Hallo forumlezers,
Ik heb al enige tijd het Vodafone Red Essential D pakket.
Vandaag had ik contact met een andere welbekende provider over het overstappen. Aangezien ik al lang klant ben bij Vodafone en tevreden ben over de service heb ik dit aanbod in eerste instantie afgewezen. Vervolgens begon de medewerker mij te vertellen wat ik zou betalen en wat ik voor dat bedrag terug zou krijgen.
Ik zal jullie eerst mededelen wat ik op dit moment in mijn Vodafone pakket heb:
Ik betaal 54 euro per maand (Exclusief mobiel)
Ik ontvang hiervoor 1 Gig internet
400 minuten bellen
Onbeperkt smsen (Maar goed, hoeveel sms je tegenwoordig nog?
Bij de andere welbekende provider zou ik krijgen:
Voor 52 euro per maand (Inclusief nieuwe mobiel)
10 Gig internet
Onbeperkt bellen
Onbeperkt smsen
De conclusie hier is dus dat ik bij deze andere provider tien keer zoveel Gig ontvang. Onbeperkt kan bellen inplaats van 400 minuten en ook, net zoals bij Vodafone onbeperkt kan smsen. Daarbovenop betaal ik bij de betreffende provider minder dan bij Vodafone EN krijg ik een nieuw toestel, wat in mijn geval hard nodig is.
Ik heb de medewerker van deze andere provider vriendelijk bedankt voor het bellen en ben uiteraard met de klantenservice van Vodafone gaan bellen.
Deze wisten mij te vertellen dat ik in een oud abonnementen versie zat en dat ik daar pas op 25 Juni 2016 uit kan stappen. In het geval dat ik bij Vodafone zou willen blijven kon ik in Januari al overstappen naar een nieuw abonnement.
Ik heb de medewerkster gevraagd of het mogelijk was om nu al over te stappen vanwege de absurd hoge kosten, ze wist mij te vertellen dat dit absoluut niet mogelijk was.
Nu mijn vraag aan jullie, wat kan ik hieraan doen? Ik wil best bij Vodafone blijven want zoals eerder vermeld ben ik zeer tevreden, maar dat ze dit niet aan kunnen passen vind ik uitermate belachelijk en wou ik toch even met jullie delen.
Met vriendelijke groet,
Teun