RPM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC Desire / HTC Wildfire reboot

Hallo allemaal,

Ik ben sinds november vorig jaar in het bezit van een HTC Desire. Leuk toestel.
Echter de laatste dagen had ik last van het constant opstarten/uitschakelen van mijn toestel. Accu los gehad simkaart verwijderd ed. en weer opgestart, maar het probleem blijft zich voordoen.

Vervolgens via de HTC site het handmatig recoveren uitgevoerd terug naar de fabrieksinstellingen. Na opnieuw instellen van de telefoon begon het probleem opnieuw.

Inmiddels internet geraadpleegd en kom er achter dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Ik lees dat er inmiddels al vele moederborden vervangen zijn en dat bij velen het probleem blijft bestaan. Bij sommige mensen worden er reparaties aangeboden met onderdelen die nog "over" waren van gerepareerde HTC Desire toestellen!! Dit vind ik eigenlijk te gek voor een redelijk nieuw model met een waarde van €450,-.

Zijn er onder jullie die dit probleem ook hebben met dit toestel?

Inmiddels heb ik mijn toestel ter reparatie (garantie) aangeboden bij een Vodafone winkel bij mij in de omgeving. Kreeg te horen dat dit wel 3 weken kan duren?? Kan dus nu niets meer met mijn abonnement!
80 Reacties 80
ThiOz

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad zou dit niet verkeerd zijn ...
 
er zijn al bijna een week problemen dus lijkt me niet teveel gevraagd.
 
 
Ik stel voor dat iedereen even Tweet naar @vodafoneNL

Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hallo iedereen,

Goed nieuws!

Het lijkt erop dat de problematiek rondom het spontaan rebooten van HTC toestellen is opgelost!
Vannacht is er een wijziging doorgevoerd in het netwerk die dit probleem moet oplossen.

Als er forumgenoten zijn die na vannacht nog problemen hebben zou ik graag willen weten wanneer de laatste onvrijwillige reboot is geweest.

Meldingen kunnen via PM of telefonisch bij Technical Support/Data Support.

Thanks!

Chris
Vodafone Forum Team

Smurf1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen .
 
Na mijn verhaal op het forum gisteravond heb ik geen last meer gehad van een reboot .
Hoop dat het zo blijft . Alvast mijn dank aan jullie .
ThiOz

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Chris,
 
dat is geweldig nieuws, maar nu ben ik als techneut toch wel enigszins beniewd naar de daadwerkelijke oorzaak van het probleem ... care to enlighten me ?
 
gr Rob
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
@ThiOz,

Ik moet je eerlijk bekennen dit niet te weten.

We hebben een mail ontvangen met daarin de opmerking dat er een wijziging in het netwerk heeft plaatsgevonden.

Welke weet ik niet.

Groet,

Chris
Vodafone Forum Team
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Allen,

Namens het Vodafone Forum Team willen we jullie bij deze bedanken voor de input die jullie hebben gegeven met betrekking tot dit probleem.

Thumbs up for all!!

Chris
Vodafone Form Team

Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank voor het oplossen van dit probleem.
 
Blijft een tweede probleem over, dat op de HTC de tijd niet goed loopt als Datum&Tijd op "Automatich" staat.
Mijn HTC Desire loopt dan 3 minuten achter. Op het tweakers.net forum veel berichten van mensen waar de tijd 10 minuten voor loopt. Dit probleem is ook sinds vorige week.
valentijn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chris,
 
Bedankt voor je interactie en goede nieuws!!
 
 
HTC_Legend_Sab

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn telefoon werkt ook weer naar behoren. Vandaag geen reboot meer gehad ;).
nansio

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds gisterenmiddag (31 mei; rond 15.00 uur) heb ik regelmatig spontane reboots op HTC Desire Z met Vodafone-simkaart. Voorheen (sinds dec 2010) nooit problemen met deze telefoon/simkaart.
 
Heeft de oplossing, die gisteren is gemeld en voor anderen het probleem heeft opgelost, voor een nieuwe groep Vodafone-klanten (waaronder ik) hetzelfde probleem geinitieerd?
 
Wat te doen? SIM-kaart ruilen? Of doet Vodafone iets?
 
Groet, Nansio
Frank_G

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kreeg zelf last van spontane reboots in nacht 24 op 25 mei jl. De dag erna volgden nog vele reboots. Heb op verzoek fabrieksinstellingen teruggezet, waarbij ik merkte dat de back up bestanden die op de HTC worden gemaakt van je sms en mms berichten ed. niet teruggezet kunnen worden, zoals wel in de handleiding staat beschreven. Heb mijn HTC op 26 mei aan het eind van de middag ingeleverd bij de Vodafone winkel. Zij wisten niets van het rebootprobleem terwijl dit op dit forum en ook op tweakers al dagenlang wordt besproken. Ik lees net op de Dynafix site dat er een boardswap heeft plaatsgevonden op mijn toestel. Dit is dus nutteloos geweest. Jammer dat men in de winkel niet op de hoogte is van dit soort problemen. Ook de Servicedesk van Vodafone wist op 26 mei van niets. De interne communicatie bij Vodafone kan echt beter.
satfreak

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmiddag had ik ineens een reboot van mijn HTC Desire met simkaart Vodafone. Hij lag op tafel en hoorde ineens het opstart deuntje. Voordat de melding op dit forum van vodafone kwam dat het probleem opgelost was, had ik vooral last van een trage telefoon. Hij bleef af en toe zeg maar hangen. uit/aan zetten verhielp dit niet. Wel hielp het om de geadviseerde netwerkmodus in te stellen (alleen gsm). Telefoon had toen geen last meer van stotteren zeg maar. Na de melding van vodafone hier op het forum heb ik betreffende instelling weer op automatisch gezet. En dat ging dus ook goed... tot vanmiddag. Spontane herstart! ?? Zijn er meer die vanmiddag of na de oplossing nog steeds/weer klachten hebben?
Bolluhhh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds enige tijd problemen met mijn HTC Desire Z.
 
Uiteraard heb ik als eerste de fabrieksinstelling terug gezet en andere standaard zaken die je als eerste probeerd. Inmiddels zijn we enige tijd verder en heb ik mijn telefoon al meerdere malen terug gestuurd naar de fabriek.
 
De fabriek heeft een accu swap gedaan en mij vervolgens de telefoon weer terug gegeven. Het leek even te zijn opgelost nadat de telefoon toch weer uitviel. Opnieuw is het toestel terug gegaan ter reparatie. Vervolgens hebben ze een nieuw mainboard erin gezet in de hoop dat het probleem hiermee zou zijn opgelost. Sinds afgelopen maandag (06-06-2011) heb ik mijn toestel weer terug. Het leek even goed te gaan maar helaas. Vandaag tussen 14:45 en 14:50 is opnieuw mijn toestel weer uitgevallen. Uiteraard tot grote frustratie.
 
In de reparatietijd dat mijn HTC bij de fabriek was las ik op tweakers dat er meerdere mensen het zelfde probleem hadden. (gelukkig was ik niet de enige) Nu geeft ChrisV aan dat het probleem zou zijn opgelost. Helaas is dit bij mij nog niet het geval.
 
Zijn er nog enige gevolg actie die vodafone voor mij kan doen. Dit probleem wordt nu wel erg vervelend.
 
Ik hoor het graag.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Bolluhhh,

Welkom op het forum!

Vervelend om te moeten horen dat je nog problemen hebt met die reboots.

Zou je mij alle specifieke informatie in een PM kunnen zetten zoals in eerdere pages gevraagd is geworden?
Zo kunnen we voor jou toch meer betekenen!

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Bolluhhh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi RoyV,
 
Ik heb je een PM gestuurd, bedankt alvast voor je bericht. Ik hoop dat we eindelijk tot een oplossing kunnen komen.
 
Gr.
bianca

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,
 
Ook ik heb sinds mei het probleem dat mijn HTC Desire steeds herstart. Heb hem ook al op fabrieksinstellingen teruggezet maar hij blijft het doen tijdens het spelen van spelletjes.
 
Groet,
 
Bianca
zoeterMeerman19

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nadat ik eind mei net als velen was getroffen door het 'spontane reboot' probleem op mijn Vodafone branded HTC Desire, is het probleem vandaag weer opgetreden! Vanochtend merkte ik dat de telefoon spontaan was gereboot. En inmiddels (het is nu 08:20) is hij daarna al 2 keer gereboot.
 
Heb de pincode maar weer verwijderd zodat de telefoon na een reboot gewoon opstart om in ieder geval zo veel mogelijk bereikbaar te zijn. Weet iemand of Vodafone vannacht wederom een netwerkwijziging heeft doorgevoerd waardoor dit probleem wederom is opgetreden?
 
Gr,
Jurgen
msdl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelf heb ik dit probleem ook weer sinds afgelopen nacht!
Overigens, zoals bovenstaande post, woon ik ook in Zoetermeer.
Maar het lijkt me wel duidelijk dat het in het netwerk of misschien in een zendmast daar zit.
Want snachts slaap ik, en staat mijn telefoon ook in de nachtstand 😉 zou niet weten wat die snachts doet waardoor deze spontaan begint met rebooten.
zoeterMeerman19

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben dus niet de enige met het probleem. En typisch dat je ook bij Vodafone zit en in Zoetermeer woont. Mijn telefoon is inmiddels al zeker 6 keer gereboot, als het niet vaker is.
 
Ik wacht gedudig af tot ik bericht van Vodafone krijg...
 
Mijn postcode is overigens 2712 CC.
msdl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2712GB hier!
Lijkt in de mast te zitten dan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic