Maroucha

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Teleurgesteld

Graag wil ik hier even mijn verhaal kwijt.

Ik was al jaren prepaid klant van Vodafone. Ik werd ieder jaar gebeld of ik een abonnement wilde en steeds gaf ik aan dat ik dit niet wilde. Ik waardeerde maandelijks 20 euro op waarbij ik voor 15 euro een blox afsloot (1gb internet) en 5 euro hield ik over om te bellen. Dit was voor mij prima ik doe niet veel met mijn telefoon.

In januari werd ik gebeld met een aanbieding of ik niet goedkoper uit wilde zijn. Voor 14 euro per maand zou ik een abonnement krijgen met 200mb 4G internet waarna ik onbeperkt internet heb als deze op is en 100 belminuten. Gezien het feit dat ik maandelijks 1gb afsluit vroeg ik dan ook hoe onbeperkt dit was. De jongen legde mij uit dat mijn telefoon max 3g aan kan wat inhoud dat ik niets zal merken 200 mb of niet ik zou gewoon onbeperkt internet hebben. Ik heb nogmaals gevraagd hoe dit dan kon want ik wist dat onbeperkt internet eruit was gegaan en je wel een soort van onbeperkt zou hebben maar dan wordt het gigantisch traag. Nogmaals legde de jongen uit dat dit niet het geval was en ik gewoon onbeperkt internet zou hebben. Omdat ik maandelijks 1gb aflsuit en zeker de helft op maak leek het mij een logisch verhaal anders zou het naar mijn idee een rare aanbieding zijn. (dan bied je dus een klant die minstens 500mb gebruikt een abonnement aan van 200mb)

Kortom een leuk verhaal wat maakte dat ik het dan maar ging proberen. Eenmaal afgesloten kwam ik er uiteraard achter dat dit een lulverhaal bleek want als de 200 mb op is heb ik inderdaad onbeperkt internet waarbij ik met een beetje mazzel een app kan ontvangen. Geen foto's geen internet geen videos niets. Ik heb vervolgens gebeld omdat ik in de afkoelperiode zat (14 dagen bedenktijd). Mijn verhaal uitgelegd waarop dit meisje zei dat ze helaas niets kon doen maar ik kon het wel nog opzeggen. Ze had ook geen andere aanbieding niets. Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk want ik kan tot vrijdag opzeggen. Vervolgens heb ik vrijdags gebeld om het toch op te zeggen. Deze jongen gaf mij aan dat het jammer was maar dit zou binnen 5 werkdagen geregeld zijn.

Het abonnement liep gewoon verder er was niets opgezegd waardoor je als klant weer aan het kortste eind trekt want je bedenktijd is voorbij en je zit eraan vast.

Goed ik heb dus een simonly abonnement van 14 euro per maand afgesloten 200 mb 100 belminuten. Ik was prepaid klant 20 euro per maand > 1gb en ong 50 belminuten. Ik zou dus nooit kiezen voor dit abonnement als mij gewoon de waarheid was verteld.

Ik heb nog telefonisch contact gehad en een enquete ingevuld met mijn volledige verhaal maar hier heb ik nooit meer iets op gehoord. Geen sorry geen oplossing niets.

Wel wordt ik meteen gebeld door de afdeling sales nu mijn abonnement bijna afloopt of ik wat nieuws wil etc. Dit was een aardige mevrouw ik heb haar mijn verhaal uitgelegd en ze begreep dat ik wil overstappen en dat ik niet gebeld wil worden hiermee. Ik weet dat dit afdeling sales is en ik weet dat dit allemaal langs elkaar heen loopt waardoor het geen zin heeft om deze of gene af te gaan zeiken want ook zij kan hier niets aan doen. Ik heb ervaring met klantcontact en weet als geen ander hoe vervelend het is als je wil helpen en het niet kunt maar wel het aanspreekpunt bent. Mevrouw heeft dit wel voor mij genoteerd ( de zoveelste ) en meer kan zij ook niet doen.

Nu mijn abonnement loopt en ik het maar moet accepteren gebeurt het volgende..

Ik heb dus al meerdere malen extra blox aan moeten sluiten voor internet waardoor ik duurder uit ben dan wanneer ik gewoon prepaid had behouden. Nu krijg ik een rekening van €46,15 voor de maand november waarbij ik zelf dacht dit kan niet kloppen. Mijn abonnement is 14 euro. Ik heb een extra blox afgesloten van een paar euro en mocht ik al te veel bellen komt dit dus ook op een paar euro. Ik heb gebeld en had een aardige medewerker aan de telefoon die dit voor mij na ging kijken. Nu blijkt dat deze rekening loopt van 1 okt t/m 30 nov. Voor de maand oktober had ik al een rekening betaald zie: 1okt t/m 31 okt van €30 euro. Deze mevrouw heeft dit voor mij uitgezocht en de conclusie is dat ik dit moet betalen en in december zullen ze dit verrekenen want het klopt niet maar ze gaat het nog verder uitzoeken. (ik heb nog in mijn brievenbus gekeken of ik niet toch een telefoon erbij kreeg ondanks het simonly abonnement maar helaas)

Ik heb hiervoor 50 minuten aan de telefoon gezeten. Het was een fijn gesprek en ik geloof dat deze mevrouw mij graag wil helpen maar ik weet niet wat zij allemaal wel of niet kan doen. Daar komt bij dat ik nu op de website kijk want de app is niet echt heel overzichtelijk voor mij wat betreft de opbouw van de rekeningen. Hier zie ik varierende abonnementskosten van 14 euro, 20,50 euro, 27 euro etc.. de blox staat los vermeld en de eventuele belminuten die ik te veel gebeld heb ook. Deze komen hier nog bij. Wat betekent dat dit puur abonnementskosten zijn en deze zouden gewoon 14 euro zijn.

Deze mevrouw heeft haar best zeker gedaan en vond het vervelend voor mij. Zij heeft twee ''klachten'' aangemaakt waarbij ik per mail op de hoogte wordt gehouden. Dit omdat ik zelf ook werk en veel telefonisch doe waardoor ik niet in mijn macht ben altijd op te nemen. Hier ben ik blij mee want enerzijds heb ik het idee dat er eindelijk iets gedaan wordt maar anderzijds zie ik nu die rekeningen en volgens mij klopt er meer niet dan alleen november en oktober.

Los van het feit dat deze mevrouw mij graag wil helpen wil ik dat ik eindelijk eens echt gehoord wordt en goed geholpen wordt. Ik heb veel geduld heel veel en het raakt op maar ik zal moeten wachten dat weet ik. Het liefst zou ik boos worden en gaan roepen en schelden maar ik bereik hier niets mee. Ik kan het delen op facebook of ik kan gaan dreigen en slechte reclame maken maar ik wil gewoon geholpen worden meer niet.

Een sorry was op zijn minst op zijn plaats geweest na de enquete die ik ook nog ingevuld had. Ik weet dat Vodafone een van de grote bedrijven is en natuurlijk kan ik gaan zeggen ik ben maar een nummertje of wat dan ook maar dit is logisch zo werkt het tegenwoordig en daar is opzich niets mis mee zolang je geholpen wordt waar nodig.

Ook valt er altijd wel iemand tussen wal en schip maar ik geloof dat ik verdronken ben om het maar even grappig te houden.

Waar het op neer komt is dat ik dus een abonnement heb afgesloten na 7 jaar prepaid klant te zijn. Een abonnement wat logisch gezien niet bij mij past mits het verhaal inderdaad waar was dat het onbeperkt internet was. Vervolgens zeg ik het op en wordt dit niet verwerkt en dan kloppen de rekeningen niet en moet ik door een fout van Vodafone ''geld voorschieten'' en hopen dat dit later echt wordt opgelost.

Punt is ik ben het vertrouwen kwijt ik weet niet wat ik nog kan doen en ik hoop dat er een goede oplossing komt.
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Ai dat is inderdaad vervelend
De eerste jongen had eerlijk moeten zijn betreft de blox beperkt internet. Daardoor had jij ook geweten waar je aan toe was.
Het enige wat je nu kunt doen is eigenlijk afwachten om te zien of de aardige collega jouw gaat verder helpen. De cases/klachten kun je natuurlijk nu volgen via de website my vodafone of je wordt op de hoogte gehouden.

Betreft het stopzetten etc. zou je nog eens kunnen bellen om te zien of ze er mee bezig zijn. De berichtjes die je na zo een gesprek binnen krijgt zijn er om de desbetreffende persoon te beoordelen, daarnaast beoordeel je ook vodafone. Vanuit hier kan ik dit helaas niet controleren voor je omdat vanuit hier kunnen wij niet in de systemen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals ook aangegeven door Steven kunnen we dit via het Forum niet verder nakijken. Zie ook onze huisregels. Topic gesloten.
Maroucha
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Huisregels wat bedoel je daarmee? Ik heb nogmaals gebeld want mijn emailadres waarmee ze mij op de hoogte zouden houden wat ik aan de telefoon gespeld heb was niet genoteerd.. Ik werd op t werk gebeld en kon niet opnemen en dat nummer kon ik noet terugbellen dan kwam ik in het zelfservice menu.. Vervolgens weer afdeling gebeld die ik eerder sprak en deze gaf een nummer waarbij ik bij verkoop uit kwam.. Uiteindelijk weer gebeld nu afdeling abonnementen.. Deze jongen heeft het gesprek opgevraagd want ik kan nergens voor klachten terecht dus ik ga nu weer afwachten.
Anonymous
Niet van toepassing
Op het forum wordt je geholpen door andere klanten. Het forum is echt bedoeld voor tips and tricks. Tevens kunnen wij niet vanuit hier in de systemen van Vodafone ivm privacy gevoelige gegevens
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic