Hallo
@Hocks Het probleem zit bij jouw oude Vodafone Basis-2 abonnement. Als ik goed ben ge-informeerd, dan is dit nog één van de oer-oude abonnementsvormen van Vodafone waarbij mobiel internet per tijdseenheid van een kwartier in rekening werd gebracht. Bij alle huidige abonnementsvormen wordt er afgerekend per MegaByte tot op drie cijfers achter de komma.
Bij het oeroude Vodafone Basis-abonnement was dat per tijdseenheid van MINIMAAL een kwartier. Let op: MINIMAAL een kwartier. Dus ook als een App slechts enkele seconden verbinding maakt met het Netwerk. Dan wordt er toch een heel kwartier in rekening gebracht op de factuur bij het Vodafone Basis abonnement.
Jij schrijft dat je per 1 April 2014 bent overgezet naar een Vodafone RED-abonnement met een datategoed van 2 GigaByte. Als het goed is, dan is er op jouw factuur van xx Mei 2014 geen vijftig euro in rekening gebracht. Dit omdat jij waarschijnlijk niet buiten je data-tegoed bent gegaan. Jij blijft dus onder die 2 GigaByte.
Op jouw factuur van Mei 2014 en volgende facturen, wordt die vijftig Euro "boete" niet meer in rekening gebracht.
Ik ben geen medewerker van Vodafone, en kan derhalve niets voor jou regelen. Wel kan ik je adviseren om dit topic grondig door te lezen. En op dezelfde wijze als de topic starter van dat topic, een coulance regeling aan te vragen.
Ik raad je aan om niet recalcitrant te zijn en gewoon de situatie helder uit te leggen. Alsmede de onrechtvaardigheid van die "boete" van vijf maal vijftig Euro. In combinatie met jouw lage data-verbruik.
Dan ziet Vodafone zelf ook wel de onrechtvaardigheid in. En ik ben er vrij zeker van dat zij jou dan een coulance regeling zullen aanbieden. Maar ik ben een onafhankelijk Forum-lid. Dus ik kan jou geen 100% zekerheid daaromtrent bieden.
Weblink naar een topic die wel een coulance regeling heeft gekregen:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/zonder-waarschuwing-100-euro-over-datab... Als het goed is, dan bevat jouw factuur over de maand Mei 2014 geen "boete" meer van vijftig Euro. Dit omdat jij per 1 april 2014 een Vodafone RED-abonnement hebt. Wacht anders even af, totdat Moderator Per dit topic behandeld. Hij heeft best wel veel ervaring met coulance regelingen.
Succes !
Netwerker