Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Gwijn / andere mods, kunnen jullie mij vertellen of die aankomende update het mogelijk maakt om de Vodafone software te verwijderen? Zou in ieder geval heel mooi zijn. Ook het startscherm moet er vanaf, kost alleen maar extra tijd en voegt imho niks toe aan de telefoon.
sundreamer

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze fantastische 360 update ...not !!.... is vanuit marketingstandpunt uitstekend gekozen door vodafone ... iedereen heeft al een HTC ...en een abonnement ...zal dus ook niet gauw veranderen ... het is de macht van een groot bedrijf wat verschrikkelijk veel aan ons verdient.. denk ook maar aan de afrekening per minuut als je bijvoorbeeld maar 1.10 min hebt gebeld ... deze update is niet aangekondigd en ons door de keel geduwd !! ... verder is verkeerde voorlichting gegeven over branded en unbranded toestellen
... weet de help en service desk vaak van niks en zeggen sommige vodafone medewerkers dat zo er ook niet mee eens zijn !!
Wij als klant zijn weer de dupe van het geld !..en hebbend geen keuzevrijheid meer. Vodafone wou zich eens moeten realiseren waarom mensen nog bij vodafone zijn en voor ze kiezen ... ik hoop .. maar het zal niet gebeuren .. dat vodafone alsnog een tool uitbrengt om 360 van het toestel af te halen ..en froyo snel uitgeeft ...!
Wij hebben terecht kritiek ...net als al die duizenden anderen op andere forums ... laat vodafone daar wat van aantrekken !! ..namaste
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je hebt het zelf al over een groot bedrijf en de macht die zij hebben. Ik vrees dat ze zich er toch niks van aan trekken. Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met Vodafone, vrijwel altijd bereik en snel internet op mijn smartphone. Deze actie valt me eerlijk gezegd ook tegen. Het zou Vodafone sieren om inderdaad een update uit te brengen (misschien samen met FroYo) die het mogelijk maakt om de 360-apps te verwijderen. Dan heb je zelf nog een keuze wat je op je eigen mobiel zet en/of laat staan. Overigens heb ik nu ook problemen met mijn mailclient na de update. Nog meer mensen die daar last van hebben?
Rob1n

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vroeger had je gewoon telefoons om mee te bellen en was het inderdaad geen probleem als er ergens een operator logo'tje stond en er ergens verstopt in het menu een linkje naar vodafone diensten stond, maar de Desire is voor mensen hun pocket-PC, die ze juist willen hebben om deze te personalisen en customizen zodat ze er precies mee kunnen doen wat ze willen, op de manier als ze willen, zonder gehinderd te worden door allerlei meuk wat in de weg zit. Mensen gaan juist voor HTC omdat ze de bemoeienis en restricties van Apple niet willen hebben en dan gebeurt dit opeens. Van mensen hun PC moet je gewoon afblijven; zal ff lekker worden als mijn PC thuis ineens overgenomen wordt door KPN omdat ik mijn internet via hun krijg. Nee, het lijkt er op dat VF weinig snapt van de producten die ze leveren en de mensen die deze producten kopen.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zijn helaas/gelukkig niet de enige die er mee zitten, zie onderstaande links: http://www.androidwo...ebruikers-boos/ http://tweakers.net/...htc-desire.html
Ramslam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal! Heeft iemand (buiten het hele 360-gedoe) toevallig ook problemen met 3G ontvangst na de "update" ? Na de update heb ik in mijn wijk geen ontvangst meer (maar in andere wijken weer wel). Ben benieuwd....
Groeten Remco
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal! Heeft iemand (buiten het hele 360-gedoe) toevallig ook problemen met 3G ontvangst na de "update" ? Na de update heb ik in mijn wijk geen ontvangst meer (maar in andere wijken weer wel). Ben benieuwd....
Groeten Remco



Ik heb wel minder stabiel ontvangst.. Voor de update had ik constant goed ontvangst thuis, na de update heb ik af en toe geen ontvangst meer.
ikwilfroyo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand al een idee hoe het toestel gedebrand kan worden met een orginele HTC-rom NA de Vodafone 360 update?
dmerkenhof

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even tussendoor in dit topic; Jij denkt dat dat gaat werken? In de winkel kunnen ze niet eens bestellingen omruilen die via internet gedaan zijn.Kun je dus op je kop gaan staan, maar krijg je niet voor elkaar.Bij problemen met toestellen, gekocht via de website, moet je gewoon hun ff bellen.



En via het telefoonnummer van de online winkel kom je ook nergens want het kost me al de grootste moeite om na te gaan of de toestellen branded of unbranded zijn en wat de orderstatus is.. Dus ik zie het somber in.. Ga ik toch echt naar een Vodafone shop toe.. Of het werkt is een tweede.. Een ding is zeker, ik ga die smerige update niet installeren en debrand hem dan wel als ik geen unbranded terug krijg..
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iemand al een idee hoe het toestel gedebrand kan worden met een orginele HTC-rom NA de Vodafone 360 update?



Is nog geen goede manier voor gevonden, heeft te maken met de bootloader. Op diverse fora is wel te lezen dat men er druk mee bezig is. Zou fijn zijn als VF zelf met een officieel statement zou komen, om duidelijk te maken of deze software in de toekomst te verwijderen is. Mocht er een manier bekend zijn, zal ik deze hier posten.
EnigmaNL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is nog geen goede manier voor gevonden, heeft te maken met de bootloader. Op diverse fora is wel te lezen dat men er druk mee bezig is. Zou fijn zijn als VF zelf met een officieel statement zou komen, om duidelijk te maken of deze software in de toekomst te verwijderen is. Mocht er een manier bekend zijn, zal ik deze hier posten.



De beste oplossing is om je toestel te rootten en er een custom rom op te zetten, of een geroote stock rom, dat kan ook.
abruzzese

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En wanneer krijgen HTC Desire Vodafone bezitters de update naar Android 2.2 ?Als ik de reviews lees van de Android 2.2 is deze toch een verbetering tegenover de Android 2.1 .Ik snap er nu helemaal niks meer van , andere HTC Desire bezitters zoals KPN en T-Mobile hebben deze Android 2.2 toch wel geupdate ?Nu heb ik een nieuwste smartphone van HTC ( Vodafone ) en krijg geen update 2.2 ?????????
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In dit topic staat al vermeld dat wij pas de update aan het einde van de maand mogen ontvangen. Helaas zal er ongetwijfeld VF-troep inzitten. daarom duurt het zo lang..
abruzzese

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In dit topic staat al vermeld dat wij pas de update aan het einde van de maand mogen ontvangen. Helaas zal er ongetwijfeld VF-troep inzitten. daarom duurt het zo lang..



Bedankt voor je snelle antwoord , ben nu wel wat wijzer .
Jeroendb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allen,Ik heb de update van die 360 troep niet uitgevoerd. Is het dan nog wel mogelijk om over een paar weken froyo binnen te krijgen?Of moet ik eerst die troep er op zetten voor ik dan weer kan updaten??
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Unbranden van je 360-desire schijnt te kunnen volgens DEZE post.  En als je de update nog niet gedaan hebt, dan kun je sowieso debranden.   

 Ik ben er na de HTC Hero van uitgegaan dat ook de desire unbranded was. De uitrol van 2.1 naar de Hero ging namelijk ook direct vanuit HTC volgens mij. Gelukkig las ik eerst op een forum wat de update voor de desire deed. Als ik dat op voorhand had geweten had ik de telefoon nooit bij VF gekocht. Dus nu heb ik 2 keuzes:

     A ) Aangetekende brief schrijven dat de telefoon niet aan de gewekte verwachtingen voldoet, en koop annuleren. Altijd lastig, zeker met bijbehorend abo.
     B ) Unbranden, en vervolgens updaten naar froyo.    

(...Froyo bevalt tot nu toe uitstekend )  
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Unbranden van je 360-desire schijnt te kunnen volgens DEZE post.  En als je de update nog niet gedaan hebt, dan kun je sowieso debranden.   

 Ik ben er na de HTC Hero van uitgegaan dat ook de desire unbranded was. De uitrol van 2.1 naar de Hero ging namelijk ook direct vanuit HTC volgens mij. Gelukkig las ik eerst op een forum wat de update voor de desire deed. Als ik dat op voorhand had geweten had ik de telefoon nooit bij VF gekocht. Dus nu heb ik 2 keuzes:

     A ) Aangetekende brief schrijven dat de telefoon niet aan de gewekte verwachtingen voldoet, en koop annuleren. Altijd lastig, zeker met bijbehorend abo.
     B ) Unbranden, en vervolgens updaten naar froyo.    

(...Froyo bevalt tot nu toe uitstekend )  



Maar dan moet je een andere ROM er op zetten, ik wil liever een factory ROM hebben. Thanks voor je bijdrage in ieder geval.. Ik wacht even op een Vodafone Undo patch of iets dergelijks.
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Maar dan moet je een andere ROM er op zetten, ik wil liever een factory ROM hebben. Thanks voor je bijdrage in ieder geval.. Ik wacht even op een Vodafone Undo patch of iets dergelijks.



De 'andere' ROM kan de 'factory ROM' zijn van een unbranded Desire. Of welke ROM je maar wilt. Je kunt zelfs de Vodafone branded ROM van voor de update terugzetten, als je die ergens kunt vinden. Succes iig.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 'andere' ROM kan de 'factory ROM' zijn van een unbranded Desire. Of welke ROM je maar wilt. Je kunt zelfs de Vodafone branded ROM van voor de update terugzetten, als je die ergens kunt vinden. Succes iig.



Thanks! Ga ik nu op zoek naar een factory ROM! Als je een linkje daarvan hebt, zie ik die graag tegemoet! Als het debranden volgens die methode is gelukt, hoor ik het graag!
PascalR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien een vreemde vraag. Mag vodafone dergelijke software zonder mogelijkheid tot verwijderen op de toestellen plaatsen. Ik kan me nog herinneren dat microsoft erg grote problemen heeft gehad, met het meeleveren van internet explorer, terwijl deze gewoon te verwijderen was. Aangezien er daarnaast shops in applicaties van derden worden geplaatst (music shop) levert dit oneerlijke concurrentie op.... Erg dubieuze en zeer onwenselijke actie
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic