Alex C.

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge kosten a.g.v. het niet werken van bundel "ALLES OP REIS WERELD AAN"

Hallo, eind april 2024 zijn wij 2 weken naar de VS geweest. Op de website van Vodafone werd aangegeven dat om extra kosten te voorkomen je gebruik kan maken van "alles in 1 wereld". Er stond duidelijk vermeld dat je deze functie niet aan hoefde te zetten omdat deze al automatisch aan zou staan. Nou dat is makkelijk dacht ik.......

 

Na nog geen 10 minuten op JFK in New York aangekomen te zijn greeg ik de waarschuwing dat ik al op 80% van mijn data bundel zat. Erg vervelend! Ik heb onmiddelijk mijn Mobiele data uitgezet. Ik trok de conclusie dat de functie kennelijk niet aan stond dus. Dus ik proberen een SMS te sturen zoals werd opgegeven op de website ("ALLES OP REIS WERELD AAN" ) naar nummer 4000. Dit werkte dus niet. Ook niet met 0031 er voor. Dus ik dacht nou dan zal ik het wel via "Mijn Vodafone" regelen of via de App de volgende dag via een Wifi netwerk. Wat blijkt....... zowel de app als de website zijn beide niet te benaderen vanuit de VS zelfs niet met een VPN. 

Teruggekomen heb ik een rekening van 79€ gekregen waar ik werkelijk helemaal niet voor terug heb gekregen.

 

De informatie die op de website staat is duidelijk niet correct. Vervolgens kun je hier ook niets meer aan doen omdat dat Vodafone Services niet werken vanuit het buitenland (buiten de EU)

 

Het zou gepast zijn als Vodafone deze kosten zou vergoeden.

 

Vr. Groet,

 

Alex

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3551Posts
  • 1073Oplossingen
  • 1169Likes

Hi @Alex C., welkom hier.

Een hoge factuur is altijd schrikken. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zie dat er in totaal € 57,77 is berekend voor dataverkeer buiten de EU naast je reguliere abonnementskosten. Deze kosten zijn berekend voor dataverkeer in de VS op 26 april. Het lastige hierbij is dat deze kosten terecht zijn berekend, want er is verbinding gemaakt met het buitenlandse netwerk. De BloX Alles-in-1-Wereld is een optie die standaard geactiveerd is. Hier betaal je ook niets voor, totdat de BloX daadwerkelijk geactiveerd is. Je betaalt dus alleen wanneer je deze bundel gebruikt. Ondanks dat dit een BloX is die standaard geactiveerd is, staat deze niet actief onder jouw gegevens. Deze bundel is eerder dus uitgezet via My Vodafone. Dit verklaart dus waarom deze bundel niet actief werd toen jij aankwam in de VS en waarom er hogere kosten zijn berekend. De kosten kan ik in deze situatie helaas ook niet voor je vergoeden. Mocht je alsnog graag de bundel voor in de toekomst geactiveerd willen hebben, dan kan ik deze ook voor je activeren. Laat het dan gerust weten 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic