RPM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC Desire / HTC Wildfire reboot

Hallo allemaal,

Ik ben sinds november vorig jaar in het bezit van een HTC Desire. Leuk toestel.
Echter de laatste dagen had ik last van het constant opstarten/uitschakelen van mijn toestel. Accu los gehad simkaart verwijderd ed. en weer opgestart, maar het probleem blijft zich voordoen.

Vervolgens via de HTC site het handmatig recoveren uitgevoerd terug naar de fabrieksinstellingen. Na opnieuw instellen van de telefoon begon het probleem opnieuw.

Inmiddels internet geraadpleegd en kom er achter dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Ik lees dat er inmiddels al vele moederborden vervangen zijn en dat bij velen het probleem blijft bestaan. Bij sommige mensen worden er reparaties aangeboden met onderdelen die nog "over" waren van gerepareerde HTC Desire toestellen!! Dit vind ik eigenlijk te gek voor een redelijk nieuw model met een waarde van €450,-.

Zijn er onder jullie die dit probleem ook hebben met dit toestel?

Inmiddels heb ik mijn toestel ter reparatie (garantie) aangeboden bij een Vodafone winkel bij mij in de omgeving. Kreeg te horen dat dit wel 3 weken kan duren?? Kan dus nu niets meer met mijn abonnement!
80 Reacties 80
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Je kunt je sim nu toch gewoon in een andere telefoon gebruiken? Ik ben het met je eens dat het netjes zou zijn dat de houdbaarheid van je bundels te verlengen met de tijd dat je je teleffon niet hebt, maar dat is administratief vast erg moeilijk. 
RPM
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tuurlijk is dat mogelijk, maar dan moet je wel een andere telefoon hebben.
flaskk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De laaste dagen lijkt er probleem met het Vodafone netwerk en sommige Android toestellen te zijn (vooral de HTC Wildfire heeft hier problemen mee)  
 
Draadje naar GOT
 
zoeterMeerman19

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem, sinds woensdagochtend. HTC Desire.
ThiOz

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik kamp met dit probleem , heb een Wildfire (non-vodafone) met Android versie 2.2.1
 
Wat het NIET kan zijn :
 
- de Froyo update ... deze heb ik al een aantal maanden
- Google account : nope ... getest en heeft geen effect
- Factory reset : zeker niet, heb de telefoon gisteren geflashed en probleem bleef aanhouden
- SD kaart : ook zonder kaart blijft hij rebooten
- Hardware failure : gezien er zoveel mensen spontaan last van hebben ... zeer onwaarschijnlijk.
 
Wat kan het WEL zijn :
 
- 3G netwerk : als ik de netwerkmodus op automatisch zet of alleen op 3G houdt het probleem aan, op 2G/GSM lijkt het probleem te 'verhelpen'  (lees : omzeilen)
 
 
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier spontane Reboots met mijn HTC Desire. Dit sinds dinsdagavond 24 mei (of nacht dinsdag op woensdag).
Reboots zijn er niet als ik mijn telefoon via menu - netwerk modus - op "alleen gsm" zet.  Dit was "gsm/wcdma auto".
 
Als je op tweakers.net forum kijkt, blijkt dat er sinds een paar dagen veel HTC Android gebruikers (Desire, Wildfire, HD mini) die bij Vodafone zitten, hier last van hebben. Lijkt mij dat er bij vodafone in het wcdma (umts) netwerk iets veranderd is, waardoor de HCT Android toestellen spontane reboots hebben.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schijnt een probleem te zijn van HTC Android toestellen in combinatie met vodafone.
Als je je toestel via het menu van "gsm/wcdma auto" op "alleen gsm" zet, ben je van de reboots af. Maar dan werkt je 3G data verbinding ook niet meer en gaat je data via het langzamere GPRS.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ook opvalt (en bij meer mensen gelezen) is dat de tijd op mijn telefoon niet correct loopt, terwijl die normaal gesynchroniseerd werd door Vodafoon.
Hij loopt nu zo'n 3 minuten achter.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo forumleden,

Op dit moment is het niet duidelijk waar dit probleem vandaan komt. Om het probleem te kunnen onderzoeken hebben we de volgende gegevens nodig:

1. Mobiel nummer:
2. SIM Kaart nummer:
3. Sinds wanneer heeft men er last van:
4. Type toestel:
5. Netwerk waarop de men aangemeld is (3G/2G):
6: Postcode van waar het probleem wordt ondervonden:
7. Toestel informatie, graag alle informatie zoals die vermeld staan onder: Menu > Instellingen > Over deze telefoon > Software informatie

Ik kan me voorstellen dat men deze informatie niet op het forum wil prijsgeven. Als iemand dit niet wil, stuur mij een PM met deze informatie.

Alvast bedankt voor het plaatsen en/of toezenden van de informatie.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone Forum Team.

jda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
jda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
suggestie:
In de originele app Mail had ik twee e-mail accounts staan. 1 account heb ik verwijderd. Nu heb ik sinds 24 uur geen spontane reboot meer gehad. Sinds woensdag had ik ook last van spontane reboots. Ik gebruik een simlock vrije HTC Wildfire. Mijn vorige post is fout gegaan. Gr. Jan.
charleybaak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net een PM gestuurd met de informatie van mijn telefoon.
Hoop dat het helpt, want dit werkt aardig op de zenuwen.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PM is onderweg naar Vodafone met gegevens.
immerzl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb donderdag nieuw een HTC Wildfire S gekocht bij de Media Markt voor gebruik met mijn bestaande Vodafone SIM kaart. Heb alleen Buienradar en flashlight geïnstalleerd als extra apps. Vrijdag kreeg ik diverse spontane restarts, ook gewoon tijdens het opladen. Ik heb deze omgeruild omdat ik dacht dat het aan het toestel lag. Dit 2e toestel heeft zaterdag al 3x een spontane restart gedaan. Ik heb voor de zekerheid de 2 extra apps verwijderd maar dat maakt niets uit 😞
 
PM bevat gevraagde details
TF

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is er al meer bekend bij vodafone? Wanneer ik een andere simkaart gebruik (rabomobiel) dan werkt mijn mobiel perfect.
 
immerzl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals al eerder is gemeld, als ik mijn HTC Wildfire S op GSM netwerk zet, treed het probleem niet op. Dit is natuurlijk geen oplossing maar als tijdelijke workaround wel bruikbaar.
ThiOz

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond,
 
Is er al enig zicht op een oplossing ?
 
Mijn telefoon is stabiel zo lang ik enkel op het GSM netwerk blijf, maar internetten op alleen GPRS is zo traag als dikke stront door een dun rietje.
 
Een update vanuit vodafone zou best relaxed zijn.
 
 
ibico

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem met mijn HTC Wildfire.
 
Sinds Woensdag 25 mei 2011 zeker 3 reboots per uur.
 
Ik heb er een Duitse Vodafone Prepaid in en het 3G netwerk altijd uit staan. Te Duur met Roaming
 
De telefoon heb ik op 30April 2011 nieuw gekocht. En Log in Nederland altijd op het Vodafone netwerk in.
 
Nu heb ik naar alle berichten gelezen te hebben, ingelogd op het KPN netwerk, en geen reboots meer gehad. Terug op het Vodafone netwerk, binnen 5 minuten weer een reboot..
 
 
Wat is er toch aan de hand????
 
 
vodaffie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
ThiOz schreef:
Ook ik kamp met dit probleem , heb een Wildfire (non-vodafone) met Android versie 2.2.1
 (...)
 
Wat kan het WEL zijn :
 
- 3G netwerk : als ik de netwerkmodus op automatisch zet of alleen op 3G houdt het probleem aan, op 2G/GSM lijkt het probleem te 'verhelpen'  (lees : omzeilen)
 
 
 
 
Bedankt voor je tip ThiOz. Ik ben daardoor weer telefonisch bereikbaar. Ik heb zelf ook  een HTC Wildfire en Vodafone. Ik gebruik uitsluitend Wifi voor internet. De netwerkinstelling was ingesteld op "Gsm/wcdma automatisch", maar nu ik hem ingesteld heb op "alleen gsm" lijk ik ook het rebootprobleem te kunnen omzeilen. De ontvangst is zo ook veel beter.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic