Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Thanks! Ga ik nu op zoek naar een factory ROM! Als je een linkje daarvan hebt, zie ik die graag tegemoet! Als het debranden volgens die methode is gelukt, hoor ik het graag!



  http://shipped-roms.com/shipped/Bravo/

  Volgens mij heb ik http://shipped-roms....7222_signed.exe gebruikt.

Aangezien ik de VF update niet heb geinstalleerd, heb ik deze debrand methode zelf niet gebruikt. (Dus niet eerst geroot) (Wel goldcard gemaakt)
dmerkenhof

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

  http://shipped-roms.com/shipped/Bravo/

  Volgens mij heb ik http://shipped-roms....7222_signed.exe gebruikt.

Aangezien ik de VF update niet heb geinstalleerd, heb ik deze debrand methode zelf niet gebruikt. (Dus niet eerst geroot) (Wel goldcard gemaakt)



De HTC Bravo is niet anders dan de HTC Desire?
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bravo is de naam waaronder de Desire is ontwikkeld
Vman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
360 update is weg, althans ik zie 'm niet meer als ik handmatig zoek naar updates op mijn desire (branded helaas). Zal VF besloten hebben de boel even op slot te gooien voordat nog meer klanten gaan flippen?
Achanjati

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hmmm....heb mijn Desire nog maar drie weken...heb nog geen 360 update gezien....hoef ik ook niet om eerlijk te zijn
dmerkenhof

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

360 update is weg



Hoe bedoel je weg? Na die unbranding methode zoals hierboven genoemd?
sundreamer

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoop niet dat er nu ook al forumberichten door vodafone van te voren worden geweigerd ..in engeland zijn ook al threads die tegen de 360 update waren gericht verwijderd ...!
mbosje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo mensen ik ben beetje erg laat maar hoop dat iemand mij kan helpen:Pheb niet super verstand van somige zaken maar redelijk:)ik heb ook een mobiel bij vodafone ook desire en zat erg te wachten op froyo ik kwam er vandaag pas achter dat hij al uit was alleen helaas. kwam ik er ook achter dat hij niet voor vodafone klanten is !!!! ben beetje erg boos na dit abonnement geen vodafone meer alleen voor het idee al .maar volgens mij heb ik geen branded vodafone want ik heb er niks opzitten met 360 of zo iets mijn software is1.21.405.2   zegt mij persoonlijk niks mischien jullie ik heb geen vodafone update gehad die zo gehaat wordt hier en heb ook niks over 360 of andere vodafone dingen tussen mijn apps staan gelukig dus ik dacht zelf dat ik een     unbrandet had??maar volgens de moderator krijgen de unbrandet in week 31 de update het is nu week 31 als ik me niet vergis nou geen update te bekennen( dus vertel eens waar die is .dit laatste natuurlijk voor de moderator )
Jeroendb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik controleerde net ook handmatig op updates... Bij mij is ook de 360 update niet meer te zien...Zijn ze dan toch er achter gekomen dat ik die troep niet hoef?
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik controleer ook nog steeds handmatig op updates, hopende dat ik een update krijg met: Nieuwe update HTC Desire - Verwijdert alle Vodafone Junk en tevens krijgt u nu eindelijk FroYo. Denk dat ik dan kan blijven updaten totdat mijn telefoon kapot is... Anyhoe, hoop voor degene die hem nog (niet) hebben gekregen, dat Vodafone naar zijn klanten luistert en gestopt is met het verspreiden van deze onzin. Hoop tevens ook echt dat ik een dergelijke update als hierboven beschreven mag ontvangen.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geachte heer, mevrouw, Met dit bericht informeren wij u over de status van uw e-mail. Het lukt ons niet om uw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Wij vragen u nog even geduld te hebben. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons. Bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice.



Had een offciele klacht ingedient, denk dat ik niet de enige ben
Romberto

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reactie van mijn email op vodafone:  Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan de update van uw toestel te willen verwijderen.   Hierbij een aantal FAQ's over de HTC Desire toestel/ update:   Waarom krijg ik dit? U heeft een branded toestel gekocht, waarop Vodafone 360 diensten voorgeïnstalleerd hadden moeten worden. Deze diensten waren bij de lancering van de HTC Desire nog niet volledig beschikbaar, en daarom zijn deze nu pas verzonden naar uw toestel.  Is de uitrol van de update gestopt? De uitrol van de update is niet gestopt, maar de uitrol verloopt in fasen gezien het grote aantal gebruikers. Ook bekijken wij continue of er geen klachten optreden.  Wanneer komt Froyo / 2.2? *  Wij werken er hard aan Android 2.2 (Froyo) zo snel mogelijk beschikbaar te stellen. Op dit moment rekenen we op een uitrol die begint eind augustus.  Hoe kom ik van de update af? De update kan niet worden verwijderd. U kunt er wel voor kiezen om de standaard applicaties te gebruiken, zoals het HTC adresboek in plaats van de Vodafone 360 dienst.    Kortom..... Unbranden die handel!!!
mbosje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe kun je controleren of de telefoon branded is dan?.ik dacht niet dat mijne dat was software nummer 1.21.405.2 en heb er geen vodafone troep op gelukig een geen 360 update gehadvolgens moderator zou deze week update komen naar froyo voor unbranded ik zie nog niks laters mbosje
southerndepot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas ben ook ik in de Vodafone 360 update getrapt, omdat ik dacht dat het de FroYo update betrof.

Na deze update trof ik naast de 360 applicaties, ook een trial versie van een Monopoly spel. Deze heb ik gelukkig kunnen verwijderen, maar de 360 apps kan ik, zoals eerder vermeld, niet verwijderen. Mijn startpagina van de standaard internetbrowser was veranderd naar myweb.360.com - dit was simpel aan te passen naar mijn reguliere homepage in de instellingen van de browser.

De toestel taal had ik op Engels staan, maar na de update was alles in het Nederlands - dit ook weer via de instellingen gewijzigd naar mijn eigen voorkeuren.

Tevens merkte ik dat de ontvangstbevestiging voor SMS'jes uitgezet was na de update. Ook dit weer gewoon aangezet en dat werkt ook wel weer.

Ik ben, zoals eerder ook vermeld in vorige posts, niet verplicht om de 360 diensten te gebruiken, maar het neemt wel ruimte op mijn toestel in en belast mijn toestel wat niet gewenst is. Als ik een 360 telefoon had willen hebben, had ik daar wel voor gekozen. Ik heb bewust voor een HTC Desire gekozen vanwege het 'open' en 'vrije' karakter. Dit wordt nu door Vodafone toch een beetje ingeperkt.

Zelf heb ik nooit problemen gehad met Vodafone; ben erg tevreden met het netwerk en vooral de datasnelheid. Deze Vodafone update vind ik echter op z'n zachtst gezegd niet slim en niet gebruikersvriendelijk.

Hopelijk komt Vodafone met een gepaste oplossing en gaat in ieder geval de FroYo update gewoon door...

Sterkte allemaal!

JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reactie van mijn email op vodafone:  Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan de update van uw toestel te willen verwijderen.   Hierbij een aantal FAQ's over de HTC Desire toestel/ update:   Waarom krijg ik dit? U heeft een branded toestel gekocht, waarop Vodafone 360 diensten voorgeïnstalleerd hadden moeten worden. Deze diensten waren bij de lancering van de HTC Desire nog niet volledig beschikbaar, en daarom zijn deze nu pas verzonden naar uw toestel.  Is de uitrol van de update gestopt? De uitrol van de update is niet gestopt, maar de uitrol verloopt in fasen gezien het grote aantal gebruikers.   Ook bekijken wij continue of er geen klachten optreden.  Wanneer komt Froyo / 2.2? *  Wij werken er hard aan Android 2.2 (Froyo) zo snel mogelijk beschikbaar te stellen. Op dit moment rekenen we op een uitrol die begint eind augustus.  Hoe kom ik van de update af? De update kan niet worden verwijderd. U kunt er wel voor kiezen om de standaard applicaties te gebruiken, zoals het HTC adresboek in plaats van de Vodafone 360 dienst.    Kortom..... Unbranden die handel!!!



Grapjes, ik kreeg precies dezelfde antwoorden. Ze controleren constant op klachten zeggen ze.. Laat ze eens Googlen op Vodafone 360 update... Dan kunnen ze zelf eens zien hoeveel klachten er zijn...
PascalR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik las dat Vodafone is gestopt met het doorvoeren van de update, en zich volledig richt op de FroYo update...... maar ook dan met 360. Wanneer leert Vodafone nou dat de 360 dienst ten dode is opgeschreven. Mensen die 360 willen gebruiken kunnen deze aps downloaden, maar dat wordt nagenoeg niet gedaan.Mijn toestel heeft een aantal duidelijke nadelen gekregen door de update. Bijvoorbeeld de bekende berichten problemen. Daarnaast merk ik dat bij bepaalde applicaties, mijn backlight ineens niet meer constant is. Daarom deze vraag aan Vodafone, Nu jullie zelf hebben ingezien dat de gereleasde software een bedroevende performance heeft, aanzienlijk aantal bugs bevat, en een voor veel gebruikers onplezierige gebruikerservaring heeft opgeleverd, ben ik benieuwd hoe jullie er voor gaan zorgen dat binnen een paar dagen de uitgerolde versie weer ongedaan gaat worden gemaakt.
elrich

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ southerndepot - Dat heb je netjes verwoord. Ik ben wat minder mild...

Als tevreden gebruiker moet ik zeggen dat ik het een hele smerige actie van Vodafone. Niet goed te praten.

Toestellen als unbranded verkopen terwijl dat niet zo is valt in de categorie glashard liegen en je klanten in de maling nemen. Zeker als ze meerdere keren bevestiging krijgen dat het apparaat unbranded is.

Een nutteloze update, als een systeemupdate pushen? Waarom? Het is gewoon een Trojaans Paard... En ik zal vertellen waarom.

Eerst over het tijdstip van de update. Vlak voor FroYo. Hmm, als FroYo er toch zo aankomt, waarom niet de 360 update daarin meenemen? Dat klinkt toch logisch? Is die 360 rommel dan echt zo belangrijk dat het niet enkele weken kan wachten?

Nee, het kon niet wachten omdat Vodafone snel hun branded toestellen moest redden! Door deze update is het namelijk niet meer mogelijk om je toestel te unbranden via de huidige update tool! Vodafone vindt het niet fijn dat wij een schone FroYo update binnenkrijgen.

Anyway... die 360 rotzooi gaat binnen enkele dagen van mijn toestel af. Dat staat al vast. De FroYo update van Vodafone hoef ik niet meer.

Een gepaste oplossing? Hahaha... We kennen dit soort geintjes nu wel. Oren en ogen dicht, standaard antwoorden uitspugen en wachten tot het vanzelf weer rustig wordt. Waarschijnlijk gaat dat weer gebeuren. Maar deze deuk in jullie imago zal blijvend zijn...

Just my two cents...
dmerkenhof

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ southerndepot - Dat heb je netjes verwoord. Ik ben wat minder mild...

Als tevreden gebruiker moet ik zeggen dat ik het een hele smerige actie van Vodafone. Niet goed te praten.

Toestellen als unbranded verkopen terwijl dat niet zo is valt in de categorie glashard liegen en je klanten in de maling nemen. Zeker als ze meerdere keren bevestiging krijgen dat het apparaat unbranded is.

Een nutteloze update, als een systeemupdate pushen? Waarom? Het is gewoon een Trojaans Paard... En ik zal vertellen waarom.

Eerst over het tijdstip van de update. Vlak voor FroYo. Hmm, als FroYo er toch zo aankomt, waarom niet de 360 update daarin meenemen? Dat klinkt toch logisch? Is die 360 rommel dan echt zo belangrijk dat het niet enkele weken kan wachten?

Nee, het kon niet wachten omdat Vodafone snel hun branded toestellen moest redden! Door deze update is het namelijk niet meer mogelijk om je toestel te unbranden via de huidige update tool! Vodafone vindt het niet fijn dat wij een schone FroYo update binnenkrijgen.

Anyway... die 360 rotzooi gaat binnen enkele dagen van mijn toestel af. Dat staat al vast. De FroYo update van Vodafone hoef ik niet meer.

Een gepaste oplossing? Hahaha... We kennen dit soort geintjes nu wel. Oren en ogen dicht, standaard antwoorden uitspugen en wachten tot het vanzelf weer rustig wordt. Waarschijnlijk gaat dat weer gebeuren. Maar deze deuk in jullie imago zal blijvend zijn...

Just my two cents...



Volgende contractperiode zijn ze mij ook kwijt..
martino187

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgende contractperiode zijn ze mij ook kwijt..



Same here!! Weg bij vodafone na contract.
mbosje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mij ook denk bijna iedereen hier wel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic