gerard080

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC ONE. Barst in scherm. GEEN GARANTIE

Hallo,
 
Ik heb sinds Mei een HTC ONE. Nu is er zonder dat deze gevallen is van boven tot onder een barst in gekomen. Opinternet staan hier meer verhalen over. Nu ben ik al 2 c bij de winkel geweest, heb telefonisch contact gehad met Vodafone. Maar ze kunnen de telefoon opsturen maar bij schermschade vervalt de hele garantie. Ook verschillende keren contact gehad met HTC. Maar zelfde verhaal. Ook de speakers en de homeknop zijn defect. Dit allemaal bij een toestel van meer dan €600,-. Service van zowel Vodafone als HTC is waardeloos. Ze nemen je niet serieus. Ik ga ook niet de telefoon opsturen. 3 weken kwijt zijn en dan te horen krijgen dat deze niet gemaakt wordt. Ben hier nu al 3 weken mee bezig. Bij de Vodafone winkel sta je elke keer een uur te wachten. En ze doen helemaal niks voor je. 
 
Weet iemand wat ik in deze situatie kan doen. Ik vindt dat ik gewoon rechts heb op een nieuw toestel. Deze telefoon heeft defecte speakers, homeknop defect en barst in scherm.
2 Reacties 2
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik zou me registreren op xda en contact opnemen met maseo, het overkwam hem ook en hij heeft een nieuw toestel gekregen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2295276
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Gerard, je kunt inderdaad zoals ArHu aangeeft contact opnemen met HTC. Wij kunnen in dit geval weinig voor je doen anders dan het toestel opsturen en het oordeel van reparatie-service afwachten. Dat zal zeer waarschijnlijk de conclusie val- / drukschade trekken. Die zit logischerwijs niet in de fabrieksgarantie.

Ik begrijp dat dat hard lijkt en heel zuur is, maar ik hoop dat je het ook van onze kant kunt zien. Dit soort schade komt 999 van de 1000 keer doordat een toestel is gevallen, doordat iemand erop is gaan zitten, doordat er op een bepaald punt druk is gezet (zonder dat je het merkt kan die druk stevig oplopen), etcetera. Je ziet in de thread hierboven, naast de mensen die zeggen dat het vanzelf gebeurd is, ook diverse mensen die aangeven dat het gewoon de druk was. Ik zeg hiermee niet dat ik je niet geloof hoor, maar als ik heel eerlijk ben: er zijn gigantische hoeveelheden van deze toestellen verkocht in de wereld. Ik heb nog niet dusdanige hoeveelheden klachten gezien dat ik zelf zou vermoeden dat er inderdaad een structurele fout in de toestellen zit.

Zolang de reparateur en fabrikant geen problemen vinden in het fabricatieproces zal, gezien dat feit, de reparatie niet onder de garantie vallen. Je kunt dan nog in gesprek gaan met HTC, maar of daar nog een gratis vervanging uit komt weet ik niet. Het zou kunnen dat HTC coulant is, blijkbaar hebben ze dat al eens eerder gedaan. Houd wel rekening met: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic