (kale) versie met Android software (vlak na de lancering van het toestel verkocht)
- Een Vodafone branded versie waarop Vodafone branded Android software geïnstalleerd is


Met vriendelijke groet,

Twan
Vodafone Forum Team.



Iemand enig idee in welke periode die ‘Vanilla’-toestellen zijn verspreid?

Ik meende dat ik er redelijk snel bij was met m’n Desire (15-4 telefonisch besteld; volgens GSM Arena is de Desire in maart 2010 gereleased). Ik heb dus ook die 360 apps met de update binnengekregen, wat impliceert dat ik dus een branded toestel heb. Maar gezien de datum van bestelling, zou het een ‘Vanilla’ kunnen zijn en als dat het geval is, gaat bovenstaand verhaal van Twan dus niet op…
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al verschillende malen mijn verhaal gedaan op dit forum met in gedachte dat wij allemaal aan het korste eind trekken; Vodafone gaat nooit haar ongelijk toegeven en dit "ongmak" voor hun zal langzaam maar zeker voorbij trekken.Toch heb ik nog 1 vraag voor de dames/heren van Vodafone:Jullie beweren 2 types desire's te hebben geleverd, de Vanilla en de branded hoe is het dan mogelijk dat alle abonnees met een desire en een voddafone abbonement gekocht bij Vodafone zelf (zowel in de vodafone shop als online bij vodafone) deze update hebben binnen gekregen en dus geen froyoPlus (het is al eeder gevraagd) kunnen jullie aangeven welke toestellen Vanilla zijn en welke branded zijn ? ik neem aan dat jullie administratie dit wel kan terug vinden. Hoe kan het zijn dat mijn desire (verkocht als unbranded bij verlenging in een verpakking zit die volgens mij zo van HTC komt (nergens iets te bekennen van Vodafone) heb in het verre verleden wel eens een branded toestel gehad en daar stond toch echt wel een logo / naam van dde provider op.Als laaste wil ik jullie vragen om gewoon eerlijk te zijn, toegeven dat het verhaal v/d 2 desire's niet klopt, dat jullie froyo als huidige update niet accepteren, en dat de beruchte update bewust op die datum is rond gestuurd.Het zal veel mensen niet blijer maken maar zal wellicht iets aan jullie geloofwaardigheid kunnen doen; en o ja stuur de Froyo update idd rond augustus want als jullie weer zo stunt uithalen ..................
mbosje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al verschillende malen mijn verhaal gedaan op dit forum met in gedachte dat wij allemaal aan het korste eind trekken; Vodafone gaat nooit haar ongelijk toegeven en dit "ongmak" voor hun zal langzaam maar zeker voorbij trekken.Toch heb ik nog 1 vraag voor de dames/heren van Vodafone:Jullie beweren 2 types desire's te hebben geleverd, de Vanilla en de branded hoe is het dan mogelijk dat alle abonnees met een desire en een voddafone abbonement gekocht bij Vodafone zelf (zowel in de vodafone shop als online bij vodafone) deze update hebben binnen gekregen en dus geen froyoPlus (het is al eeder gevraagd) kunnen jullie aangeven welke toestellen Vanilla zijn en welke branded zijn ? ik neem aan dat jullie administratie dit wel kan terug vinden. Hoe kan het zijn dat mijn desire (verkocht als unbranded bij verlenging in een verpakking zit die volgens mij zo van HTC komt (nergens iets te bekennen van Vodafone) heb in het verre verleden wel eens een branded toestel gehad en daar stond toch echt wel een logo / naam van dde provider op.Als laaste wil ik jullie vragen om gewoon eerlijk te zijn, toegeven dat het verhaal v/d 2 desire's niet klopt, dat jullie froyo als huidige update niet accepteren, en dat de beruchte update bewust op die datum is rond gestuurd.Het zal veel mensen niet blijer maken maar zal wellicht iets aan jullie geloofwaardigheid kunnen doen; en o ja stuur de Froyo update idd rond augustus want als jullie weer zo stunt uithalen ..................



volgens mij zeggen ze maar gewoon wat ivm die updates want ik heb een unbranded lijkt mij gehaald bij t-for telecome en geen 360 prut er open ik zou deze week de froyo update krijgen volgens vodafone maar heb nog steeds niks
mbosje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klanten met een Vanilla toestel krijgen vanaf week 31 en door Google de Froyo 2.2 upgrade (android 2.2) gepushed naar hun toestel. Klanten die geen Vanilla toestel, maar een Vodafone branded toestel hebben krijgen deze Froyo 2.2 upgrade naar verwachting pas eind augustus binnen.volgens de moderator nou morgen is het week 32 en heb nog niks:) mis maar eens klanten service stalken mis dat het helpt
douwe

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klanten met een Vanilla toestel krijgen vanaf week 31 en door Google de Froyo 2.2 upgrade (android 2.2) gepushed naar hun toestel. Klanten die geen Vanilla toestel, maar een Vodafone branded toestel hebben krijgen deze Froyo 2.2 upgrade naar verwachting pas eind augustus binnen.volgens de moderator nou morgen is het week 32 en heb nog niks:) mis maar eens klanten service stalken  mis dat het helpt

douwe

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klanten met een Vanilla toestel krijgen vanaf week 31 en door Google de Froyo 2.2 upgrade (android 2.2) gepushed naar hun toestel. Klanten die geen Vanilla toestel, maar een Vodafone branded toestel hebben krijgen deze Froyo 2.2 upgrade naar verwachting pas eind augustus binnen.volgens de moderator nou morgen is het week 32 en heb nog niks:) mis maar eens klanten service stalken  mis dat het helpt

  
Vodafone heeft verklaard inderdaad eind augustus Froyo te zullen pushen gezamelijk met ALLE 360 BALLAST. Weet iemand of je bij accepteren kunt kiezen? Ik bedoeld met of zonder bagger. Is namelijk van belang voor een civiele procedure die in voorbereiding is.
douwe

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone heeft verklaard inderdaad eind augustus Froyo te zullen pushen gezamelijk met ALLE 360 BALLAST. Weet iemand of je bij accepteren kunt kiezen? Ik bedoeld met of zonder bagger. Is namelijk van belang voor een civiele procedure die in voorbereiding is.
sundreamer

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het helemaal eens met drumm33 ..! .. ik heb mijn verhaal ook al op elk forum geplaatst en herhaald !! ..alleen zo kunnen we zorgen dat vodafone naar ons luistert !! ..en iets verandert ... beste douwe .. denk je nou echt dat vodafone een keuze gaat aanbieden ??... alleen als wij kritiek blijven leveren ...blijven bellen ..schrijven etc .. dan pas kan er iets veranderen !... vodafone lacht weer iedereen uit ...en laat het overwaaien ! ... dus blijf bellen etc etc !... géén 360 !en keuzevrijheid !... zegt het voort !
southerndepot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een praktische vraag. Ik heb nu ongeveer 65 mb vrij op het telefoongeheugen. Hoe groot is de update naar FroYo? En wordt de update, wanneer deze via de OTA update binnenkomt, op het interne geheugen opgeslagen of op de SD card?
mbosje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

  
Vodafone heeft verklaard inderdaad eind augustus Froyo te zullen pushen gezamelijk met ALLE 360 BALLAST. Weet iemand of je bij accepteren kunt kiezen? Ik bedoeld met of zonder bagger. Is namelijk van belang voor een civiele procedure die in voorbereiding is.



ik hoop het wel ... ik heb die 360 nog niet gehad maar wil het ook niet als ik mijn froyo krijg. anders mogen ze het wel houden en dan root ik mijn telefoon wel . zou het gewoon laf vinden als ze je met die troep op willen zadelen
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even een praktische vraag. Ik heb nu ongeveer 65 mb vrij op het telefoongeheugen. Hoe groot is de update naar FroYo? En wordt de update, wanneer deze via de OTA update binnenkomt, op het interne geheugen opgeslagen of op de SD card?



Voor FroYo moet je ongeveer 25 MB vrij houden op je telefoon. Had ik eerst ook vrijgehouden, toen ik plotsklaps allerlei Vodafone zooi er op moest installeren. Nu moet ik dus apps weggooien om FroYo te kunnen installeren. Ik zou graag die Vodafone rommel willen weggooien, maar dat mag weer eens niet... Vinden jullie het niet triest, dat je niet zelf mag bepalen welke software je op JOUW telefoon wilt installeren?
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

  
Vodafone heeft verklaard inderdaad eind augustus Froyo te zullen pushen gezamelijk met ALLE 360 BALLAST. Weet iemand of je bij accepteren kunt kiezen? Ik bedoeld met of zonder bagger. Is namelijk van belang voor een civiele procedure die in voorbereiding is.



Vodafone heeft dus al de eerste update gepushed met rommel. Dan zouden ze bij de 2.2 update een optie moeten inbouwen waarbij je kunt aangeven of je de al geinstalleerde rommel wilt verwijderen. Dat zal ongetwijfeld niet gebeuren..
Quote van Wikipedia:"Google Android is een open source platform voor mobiele telefoons". Weinig Open Source meer aan nu, nu we zelf niet meer mogen bepalen wat er wel of niet op onze telefoons mag staan...
masterdam79

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even een praktische vraag. Ik heb nu ongeveer 65 mb vrij op het telefoongeheugen. Hoe groot is de update naar FroYo? En wordt de update, wanneer deze via de OTA update binnenkomt, op het interne geheugen opgeslagen of op de SD card?



Heb gelezen dat we ongeveer 25mb moeten vrijhouden op telefoon zelf, dus niet de SD kaart.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic