MiloRS

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet op Samsung Galaxy S2

Hoi.
 
Ik heb een Samsung Galxy S2 en sinds begin deze maand heeeel langzaam of geen internet meer.
Op de telefoon is wel te zien dat 3G of HSDPA aanwezig is, maar ik kan geen internet pagina openen.
 
Ook apps als menssenger en whatsapp doen het niet meer.
 
Het gekke aan het verhaal is, dat als ik een speedtest app laten kijken naar de snelheid, deze me zegt dat ik een verbinding heb van +/- 1000 tot 2000 mbps.
 
Ik heb de APN's al een gereset naar default en netwerktype staat, zoals standaard, op WCDMA Preferred.
Telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen effect.
 
Mijn partner heeft een Nokia met hetzelfde abonnement en deze heeft wel gewoon verbinding. APN instellingen zijn voor de overeenkomende parameters hetzelfde ingesteld
 
Ik woon in omgeving Roermond.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Groeten en alvast bedankt,
 
Andy 
17 Reacties 17
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Andy,
 
het lijkt er dus op dat je ondanks de goede instellingen en het feit dat het toestel aangeeft verbonden te zijn , toch niet online kunt? Je hebt dit probleem sinds een maand, dan heeft het daarvoor wel gewerkt dus. Doet jou simkaart het wel in het nokia toestel van je partner? Als ie daarin ook niet naar behoren werkt denk ik dat je de simkaart eens moet vervangen. Dat kan in de winkel. Zij kunnen ook even kijken of je toestel het probleem veroorzaakt.
 
Suc6! Ziza
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben wel nog ergens achter gekomen. Bij mijn default APN instellingen (Welke altijd gewerkt hebben) is Proxy en Port niet ingevuld,APN type staat op "default,supl,mms". Authentication staat op "None"
 
Als ik de proxy en de poort gelijk maak aan de MMS proxy en MMS port, het APN Type leeglaat en de Authentication op "PAP" zet, dan lijkt het dat ik meer internet heb.
 
Ander dan meer internet kan ik het niet omschirjven. Lijkt nu trouwens wel meer op slecht ontvangst.
Ik ben vanmiddag in Eindhoven. Zal daar eens kijken hoe het werkt. Limburg heeft namelijk altijd wel slechter ontvangst gehad,
 
Maar dan nu volgende vraag:
- Als mijn APN settings anders moeten zijn dan de default waarden, hoe kan ik mijn nieuwe parameters naar default schrijven?
 
Groeten, 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Stuur een sms'je met de tekst: internet naar 1300 en je ontvangt automatisch de juiste instellingen voor Internet op je mobiel.Na ontvangst moet je de instellingen accepteren. Kijk bij Telefoon instellen voor meer informatie.
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je tekst gaat kopieren van de vodafone site, moet je even een klein stukje verder lezen 😉
 
Het is met bepaalde toestellen, zoals de iPhone en Android toestellen, niet mogelijk om de Vodafone instellingen te ontvangen via sms. Stel dan je instellingen handmatig in. Op deze pagina vind je uitleg voor het handmatig instellen van je toestel
 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Met de Galaxy S2 moet het wel mogelijk zijn om de instellingen automatisch te ontvangen.
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sms gestuurd, maar krijg niets terug. 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ik pak me HTC er wel even bij, even opstarten......muziekje erbij....ja daar komt die.
 
Instellingen> Draadloos en netwerken> Mobiele Netwerken> Namen en Toegangspunten> Druk de menu toets in> Selecteer Nieuw APN:
Naam: Vodafone:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: staat leeg hier.
MMSC (Gok voor MMS gedeelte): http://mmsc.mms.vodafone.nl/
MMS-Proxy: 192.168.251.150
MMS-Poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: Internet+MMS
 
Druk op de menu toets en dan Opslaan, TADAAAA =D Werkt dat niet zet even de Gegevens verbinding nog aan (instellingen> draadloos en netwerken> mobiele netwerken> Gegevensverbinding aanvinken)
 
Groet
 
WhiteWolf
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
APN Settings:
 
Name: Vodafone Internet
APN: Live.vodafone.nl
Proxy: 192.168.251.150 
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: (Leeg)
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: 192.168.251.150
MMS Port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Authentication Type: PAP
APN Type: default,suppl,mms
APN Protocol: IPv4
Bearer: Unspecified 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
APN live.vodafone.com
 
MiloRS schreef:
APN Settings:
 
Name: Vodafone Internet
APN: Live.vodafone.nl
Proxy: 192.168.251.150 
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: (Leeg)
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: 192.168.251.150
MMS Port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Authentication Type: PAP
APN Type: default,suppl,mms
APN Protocol: IPv4
Bearer: Unspecified 



MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
excuus, staat wel .COM in de telefoon.
Kwestie van gewoonte om .NL te schrijven 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Dat kan inderdaad, maar het ziet er goed uit, pakketgegevens staat ook aan?
 
Groet

WhiteWolf
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik heb nog wat info hoe het zich nu gedraagt.
 
Na opstarten heb ik probleemloos een internetverbinding.
chter na +/- een uur valt deze weg. Het 3G of HSDPA logo blijft wel branden, maar kan niet op internet.
 
Via terminal emulator kan ik wel pingen naar google.com, maar kan via meerdere browsers de pagina niet bereiken 
Butterfly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds 2 dagen geen 3G meer op mn phn. via de wifi werkt alles prima.
Nu las ik ergens dat een nieuwe update de boel kon ontregelen dus heb ik bovenstaande  APN gegevens opnieuw ingevuld, er waren 2 velden leeg op mn phn. IK heb alles letterlijk overgenomen..Maar ik heb nog steeds geen dataverbinding.
Wat kan ik nu nog doen?  ik ben ten einde raad..
 
Butterfly
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nou ik weet nog steeds niet waar het bij mij door gekomen is.

Er is in ieder geval zeer zeker geeb update geinstalleerd voordat het probleem opkwam.

Uiteindelijk heb ik mijn telefoon geflashed en er androud 4.0 op gezet (modem software wel gelijk gehouden) en ik heb nu al 2 dagen continu verbinding.

Lijkt erop dat het bij mij is opgelost.
In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken
Butterfly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Euhm... geflashed?  geen idee wat je bedoelt.. en waar haal ik android 4 vandaan?
 
Ik weet niet of ik dat zomaar durf hoor.
MiloRS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrij eenvoudig hoor.
 
Met google zoeken naar Samsung Galaxy S2 ICS
 
Kom je op serieus veel links uit hoe het moet.
 
Hou wel rekening mee dat het mis kan gaan
 
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hi Butterfly,

Met een nieuwe update wordt een firmware update bedoeld, dat is de software van je toestel. Hiermee wordt dus niet het opnieuw invoeren van instellingen bedoeld. Je kunt de nieuwe firmware downloaden en installeren via Samsung Kies. maar wel eerst een backup van je bestanden anders ben je misschien alles kwijt. (kan ook met Samsung Kies.)

Suc6!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic