Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ BrightSilence: Thanks voor je snelle reactie. Dat ik een branded telefoon heb, weet ik wel. Ik heb helaas ook de 360-zooi van Vodafone geinstalleerd, denkende dat ik eindelijk FroYo aan het binnen halen was. Maar kan ik nog aan bijvoorbeeld de originele verpakking zien welke versie ik heb gekocht? Weet iemand al trouwens hoe dit is terug te zetten naar de oude HTC-ROM? Ik wil namelijk z.s.m. deze Vodafone bende er af hebben. Thanks!
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou overigens terugzetten naar fabrieksinstellingen werken? Uit de fabriek kwam mijn prachtige telefoon namelijk niet met deze rotzooi er op
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ BrightSilence: Thanks voor je snelle reactie. Dat ik een branded telefoon heb, weet ik wel. Ik heb helaas ook de 360-zooi van Vodafone geinstalleerd, denkende dat ik eindelijk FroYo aan het binnen halen was. Maar kan ik nog aan bijvoorbeeld de originele verpakking zien welke versie ik heb gekocht? Weet iemand al trouwens hoe dit is terug te zetten naar de oude HTC-ROM? Ik wil namelijk z.s.m. deze Vodafone bende er af hebben. Thanks!



Ah, nu snap ik hem. Als je een Vanilla HTC Desire hebt ontvang je geen updates van Vodafone maar van HTC. Als je dus nu een branded telefoon hebt, heb je dat altijd gehad. Alleen wordt het bij deze update pas zichtbaar.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah, nu snap ik hem. Als je een Vanilla HTC Desire hebt ontvang je geen updates van Vodafone maar van HTC. Als je dus nu een branded telefoon hebt, heb je dat altijd gehad. Alleen wordt het bij deze update pas zichtbaar.



Voel ik me nu even genaait.. Er was me bij de telefonische verkoop expliciet vermeld dat ik een "Vodafone" vrije telefoon zou krijgen. Gezien het feit dat het een populair toestel betreft, zal er vast snel een oplossing komen vanuit de tweakers-hoek. Is het overigens niet zo dat het JOUW telefoon is en dat JIJ bepaald wat je er wel en niet op wilt hebben?
LST

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Twan,Dat Vodafone een dienst uitrolt op Android is tot aan toe, maar dan vind ik wel dat de gebruikers op zijn minst de keuze moeten hebben om deze diensten al dan niet te installeren. Nu hebben velen dit opgevat als 'het door de strot duwen'. Ook het moment van de update is uiterst ongelukkig.Het zou Vodafone dan ook sieren als excuses gemaakt worden en de gebruikers de mogelijkheid krijgen de 360 update terug te draaien. Het zou Vodafone ook sieren als wat duidelijker wordt gecommuniceerd dat er een speciale versie van de software op het toestel draait. Dan kan daar ook geen misverstand meer over bestaan. Het heeft jullie in ieder geval een beschadigd imago opgeleverd.
torkom

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de mededeling van Twan heb ik maar door de zure appel heengebeten en met trillende handjes Froyo proberen er op te zetten en het is gelukt ! (Had wel gelukkig de laatste VF update er niet op gezet).Wat ben ik blij dat ik er vanaf ben .. Vodafone GOODBYE......FOREVER !!
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Torkom, mazzel gehad. Met de VF-update schijnt het nog niet te lukken. Denk dat we met zn allen een weekje moeten wachten, dan kunnen wij ook afscheid nemen van de VF update. Voor de rest van de mensen.. Ik had de Beta van WhatsApp geinstalleerd, deze werkt na de update niet meer. Iemand anders hetzelfde probleem?
Rener

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus ik ben een user van de eerste desires uit de vodafone winkel, en nog ben ik geen 'Vanilla' ? Wat is dat voor een ontzettende onzin!    "We voeren twee type HTC Desire toestellen:     -          Een Vanilla (kale) versie met Android software (vlak na de lancering van het toestel verkocht)   -          Een Vodafone branded versie waarop Vodafone branded Android software geïnstalleerd is"   Dit klopt gewoon niet, want het is al duidelijk dat een van de eerste users van een desire met vodafone HOE DAN OOK een branded telefoon heeft...  Superonzin.
koru77

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt erop dat de gewraakte update niet meer wordt uitgerold?
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lijkt erop dat de gewraakte update niet meer wordt uitgerold?



Dat is nieuws voor mij. Geen melding meer als je nog niet geupdate hebt? Ik ga straks een vriend helpen om te proberen zijn Desire te debranden. Ben zelf nog een beetj huiverig. Helaas hebben we beide al de 360 update binnen gehaald. We zullen zien of het werkt. Zal wel niet dan.
torkom

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lijkt erop dat de gewraakte update niet meer wordt uitgerold?



Klopt ! Ik heb hem handmatig moeten downloaden naar mijn pc en daarna geinstaleerd op de phone, werkte ook prima. Wat hiervan nou de reden is ? Ik heb gelezen dat HTC de uitrol tijdelijk heeft "gesuspend" of misschien server problemen...Edit : ik dacht dat je de FROYO update bedoelde, die wordt n.l ook niet meer uitgerold (tijdelijk ?)
dmerkenhof

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu meerdere keren met Vodafone aan de telefoon gezeten en alle keren werd mij op het hart gedrukt dat ze nu unbranded Desire's uitleveren met originele HTC roms. Dit gaat naar mijn mening nogal in tegen wat hier wordt gezegd door onder andere de moderators. Als blijkt dat de Desire die ik besteld heb via de Vodafone website toch een branded ROM heeft dan ga ik in een Vodafone winkel een unbranded Desire eisen want dan is er toch duidelijk sprake van misleiding en/of fraude naar mijn mening.Ik vind het ronduit schandalig dat Vodafone zo hun klanten voorliegt en bedondert!
Nik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind deze actie zo asociaal van ze dat het een principe kwestie is geworde, zodra mijn huidige contract afloopt ben ik weg bij vodafone. Ondanks dat ik zeer tevreden ben met het telefoon netwerk en internet van vodafone neem ik graag genoegen met minder. Ik wens niet op zo'n manier geschoffeerd te worden als trouwe klant, punt.Nu maar wachten totdat ik kan unbranden/rooten en anders #$#@$# tot eind augustus wachten op Froyo.
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Twee soorten desire's ? ik geloof een hoop maar dit toch echt niet. Ik heb mijn Desire bij mijn verlenging gekregen moest zelfs wachten omdat deze nog niet leverbaar was en toch is die nu branded !!! (was denk ik één v/d eerste).Heb nog nooit meegemaakt dat een provider 2 "soorten" telefoons van het zelfde type op de markt bracht; je had de keus of "los" kopen (not branded) of via je provider (99% kans dat die dan branded is)En waarom is de gewraakte update niet te verwijderen ? Vodafone geeft zelf aan dat je niet verplicht bent om deze opties te gaan gebruiken dus waarom geen uninstall zodat gebruikers idd kunnen bepalen of ze het wel of niet willen hebben ? Noem me maar achterdochtig maar volgens mij zit er achter dit verhaal meer dan alleen de Froyo update; het is een hele slimme manier om alle Desire's met Vodafone abbo branded te maken !!!En het hard resetten van je desire heeft geen nut, de rotzooi blijft er gewoon in zitten (heb het vanmiddag geprobeerd.Voor mij blijft de grote vraag: waarom heeft Vodafone zo'n moeite met android, en dan met name Froyo?
dmerkenhof

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Twee soorten desire's ? ik geloof een hoop maar dit toch echt niet. Ik heb mijn Desire bij mijn verlenging gekregen moest zelfs wachten omdat deze nog niet leverbaar was en toch is die nu branded !!! (was denk ik één v/d eerste).Heb nog nooit meegemaakt dat een provider 2 "soorten" telefoons van het zelfde type op de markt bracht; je had de keus of "los" kopen (not branded) of via je provider (99% kans dat die dan branded is)En waarom is de gewraakte update niet te verwijderen ? Vodafone geeft zelf aan dat je niet verplicht bent om deze opties te gaan gebruiken dus waarom geen uninstall zodat gebruikers idd kunnen bepalen of ze het wel of niet willen hebben ? Noem me maar achterdochtig maar volgens mij zit er achter dit verhaal meer dan alleen de Froyo update; het is een hele slimme manier om alle Desire's met Vodafone abbo branded te maken !!!En het hard resetten van je desire heeft geen nut, de rotzooi blijft er gewoon in zitten (heb het vanmiddag geprobeerd.Voor mij blijft de grote vraag: waarom heeft Vodafone zo'n moeite met android, en dan met name Froyo?



Ik vermoed onder andere de wifi hotspot?
koru77

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt ! Ik heb hem handmatig moeten downloaden naar mijn pc en daarna geinstaleerd op de phone, werkte ook prima. Wat hiervan nou de reden is ? Ik heb gelezen dat HTC de uitrol tijdelijk heeft "gesuspend" of misschien server problemen...Edit : ik dacht dat je de FROYO update bedoelde, die wordt n.l ook niet meer uitgerold (tijdelijk ?)



Tja ik denk kijk nog eens naar dat nummer, zat toevallig op wifi, toen kreeg ik de update niet meer, terug naar 3g/hsdpa ook niks, vandaar mijn post. Echter nu is de gewraakte update er wel weer, denk toch maar dat ik deze skip!
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vermoed onder andere de wifi hotspot?



Dat zou kunnen, maar waarom dan niet net zoals t-mobile de update weigeren en accepteren als deze optie eruit gehaald is ?
freddyonderstal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als blijkt dat de Desire die ik besteld heb via de Vodafone website toch een branded ROM heeft dan ga ik in een Vodafone winkel een unbranded Desire eisen want dan is er toch duidelijk sprake van misleiding en/of fraude naar mijn mening.



Even tussendoor in dit topic; Jij denkt dat dat gaat werken? In de winkel kunnen ze niet eens bestellingen omruilen die via internet gedaan zijn.Kun je dus op je kop gaan staan, maar krijg je niet voor elkaar.Bij problemen met toestellen, gekocht via de website, moet je gewoon hun ff bellen.
almarvk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad, hoe kan ik zien dat ik een 'vanilla' versie heb? Mijn telefoon was van de eerste levering, maar zit wel met de VF360 update.. Hoe zit dat Vodafone?!
martino187

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben ook misleid door Vodafone. Ik heb bij mijn bestelling expliciet gevraagd om een unbranded toestel de medewerker verzekerde mij dat het om een unbranded toestel ging. Toen ik het toestel thuis kreeg gestuurd direct gaan kijken of er geen vodafone software opstond en dat was niet het geval dus ging ik ervan uit dat het om een unbranded toestel ging. En nu achteraf komen ze met een smerige update die allemaal rotzooi installeerd!! En wat kan je er tegen doen.... precies geen moer. Ja klagen waarna je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic