Stefandeb

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoge rekening & onverwacht dataverbruik

Hallo allemaal,

Ik ben al jaren een tevreden klant van vodafone.
Tot afgelopen week, een factuur van 448 euro werd zonder aankondiging afgeschreven. Ik zou bijna 10gig data hebben verbruikt. Dit terwijl ik in de afgelopen jaren altijd rond de 1000MB verbruik zit.

Na 2 weken in de maand december kreeg ik een sms dat mijn data verbruik meer dan 100 euro buiten de bundel zou zitten en dat uit voorzorg mijn data geblokkeerd zou blijven voor de rest van de maand.

Dit heb ik zo gelaten, en besloot de factuur af te wachten. Tot mijn verbazing schijn ik 9,8gig te hebben gebruikt, schijnbaar in 2 weken, omdat ik de laatste 2 weken van de maand geen gebruik van mobiele data heb kunnen maken.

Na dat het bedrag van 448 euro was afgeschreven heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd, waar in ik aan heb gegeven overal wifi te hebben (thuis, bij ouders, vrienden en op mijn werk) en dat het onwaarschijnlijk hoog verbruik is. Uiteraard krijg ik een standaard reactie, met de melding dat ik kan storneren en een betaalafspraak kan maken.

Storneren heb ik vorige week gedaan, na dat op 24dec het bedrag was afgeschreven. Nu, maar een paar dagen later zijn uitgaande oproepen al geblokkeerd. En krijg ik een sms met de mededeling voor 10 januari het bedrag van 448 over te maken om blokkade van toestel te voorkomen.

Mijn excuses voor de grote hoeveelheid tekst, maar ik zou graag advies krijgen van hoe nu te handelen, en van mensen met vergelijkbare ervaringen. Ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden en wordt nu binnen 2 weken na factuur (die dus eerst wel betaald is geweest) mogelijk afgesloten. Ik hoor graag van jullie.

Groet stefan

126 Reacties 126
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, zoals jullie kunnen lezen in het topic dat Netwerker vermeldde, is er een probleem bij het waarschuwen dat je buiten je bundel gaat bij ca 2% van de abonnementen van de RED-generatie.

Belangrijk om op te merken is dat er niets mis is met het meten van het dataverbruik. MB's die op de rekening staan, zijn verbruikt. Er kunnen enorm veel redenen zijn waarom je verbruik hoger is dan je dacht. Wifi kan ongemerkt uit staan/uitgevallen zijn, de batterijspaarstand van je toestel kan hem uitgeschakeld hebben, je kunt buitenshuis per ongeluk toch meer verbruikt hebben dan je gedacht had, enzovoort. Met de datasnelheden is het zonder probleem mogelijk meerdere GB's per uur te gebruiken. Ook onbewust.

Ik snap dat hoog dataverbruik niet iets is waar veel mensen aan gewend zijn, maar het is op je telefoon heel simpel. Bekijk bijvoorbeeld je verbruik via wifi eens, ik denk dat je verbaast zult zijn over de hoogte daarvan. Ik heb zelf bv al 7GB gebruikt in drie dagen tijd via wifi. Als ik daar 10% ongemerkt via wifi had gebruikt, dan was mijn bundel leeg geweest.

Hoe dan ook, wij kunnen niet bepalen of&wanneer je toestel op wifi zit, wanneer niet en hoeveel je dan gebruikt. Als je een notificatie had moeten krijgen kan dat een reden zijn om samen nog eens naar de kosten te kijken. Maar de hoogte van het gebruik, bewust of onbewust, wordt correct gemeten.
koenwanders

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha Netwerker, zo'n blokkade door app of android klinkt mij handig in de oren. Is dit ook mogelijk voor een Iphone 5s?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo koenwanders,

De App 3GWatchdog is voor zover ik weet alleen nog maar beschikbaar voor Android-besturingssysteem. Daar heb jij niets aan met je Apple iPhone 5s.

Waar je wel wat aan hebt zijn de Apps die aangeboden worden in de Apple iTunes store onder het kopje "Productiviteit" Daar vindt je meerdere Data Counters voor jouw iPhone 5s. Zowel gratis apps, als apps voor een hele lage prijs.Bijvoorbeeld de App: DataCounter - Universal Data Usage. Maar er zijn er vele.


Zoek maar uit in de iTunes Store via deze weblink: https://itunes.apple.com/nl/genre/ios-productiviteit/id6007?mt=8

Succes !

Netwerker
Fransje1984

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone moet stoppen met hun kop in jet zand te steken en zakken te vullen over onze rug

Ik heb ook al maanden torenhoge rekeningen en ben geblokkeerd nu door dat jullie op een vreemde manier super veel data verbruiken terwijl ik thuis WiFi heb en op me werk ook en toch heb ik verschrikkelijk hoge rekeningen en dat met ene abbo van 6 gb in de maand hoe verklaren jullie dit radar kaart dit niet voor niks aan

Al die smoesjes met Apps hoog verbruik en updaten automatisch dat gaat er bij mij niet in ik update niks automatisch en ook al gebeurt dit ben thuis op me werk en bij vrienden en familie verbonden met 100% WiFi dus dan KOST HET MIJ NIKS OP ME DATA ABBONEMENT ga dit eens een x uitzoeken en een oplossing voor je klanten zoeken inplaats van onze zakken leeg te kloppen wil een oplossing maar helaas kan ik niet bellen dankzij jullie blokkade kan dus ook geen contact opnemen met de klantenservice ik ben niet de enige zie Google zie radar http://www.trosradar.nl/mobiel/uitzending/archief/detail/aflevering/08-09-2014/dataverbruik-vodafone... en ga zo maar door los dit op inplaats van ons leeg te kloppen 6gb in een maand en nlg eens 228 euro buiten me bundel en dat terwijl ik met WiFi verbonden ben rara hoe verklaren jullie dit...?? En nee WiFi valt niet weg en ams dat al gebeurd kost me dat geen 228 euro buiten ne bundel en 6gb trek die koppen uit het zand en los dit op!!!!!!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik zou denk ik ook in eerste instantie naar mijn provider kijken als ik een hoge factuur kreeg. Die komt daar tenslotte mee. Dat wil echter niet zeggen dat het probleem bij de provider ligt.

Zoals ik al diverse malen heb aangegeven in dit topic: wij meten alleen wat er door de lijn gaat, we verzinnen geen verbruik. De meting van de MB's verloopt correct. Ook is het verbruiken van meerdere GB's via mobiel internet met gemak mogelijk.

Hiernaast zie je een screenshot van mijn persoonlijke MB-verbruik via wifi tussen 1-9 en 13-9. Ik heb hier twee screenshots samengevoegd zodat je makkelijker zowel de grafiek als de meest-verbruikende apps kunt zien. Mijn verbruik is in 13 dagen 23,93 GigaByte. Dat is 1,8 GB per dag gemiddeld.

Youtube & NPO gebruik ik vooral voor muziek, AiCloud geeft me toegang tot de harde schijf die aan mijn thuisnetwerk hangt. De belangrijkste om er uit te lichten is Opera. Dit is mijn internetbrowser. Dit is dus bijna 5GB aan nieuws lezen, facebooken, enfin: algemeen internetten.

Ik denk dat voor de hand ligt dat als ik om wat voor reden niet op wifi zat, en dat kan prima zonder het te merken omdat de 3G & 4G snelheden zo hoog zijn, ik in een paar uur door mijn bundel was geweest. Maar dat zou niet aan mijn provider liggen.

Ik denk dat het te makkelijk is om in alle gevallen naar je provider te wijzen. Dat wij aangeven dat wat hoger verbruik zonder probleem mogelijk is op je mobiele telefoon of tablet, dat wordt met deze screenshots denk ik meer dan onderstreept. Dat is geen smoesje. Ter vergelijking: zie hieronder mijn mobiele verbruik in dezelfde 13 dagen: slechts 174 MB. Zie ook de rode lijn waar mijn toestel mijn internet vanzelf blokkeert.

Het zou ons helpen als de informatie van twee kanten zou komen. Bekijk het zo: waarom krijgen wij alle wantrouwen over ons heen maar worden bijvoorbeeld "zoveel kun je helemaal niet verbruiken op een telefoon" en "ik zit altijd op wifi" gesteld als feiten. De eerste is zoals je ziet niet waar en de tweede is lastig te bewijzen (en onze systemen zeggen het tegendeel).

Samengevat: we bekijken met iedereen graag wat de oorzaak van een hoge factuur is. En als er aan onze kant iets mis gegaan is, zoals bijvoorbeeld het te laat verzenden van de sms dat je buiten je bundel gaat, dan corrigeren we die kosten voor je. We moeten ons echter wel baseren op een stukje bewijs. Dus: leg de bal niet 100% bij ons maar help ons om jou te helpen en geef altijd zoveel mogelijk info!
npol

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Al kon je de klantenservice bellen, je krijgt toch geen gehoor!!! Dit klopt van geen kanten, maar Vodafone geeft totaal geen openheid van zaken!!! Dit moet uitgezocht worden!!!! Dit is 100% zeker het laatste abonnement wat ik bij Vodafone heb. Vodafone geeft gewoon niet thuis, wat kan je als particulier doen zodat Vodafone haar klanten serieus neemt. Dit alles is begonnen sinds ik mijn abonnement verlengd heb naar een red abonnement????????????????????
npol

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nou misschien moeten jullie eens openheid van zaken geven. Als eerste denk ik dat er een storing in jullie systeem zit. Al jaren lang verbruik ik nog geen 500 MB per maand en sinds mijn red abonnement heb ik aan 2GB niet eens genoeg. Zodra jullie een sms versturen met u heeft nog 20% van uw data verbruik over, zit je er al doorheen!!!! Dat de my Vodafone app niet werkt, dat deze geen juiste informatie weergeeft kunnen geen rechten aan worden ontleend maar ondertussen door deze misleiding vult Vodafone zijn zakken over de ruggen van trouwe klanten!!!! Is het te veel moeite om de klanten op de hoogte te stellen van de storing die al maanden duurt???? Waarom zie ik daar geen melding van op de my Vodafone app???? Hoe kan vodafone de 20% notificatie melding optijd versturen, terwijl er een storing is en het data verbruik niet juist wordt weergegeven???? Graag een keer antwoord op deze simpele vragen!!!!!!!
Fransje1984

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Wat heb ik aan tips en tricks die ikzelf al ingestd heb toen ik me telefoon kreeg

Ik heb geen bijzondere Apps zoals spotify dn ga maar door facebook whatsapp fb messenger
Hoe kan ik snachts heel veel verbruiken als ik slaap? Hoe kan ik snachts data verbruik hebben als ik op WiFi zit?
En dan mooie verhalen WiFi kan weg vallen bla bla bla daar geloof ik allemaal niet dat zijn allemaal smoesjes om het straatje schoon te vegen
Snachts data sessies van 25 euro per keer
Dat gebeurt over het netwerk van Vodafone via een telefoon die ik verkregen heb bij Vodafone via een simkaart die ik verkregen heb via Vodafone het zijn allemaal klagen met Eem red abbo die dit probleem hebben en Vodafone houd steevast aan dat het je eigen gebruik is jah via mijn mobiel die slaapt net als ik
En nee ik update niks heb geen iCloud spotify opera en weet ik veel allemaal wat voor Apps en de meeste Apps staan uit voor data gebruik gaan alleen aan als ik die wil gebruiken dit probleem ligt bij jullie en Vodafone speelt haasje die van niks weet maar wel dikke bedragen incasseert 180 euro gemiddeld iedere maand is normaal bij jullie voor data die ik en de andere mensen niet verbruikt hebben omdat we dan slapen maar wel dikke sessies hebben terwijl alle instellingen goed staan
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi npol, ik hoop dat je me niet te brutaal vindt, maar ik ga de rollen een keer omdraaien 😉

Allereerst: dat je mogelijk problemen kunt ervaren met de weergave van tegoed in My Vodafone, daar hebben we hier uitgebreid melding van gemaakt: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Vodafone-crediteert-proactief-onterechte-buitenbundelkos... Wat we doen om de impact hiervan te verminderen tot we dit opgelost hebben, dat staat hier ook vermeld. Mocht een collega je klacht beoordeeld hebben, maar naar jouw mening niet in lijn met dit bericht gehandeld hebben, dan stuur aub een berichtje op Facebook of Twitter, dan herbeoordelen we je klacht.


Dan mbt je statement dat je sinds een RED abonnement hebt ineens meer data nodig hebt: dat is min of meer hetzelfde als het "ik zit altijd op wifi" dat we veel horen, en waar ik hierboven meer uitgebreid op ben ingegaan. Waar het denk ik op neerkomt is: "volgens mij zit er een storing in het Vodafone netwerk".

Echter: een MB is een MB. Een webpagina die 1 MB groot is bekijken, dat kost met een RED abonnement of via het Vodafone netwerk niet ineens 2MB. Ik heb zelfs wel eens gemeten hoeveel MB bepaalde pagina's laden op een PC kost, en hoeveel MB dat op mijn mobiel kost. Dat is hetzelfde.

Ik kan ook naar eer en geweten zeggen dat ik persoonlijk nog nooit een screenshot heb gezien van een verbruiksmeter met een onverklaarbaar en significant verschil tussen het verbruik in het toestel en het verbruik op de factuur.

Als:

  • ons netwerk zegt: er is 3GB verbruikt
  • het toestel van een klant zegt: er is 3GB verbruikt
  • een webpagina bekijken via wifi, mobiel netwerk of op een ander apparaat altijd hetzelfde aan MB's kost
Dan blijft er maar één mogelijke conclusie over: er is 3GB verbruikt 😉

Daarom: help ons jou te helpen en onderbouw je klacht. Laat ons zien dat je toestel iets significant anders registreert dan wat er op je factuur staat en dan hebben we iets dat we kunnen onderzoeken!

*edit* typo's en iets concreter gemaakt.
npol

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het is en blijft raar, ik kan het niet verklaren hoe ik ineens en met mij honderden anderen meer data verbruik hebben dan eerder. Dit terwijl ik zeker voor 70% op wifi zit. Er is een melding gemaakt wat ik begrijp op het Vodafone forum.... Waar ik nooit eerder keek en meerderen denk ik niet. Is t nou zo moeilijk om het te vermelden op my Vodafone als je je verbruik controleert??? Makkelijk praten dat je een melding krijgt wanneer je nig 20% van je tegoed over hebt.... Hoe ga je dat controleren dan als my Vodafone niet op to date is. Wie zegt mij dat Vodafone deze sms optijd verstuurd???? Dit terwijl Vodafone niet kan weergeven hoeveel data ik al verbruikt heb. Erg raar dat Vodafone precies weet hoeveel EUR ik al buiten mijn bundel verbruik maar niet kan weergegeven dat ik nog maar 0 MB tegoed over heb. Die storing duurt al maanden en de klanten zijn de dupe en dit terwijl Vodafone er alleen maar aan verdiend. Als trouwe klant Mag je toch wel een tegemoetkoming verwachten van zo'n langdurige storing. Bij mij gaat t gelukkig om een aantal EUR buiten mijn bundel, maar ik hoor heel andere bedragen van andere klanten. En het is echt niet te geloven dat iemand met 6GB tegoed alsnog voor honderden EUR buiten zijn bundel gaat. Dan vraag ik me
Werkelijk af zijn wij nou zo stom dat wij het niet goed zien of is Vodafone nou zo stom dat er bij hun geen lampje gaat branden dat dit van geen kanten klopt. Het gaat hier niet om een incident van een klein aantal klanten maar het gaat hier om honderden klanten! Ik Heb meerdere klachten ingediend, waar ik nog steeds geen antwoord op heb gehad. Lekker klantvriendelijk die Vodafone!!! Heb zo'n spijt dat ik een nieuw contract ben aangegaan, maar ga deze straks ook absoluut niet verlengen. Ben er helemaal klaar mee!!!
EvaR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ook ik heb te maken met ineens een hoog dataverbruik de laatste maanden. Onverklaarbaar, omdat ik (met een paar uitschieters nagelaten), altijd binnen mijn 1gb ben gebleven.
Daarom is het nu heel erg vreemd dat ik de laatste drie a vier maanden ineens mijn dataverbruik met dubbele cijfers overschrijdt.
Na de eerste keer overschrijding heb ik een extra Blox aangezet om extra onverwachte kosten te voorkomen, maar ook zelfs met een extra gig heb ik nog hoge kosten.

Zowel prive als op mijn werk heb ik de beschikking over wifi. Ik ben mijn telefoon niet anders gaan gebruiken en toch schijn ik ineens, volgens jullie rekeningen, heel veel MB's te verbruiken.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik was altijd een zeer tevreden klant. Tevreden over bereik en klantenservice, maar dit zorgt ervoor dat ik nu twijfel of ik nog wel klant wil zijn bij Vodafone.
Ik werk hard voor iedere euro die ik verdien en moet twee keer nadenken over iedere euro die ik uitgeef. Als dan op deze manier die euro's ineens uit mijn handen vliegen moeten jullie begrijpen dat ik zeer ontevreden ben over jullie.
Ik ga vanavond met zeer veel interesse kijken naar de uitzending van Tros Radar en hoop dat jullie daarin jullie verantwoordelijkheid nemen naar jullie klanten toe en ervoor zorgen dat dit allemaal gecorrigeerd word en er zorg voor dragen dat dit niet meer gebeurd!

Een zeer ontevreden klant

Angelo070

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben vandaag met hetzelfde probleem geconfronteerd heb ook direct contact opgenomen met de klantenservice.
Gelukkig kwam ik er vandaag achter dat ik €20 boven mijn databundel zit met nog 15 dagen te gaan. Gezien alle mensen die gereageerd hebben ben ik er gelukkig op tijd bij. Heb trouwens direct mijn data uitgezet!! Gezien de uitzending van radar 08-09-02014 en die van vanavond.

Aldus contact gehad te hebben met de klantenservice werd er tegen mij gezegd dat het idd vreemd is dat mijn data gebruik idd zo hoog is gezien ik nog nooit buiten mijn bundel ben gegaan van 2 gb. Er werd tevens gezegd dat vodafone dit allemaal niet kan controleren waar dat gebruik vandaan komt. Dit vind ik persoonlijk vreemd. Echter hier kwam de oplossing: download een data app en neem een extra 1gb databundel.

Gezien alle klachten en de aandacht vanuit radar vind ik het vreemd dat vodafone zijn kop in het zand steekt en wijst naar de consumenten! Ik was een tevreden klant maar ben dit inmiddels niet meer! Gelukkig ben ik er nog op tijd bij met een bedrag van €20 buiten mijn bundel i.p.v. honderden euro's. Hoop dat er echt naar een oplossing gezocht gaat worden!!!


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Angelo070,

Gelukkig was je er op tijd bij. Het klopt dat er is gezegd dat we niet kunnen zien waar je de data aan verbruikt. Dit heeft te maken met wetgeving over privacy. Daarnaast zouden veel klanten het juist niet prettig vinden wanneer wij konden zien welke webpagina's er zijn bezocht, persoonlijk zou ik dit ook geen fijne gedachte vinden wanneer mijn internet provider dit zomaar kon inzien.

Het is dus niet zo dat we onze kop in het zand steken, maar we kunnen/mogen niet zien waar het aan is verbruikt. Vandaar het advies om een datateller te gebruiken. Deel vooral ook welke dienst of app bij jou veel data heeft verbruikt.

Kijk voor meer uitleg ook in het topic hierover.
Alex89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net Kassa gekeken waarbij aangegeven werd dat ik ondanks ik een ouder abbo heb deze gratis kan wijzigen. Ik wou dus mijn internet data wijzigen dat deze na overschrijden de snelheid naar beneden brengt zodat dit mij niet weer toren hoge rekeningen geeft.
Echter is dit dus niet zo ja als ik dit jaar april afgesloten heb! Wat is dit voor onzin dus mijn abbo moet een paar maanden oud zijn dan mag het wel?
Ben ik afgelopen periode niet genoeg leeg gemolken, met de extra kosten die ik ineens heb had ik mijn abbo al kunnen afkopen!
Ik ga met kassa contact opnemen en aangeven dat ik mijn abbo helemaal niet over kan zeggen zoals toegezegd is!
Want ALLE klanten konden dit doen.
test123

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met veel belangstelling de aflevering van Radar gezien.

Daaruit heb ik begrepen dat alle vodafone klanten kunnen overstappen naar een systeem dat de internetsnelheid wordt verlaagd na volledig gebruik van de databundel, zonder buiten de bundelkosten.

Dat is perfect. Morgen direct even de klantenservice bellen.
Ellmarrr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds een aantal maanden ook hetzelfde probleem. Ging nooit over mijn databundel heen en heb 2GB. Deze maand had ik na 9!! Dagen nog 200mb over. Ik zit thuis op wifi en op mijn werk staat mijn internet uit. Heb dus ook geen idee waar al die mb's heen zijn gegaan. Maar zoals ik hier al lees worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Klantenservice, forums, facebook, twitter! Vind het te triest voor woorden en hoop daarom ook dat vodafone snel met een oplossing komt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Ellmarrr,

Wat geeft je datateller precies aan? Waar is het aan verbruikt?
Rahulz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

I have a vodafone red subscription for my phone with 1 GB of monthly data pack. I travelled to USA recently and on landing I received a message from vodafone saying that I could activate the world pack which gives me access to 30mb of data everyday for 5 Eur. I activated the bundle and also received a confirmation via sms and see it on my vodafone page as well. I used only 7 Mb of data on one of the days and in the most recent bill I received, I saw that I was charged 55 euros for this!. This is clearly not in line with what was advertised by the pack.How do I get this corrected?

Regards,
Rahul
Extronic

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ook ik zit zomaar uit het niets (?) over mijn 6GB internet databundel heen. Ik heb deze maand niks anders dan normaal gedaan. Ik speel geen online games, kijk af en toe een filmpje op Youtube, gebruik af en toe Facebook en af en toe gewoon me standaard Internetbrowser. Als ik bij mijn 'Gegevensgebruik' kijk staat er dat ik in de periode van 15 tot en met 22 september: circa 2,64 GB gebruikt heb.

Youtube: 1,41 GB
Facebook 81,54 MB
Internet: 58,79 MB
WhatsApp: 8,52 MB

En de rest van de apps is allemaal maar tussen de 100 en 800 KB

De periode hiervoor (24 juli tot 23 augustus) was mijn verbruik maar 772MB
Hoe is het mogelijk dat ik dan even goed over 6GB Internet heen ga?

Mvg, Extronic
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Extronic,

Jij hebt waarschijnlijk het Android operating system. En daarbij gekeken naar jouw gegevens-verbruik via:
*) Instellingen
*) eventueel Netwerk instellingen of Netwerk opties
*) Gegevensgebruik of datagebruik

Standaard staand de verticale schuifbalken ingesteld op de afgelopen zeven dagen. In jouw geval vanaf 15 t.e.m. 22 September 2014.
Dan krijg je de het data-gebruik over de laatste zeven dagen.

Schuif je met je vinger de linker-verticale-lijn naar 1 September toe. Dan krijg je je data-verbruik over de periode 1 September 2014 t.e.m. vandaag.
En dan is het heel waarschijnlijk dat je in die periode wel 6 GigaByte aan data-verbruik hebt.
Controleer maar.
Met de horizontale oranje schuifbalk kun je een waarschuwing vastleggen aangaande je data-verbruik per maand. Bijvoorbeeld bij 5 GigaByte aan het begin van de nieuwe maand.
De rode schuifbalk stel je in als je wilt dat jouw smartphone jouw maandelijkse data-verbruik absoluut begrenst op bijvoorbeeld 6 GigaByte.

Meer tips en tricks vindt je in het data-verbruiks topic. Zie mijn handtekening onder dit bericht.

Succes!


Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic